Fórum zájemců o historii

Blaze tomu, kdo rád vzpomíná svých otců a vesel baví posluchače o jejich činech.
Právě je 11 pro 2017 18:19

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Search found 37 matches

Autor Zpráva

 Global announcement   Jump to topic

Napsal:  

 Global announcement   Jump to topic

Napsal:  

 Jump to forum   Jump to topic

 Předmět příspěvku: Re: Hroznata z Húžic, páni z Rudíkova
Napsal: 16 pro 2013 22:28 

O Hroznatovi psal něco Vojtěch Vaněk v časopise Sázavsko: http://biblio.hiu.cas.cz/documents/81978 a pak samozřejmě, hlavně co se majetků týče, Libor Jan v Procesu se Závišem, ČČH 1/2005.

Měl majetky okolo Sázavy, ještě se k nim dostanu.
Měl také několik synů - minimálně Heřmana (někde jsem četla i jméno Hroch, musím ještě ověřit), Arnošta, Jenče a Budivoje. Zřejmě v době procesu se Závišem, tj. v letech 1290 a 1291 sídlil se syny na Hradišti (není jasné, o jaké Hradiště šlo, zda u Vlašimi, nebo u Mrchojed), zatímco starší Heřman měl v držení Rataje.

 Global announcement   Jump to topic

Napsal:  

 Global announcement   Jump to topic

Napsal:  

 Jump to forum   Jump to topic

 Předmět příspěvku: Vítkovci - rozrod
Napsal: 03 led 2014 12:02 

Zdravím všechny v novém roce 2014,

dovoluji si přiložit takovou demo verzi rozrodu Vítka z Prčice.
Omezil jsem to na tuším 18 generací, co by po meči mělo stačit. Proto se mi tam natáhly i některé větve po přeslici. To jen tak pro vysvětlenou.
Zdůrazňuji, že na rozrodu stále pracuji, takže prosím o tolerování určitých skutečností, jako například chybějících erbů. Ty tam dávám spíš pro zpestření, takže na ně až tak nehleďte. Ale budu rád, když mi poradíte, pokud jsou úplně chybné.
U jednotlivých větví Vítkovců jsem ponechával stejný erb ( barva růže ), s výjímkou posledních pánů z Hradce a Rožmberka. Jinak bych se z toho zbláznil.

Doufám, že rozrod poslouží pro lepší orientaci v potomcích Vítka z Prčice.

Ještě jednou tedy opakuji, nejedná se o konečnou verzi ! Připomínky uvítám.

 Jump to forum   Jump to topic

 Předmět příspěvku: Re: Vítkovci - rozrod
Napsal: 03 led 2014 17:07 

V první řadě děkuji za toto dílo :clap: . S tím muselo být dost práce. To je kolosální :) To bude náročné i pro nás to vůbec projít. No nic. Tak jdeme na první generace. Budu psát spíš takové poznámky.

Krumlov
1) nevím, že by byla doložena manželka Vítka staršího z Krumlova z rodu Markvarticů ? Jsou nějaké podrobnosti?

Rožmberk
2) to samé u Vítka III. z Plankenberka - manželka ze Schwarzburgu ? (to je možné, uvažuje se o Kunhutě, vdově po posledním členu rodu pánů ze Schönheringenu a Blankenbergu)
3) možná bych dělal pořadí podle nejstaršího, aby to začínalo u synů Vítka III. Vokem z Rožmberka a pak Vítek atd., Zachariáše bych dal s otazníkem i dceru beru jako neznámou
4) erb i jméno u Hedviky ze Schaum berk a je špatně. Schauenbergové / Schaumbergové jsou významný hornorakouský rod.

Třeboň
5) nevím proč, ale u Pelhřima z Třeboně mám úmrtí 1250
6) erb Markvarta z Hrádku je špatně, byl z rodu (a erbu) pánů z Holoubka
7) opravil bych jméno manžela Jutty na "Kuna z Kováně"

z Hradce
8 ) úplně smazat Ludmilu a Markvarta z Hrádku (to máš správně u větve z Třeboně)
9) Sezemu ze Stráže mám za syna Vítka z Hradce (ne Jindřicha)
10) úplně bych smazal nebo napsal s otazníkem olomouckého biskupa Dětřicha a jeho případného bratra Fridricha

To by snad zatím stačilo. Uf :)

 Jump to forum   Jump to topic

 Předmět příspěvku: Forum 13. století
Napsal: 10 led 2014 11:00 

Vážení příznivci historie a historické archeologie.

Léta se volá po zázemí, jenž by dalo prostor pro setkávání lidí se zájmem o jednu z nejzásadnějších dob naší minulosti - 13. století. Třinácté století patřilo k nejdynamičtějším epochám našich dějin, kdy docházelo ke kolonizaci budoucího království z německy a polsky mluvících zemí, osidlování dosud nevyužitých poloh, k doznívání románského slohu a prosazování se slohu gotického. Je to doba, kdy stará hradiště a hradskou soustavu střídají kamenné hrady a pozemková šlechta začíná rozšiřovat svá dominia. Vznikají města, vsi a kláštery, jejichž síť se udržela povětšinou dodnes. Obecně se tato doba označuje jako přechod z raného do vrcholného středověku.

Vytvořili jsme proto, za laskavé pomoci Supíka, forum pro období posledních Přemyslovců. Jeho cílem je na jednom místě shromáždit maximální množství pramenů, literatury a dalších informací, sloužících nejen k vlastnímu obohacení z poznávání, ale i jako fundament pro rekonstrukci vybavení, postav, dějů a mentality lidí v dané době. Nejedná se o projekt ani sdružení (jako např. Karlovci, Curia Vítkov aj.), ale pokud k tomu povede vývoj a poptávka, zřízení se nebráníme. Forum je ve fázi výstavby, ale říkali jsme si, že nejlépe se nám struktura doladí s přispěním budoucích uživatelů.

Je jedno, zda přijdete pouze číst informace, přispějete v diskuzi nebo využijete rady ostatních při tvorbě výbavy na historický šerm, ožívající historii nebo historický reenactment. Všichni jste, za dodržování pravidel slušného chování, vítáni.

http://trinactestoleti.brodec.org/index.php

Za tvůrčí tým
Pavel "maser" Macků

PS: Rádi bychom docílili lepší informovanosti tzv. šermířské obce o vybrané epoše a zároveń obohatili návštěvníky z těchto stránek o informace z experimentální archeologie, rekonstrukčních počinů atd., se kterými má zkušenost zase předchozí skupina lidí. Rádi bychom obě tyto skupiny propojili a dostali se tak zase o krůček dál v poznávání naší minulosti.
Prosím admina o přesunutí na vhodnější místo bude-li. Díky :)

 Jump to forum   Jump to topic

 Předmět příspěvku: Re: Společnost za komunismu
Napsal: 13 led 2014 23:56 

Pošlu to na Referendum ve středu, kdybyste někdo měl připomínky, ať je stihnu zakomponovat.
V týdnu ještě dopíšu nějaký povídání k tomu, teď na to sotva vidím..

OBRANA KAŽDODENNOSTI

Francouzský historik Marc Bloch kdysi vydal knihu s názvem "Obrana historie", kterou jsem si troufale dovolil parafrázovat. Bloch náležel k tzv. škole Annales, která zahájila ústup od politických dějin směrem k dalším oborům, jako jsou dějiny žen, menšin nebo třeba každodennosti. Tato témata jsou stále trochu ve stínu politických dějin říší a panovníků, oněch dějin "velkých" nebo "vážných". Ale to není nic vůči tomu, jak je v našich podmínkách napadáno studium každodennosti za komunismu (nebo stalinismu, jak kdo chcete).

Hlasitý kritik nynější rady ÚSTRu Martin Fendrych považuje každodennost za téma, které minimálně odvádí pozornost od důležitých věcí http://aktualne.centrum.cz/blogy-a-nazory/komentare/clanek.phtml?id=788716 : "V ÚSTR se odehrál puč, ale úplně se nepovedl. Část ústavu se vzbouřila, nechce bádat o zahrádkářích, o způsobu trávení volného času, ale zveřejňovat, co byl zač komunistický represivní režim." V horším případě má pak každodennost ukazovat přívětivé stránky komunismu, jako že: "Lidé si mohli svobodně pěstovat mrkev na zahrádkách".

Bývalý politický vězeň Leo Žídek soudí - http://www.tyden.cz/rubriky/domaci/zeman-bude-hajit-majora-zemana-mysli-si-politicky-vezen_268597.html : "Ústav chce ´analyzovat život obyčejného člověka za normalizace´, aby se ukázalo, že nám za normalizace nebylo až tak zle. Velká část národa tento názor ráda přijme, zvlášť když už se nebude tolik mluvit o samotné podstatě normalizace: o pronásledování ze strany StB, náboženské nesvobodě, nemožnosti cestovat a soukromě podnikat či svobodně demonstrovat proti režimu."

Každodennost v praxi

Jak mohou vypadat dějiny každodennosti v praxi, ukazuje kniha britského historika Orlanda Figese s názvem "'Šeptem. Soukromý život se Stalinově Rusku" - http://www.kosmas.cz/knihy/150976/septem/ . Figes patří mezi několik historiků se zvláštním talentem vydat odborné historické dílo o pár set stranách a udělat z něj bestseller. Bude to asi tím, jak Figes umí své téma přiblížit čtenáři. Klasická "velká" témata jako politické a společenské zvraty uvádí zároveň jako jeviště, kde odehrávají osudy jednotlivců a rodin. Jako kdyby šel v té nejlepší tradici ruských romanopisců 19. století.

Zaměření knihy definuje Figes na str. 29-31: "Vnější projevy teroru oněch let popsalo už hodně knih - zatýkání a procesy, otrockou práci a zabíjení v gulagu - ale žádná kniha ještě do hloubky nepopsala, jaký měl teror vliv na osobní a rodinný život. ... Co to bylo za soukromý život, když stát zasahoval téměř do každé jeho oblasti právními předpisy, policejním dohledem a ideologickým nátlakem? Jak život v teroru ovlivňoval vztahy mezi lidmi? Co si lidé mysleli, když jejich muž nebo žena, otec nebo matka byli ´náhle zatčeni jako nepřátelé lidu´?"

Figes zdokumentoval desítky osudů a uvažte sami, nakolik je jeho"analýza života obyčejného člověka" v Sovětském svazu obhajobou komunismu. Hned na knižní obálce čteme, jak si lidé nechávali pod postelí kufr se sbalenými věcmi, kdyby je v noci přišla zatknout NKVD. Desetiletá Soňa zažila "vyhnanství a pracovní tábory, ztrátu rodičů, bydlení u více než deseti rodin. ... Jak dnes vzpomíná, cítila se obecně dost dezorientovaná a sklíčená, protože měla pocit, že je ´nemilovaná a nechtěná´." (s. 317) Stěpan Podlubnyj tajil svůj kulacký původ a svěřil se deníku: "Mé každodenní ( sic! ) skrývání, mé tajemství mi neumožňuje být člověkem s nezávislou povahou. Nemohu otevřeně ani ostře vyjádřit žádné vlastní myšlenky. ... Mimovolně získávám povahu patolízala, chytrého psa: měkkého, zbabělého a vždy ustupujícího."

Tady se dá vznést námitka, že se nejedná o čistou každodennost, ale že ta je pouze důsledkem represí. Souvisí s tím další aktuální otázka, a sice jestli charakterizovat komunismus jako totalitu, nebo jako autoritativní režim.

Totalita versus autorita

Aniž bych zabíhal do všech teorií totalitarismu, tak základní rozdělení tkví v pojmu "totální". Přísnější měřítka klade známý konzervativec Roman Joch - http://www.ceskapozice.cz/domov/pravo-bezpecnost/komunisticky-rezim-je-vzdy-totalitni-i-%E2%80%9Enormalizace%E2%80%9C-byla : "Totalitní režim, jak již samotný název napovídá, usiluje o totální státní kontrolu nad celou společností, nad všemi aspekty jejího života. Pod jeho přímou politickou kontrolou je celá společnost, i její, z hlediska totalitního režimu zdánlivě nepolitické složky, jako jsou ekonomika, kultura a náboženství." Autoritativní režim naopak nechává tyto věci na pokoji.

Pokud totalita proniká všechny složky společnosti a jednotlivce, tak proniká i do jeho každodenního bytí. Z mého pohledu tak nelze definovat komunistický režim jako totalitní a zároveň odmítat studium jeho každodennosti. Tím bychom na totalitním systému odmítli studovat právě jeho všepronikající totalitu.

Reprodukce zla

Totalita se držela při životě nejenom represí. V 21. čísle časopisu Securitas imperii, který vydal ÚSTR ještě před loňským personálním otřesem, říká na str. 231 kulturní antropolog Ivo T. Budil: "Historická zkušenost zemí střední a východní Evropy nicméně ukázala, že v okamžiku, kdy se totalitní režimy omezily na pouhou tradiční represi a brutální fyzickou sílu k udržení moci, ... staly se zranitelnými a byly nakonec poraženy davy v ulicích. Totální moc byla náhle zbavena svého ochranného kouzla. Totalitní systémy, to není pouze tajná policie, udavači, ... nebo koncentrační tábory, ale rovněž sofistikovaná symbolická hra, která oslovuje skryté sklony a hlubiny lidské existence."

Totalita chtě i nechtě musí hledat nějakou podporu. Cílí i na novou generace, v případě komunismu prostřednictvím Pionýra. Pionýr neznamená jen melancholické vzpomínky na to, jak děti běhaly po lese a perfektně se bavily. Pionýr znamenal hlavně indoktrinaci a to běhání po lese první přípravy na válku. Sovětský Pionýr pak měl za úkol "znárodnit" děti rodičům, udělat z nich hlavně členy státu než členy rodiny. Nebylo výjimkou, kdy děti udávaly vlastní rodiče. A to se nedělo pouhou represí, to se dělo jinými mechanismy, hlavně propagandou.

Obrana každodennosti

Svým textem jsem chtěl vyvrátit obavy, že studium každodennosti vede automaticky k obhajobě komunismu; vnímám to celé jako jedno velké nedorozumění. Netvrdím ale, že musí vést automaticky i k jeho vyvrácení. Každodennost je neutrální nástroj, který se dá použít komunisty i antikomunisty, stejně jako studium dějin jako takových. V případě Figesovy knihy je protitotalitní zaměření nevývratné a odpovídají tomu i osudy knihy -http://www.holocaust.cz/cz/resources/ros_chodes/2010/03/septem :"Autor je velmi kritický vůči Putinovu režimu, především vůči premiérově snaze vnutit ruským školám a univerzitám svou vlastní verzi Stalinovy osobnosti, jež ho do značné míry rehabilituje. V prosinci 2008 vtrhla do petrohradské kanceláře Památníku policie a odnesla velkou část archivu, mj. materiál, který Figes použil pro knihu Šeptem. Historik tehdy zorganizoval protestní dopis prezidentu Medveděvovi, který podepsalo několik stovek světových akademiků. Následovaly soudní pře a za déle než rok byl archiv navrácen majitelům."

Podmínky SSSR a Československa se lišily, panuje tedy další obava, že studium komunistické každodennosti v českém prostředí dojde k přívětivým výsledkům. Slovy Lea Žídka "aby se ukázalo, že nám za normalizace nebylo až tak zle". Je to trochu paradoxní stav, antikomunisté jinak udávají argumenty, že celková situace je dnes celkově lepší než za komunismu; např. proti argumentu, že "mlíko stálo dvě koruny", se používá přepočet dnešní ceny mléka a tehdejší a dnešní průměrné mzdy, aby vyplynulo, že dnes se žije levněji (a co je tohle jiného, když ne praktické studium každodennosti). A když z téže strany v jiné souvislosti náhle slyším, že kdo se nebouřil, tomu za normalizace nebylo zas tak zle, je to pro mě překvapující.

Na represích jde poznat nelidskost minulého režimu hned, na každodennosti ale také, jen se musí více koukat. I to chataření se dá nahlížet také z více stran. Letmo se ho dotýká i Figes, obliba pobytů na chatách podle něj pramenila z toho, že na venkově se lidé mohli lépe nadechnout a promluvit otevřeněji bez obav, že je někdo uslyší a udá. Útěku na chaty před režimem říkají Poláci "vnitřní emigrace". Chataření a pěstování mrkve z toho vychází jako útěk před realitou nebo rezignace na poměry; i dnes se rezignace na politiku projevuje mj. tak, že místo voleb dají voličů přednost odjezdu na chatu. V českých podmínkách je chataření částečným dědictvím trampského hnutí, které se, částečně pod tlakem komunismu, začalo usazovat.

Samozřejmě v tom všem vnímám obavu, že rada ÚSTRu podá témata tak, aby vyzněla jako obhajoba komunismu. To se zjistí, až nějaká taková práce vyjde. Jestli se pak naplní obavy Martina Fendrycha, tiskoviny Ústavu budou v rámci jeho pučistické neutralizace přinášet recepty na mrkvový salát a Ústav převezme logo od Food not Bombs, nebo jestli se půjde podobnou cestou jako Figes. To, že jako překladatelka Figesovy knihy je uvedená Petruška Šustrová, mě naplňuje mírným optimismem.

K tématu se vyjádřila i vědecká rada ÚSTRu v závěreční zprávě evaluace na str. 19 http://www.ustrcr.cz/data/pdf/vedecka-rada/2013/evaluace/kap03.pdf : "Podporuje-li Vědecká rada záměr, aby se i český ÚSTR v budoucnu soustavněji zabýval tématy každodennosti, pak jejím členům rozhodně nejde o vyvolání nějaké fantazírováním podbarvené nostalgie po nacistickém a komunistickém režimu, nejde jim o pokus o jejich rozmělňování, nejde jim o politizaci minulosti (právě naopak), nebo dokonce o bagatelizování a relativizaci těchto režimů jako zásadně nepřijatelných. Jde jim jedině o to, aby se dostatečně zohledňovalo, že se komunistický režim zejména za tzv. normalizace udržoval nikoliv převážně díky používání hrubého fyzického násilí, ale celého širokého spektra rafinovaných mechanismů, které v každodenním vztahu mezi obyvateli a režimem zahrnovalo metody jako šikanu, propagandu, distribuci výhod a ´jemnější´ formy kontroly. I zde je rozhodně na místě hovořit o represích."

Nechci na dálku radit, co má ÚSTR studovat. Primárně byl založen pro studium represí a je jen na něm, kudy se vydá. Z pozice "konzumenta" mohu jen uvést vlastní dojmy. Spojit politické dějiny, represi a jejich dopad na každodenní život, to vše na příkladu konkrétních rodin nebo jednotlivců, to je trend, který humanizuje dějiny, přibližuje historii lidem a přitahuje čtenáře k zájmu o dění. Mimo Figese se k němu hlásí např. Timothy Snyder v nové knize Krvavé země - http://respekt.ihned.cz/c1-61299000-geografie-krvavych-zemi . A pokud by se k němu přihlásil i ÚSTR, byla by to snad jedna z cest, jak se stát konečně součástí společnosti a utlumit nepřátelské hlasy, které kritizují malou potřebnost Ústavu a v extrému volají po jeho zrušení.

 Global announcement   Jump to topic

Napsal:  

 Jump to forum   Jump to topic

 Předmět příspěvku: Re: Historický kalendář
Napsal: 16 led 2014 20:21 

2200!:)

 Jump to forum   Jump to topic

 Předmět příspěvku: Ministerstvo kultury - výhled na 4 roky.
Napsal: 17 led 2014 10:24 

Mám velkou prosbu:
Přichází nový ministr kultury, nebolil člověk, který výrazně může ovlivnit náš obor, ale také obecně kulturu země.
Nahoru, či dolů... Protože předpokládám, že mám nějaké možnosti předložit mu názory na tyto čtyři roky vlády v kultuře, moje prosba zní:
Napiš svůj názor na potřeby kultury, humanitních věd zvláště našeho oboru pro toto volební období. Omezení názoru jen oborem, který ministr kultury spravuje a volebním obdobím. Reálné posouzení a vzájemná kritika, doplnění návrhů jiných vítáno. Největší omezení je právě v ukončení této diskuse, to je nezbytné do pátku 24 ledna včetně, s ohledem na moje možnosti návrhy zpracovat a následně předložit.
Malý příklad, který předkládám já:
Zahrnout do rozpočtu projekt analýzy DNA Přemyslovců a Slavníkovců pod gescí Správy Pražského hradu a katolické církve.

Očekávané názory: co s památkáři dále? jak posílit archeology? Co chtít po medievistech? Digitalizace pramenů dostupná pro všechny se vzdáleným přístupem PC.
Jistě vás napadne tisíc jiných věcí. prosím pište rychle a krátce. Předložený přehled nemůže být nečitelná superkniha.
Srdečné díky, myslím, že je to příležitost skoro neopakovatelná.

 Jump to forum   Jump to topic

Napsal: 17 led 2014 13:04 

Ježek píše:
Přimlouvám se dát na FB zapojení našicg čtenářů - tady můžou bejt dobrý nápady.
.

Je to tam.

 Jump to forum   Jump to topic

 Předmět příspěvku: Re: Svatováclavský sraz 2013
Napsal: 26 led 2014 12:11 

stačí takhle?
Obrázek

 Jump to forum   Jump to topic

 Předmět příspěvku: Výstavy
Napsal: 04 úno 2014 16:36 

N astránky přidána řada výstav letošního roku!

 Jump to forum   Jump to topic

Napsal: 04 úno 2014 18:52 


Právě Velká Morava a okolní století jsou pro středověk a obecně starší historii příklad, na které lze ilustrovat slabiny historického vědomí na internetu a slabiny diskuse, která se snaží být kritickou, vědeckou. Ve virtuálním prostoru je potlačena autorita. Teoreticky si jsou všechny názory rovny a panuje totální rovnost. Kdokoli může přijít s jakoukoli šílenou tezí nebo teorií, která nevychází ani tolik z tolik chtěných historických pramenů, ale spíše s emočních potřeb mít nějaké ukotvení v historii. Starí Slováci, tak mohou být doloženi pouze dnes a to ve virtuální realitě českých fór o středověku 

Tady bych vynechal poslední větu, neznalému člověku asi nebude jasné, kdo má být starý Slovák.. A šílené teze o Velké Moravě produkují i Moraváci typu Galatíka, klidně bych to takto obecně uvedl.. Také lze uvést, že čím starší doba a méně pramenů, tím více teorií, včetně těch šílených, lze vymýšlet..

 Jump to forum   Jump to topic

Napsal: 08 úno 2014 22:42 

Zdravím. Sice jsem původně hledal něco úplně jiného, ale tahle diskuse jako by mi spadla z nebe. Potřebuju radu: V Drahanech (to je na Drahanské vrchovině :) ) chystáme v srpnu akci na téma dobývání hradu Drahaus, dnes nazývaném Starý Plumlov. Zezačátku se zdá všechno v pořádku... Hrad Drahaus je spolehlivě doložen v listinném materiálu ve 14 století jako pustý. Ve vlastivědné literatuře se dá dočíst, že jej založili v druhé polovině 13. století páni z Ceblovic na východním okraji svého dominia (spekuluje se o Bohušovi a Hartmanovi, kteří si poblíž také založili Bohušín - Bousín a Hartmanice - Nivu) Jenže, pak roku 1312 přichází král Jan na Moravu potlačit vzpouru šlechticů a jde po Fridušovi. Petr Žitavský sedá ke kronice a píše, jak král s pomocí najatých horníků pobořil Fridušův přepevný hrad Račice, ten se z toho pokáknul a slíbil, že zničí i druhý pevný hrad Drahaus. No a tady začíná problém... Lidi, jejichž historických znalostí si vážím tvrdí, že v žádném případě nemohlo jít o drahanský hrad, a že se tedy jedná o Helfštýn.
Jenomže: Pokud jsem si zjistil (přiznávám, že jsem nešel nijak do hloubky), tak se o Helfštejnu mluví až ve druhé čtvrtině 14. stol. v té souvislosti, že páni z Drahotuš brečí před králem na téma, že přece nemůže dávat někomu hrad, který byl postaven protiprávně na jejich území. A pokud se hrad jmenuje, mluví se od začátku o Helfštejnu, o nějakém Drahuši nepadne ani slovo. Navíc mi přijde divné, že by si Friduš (mohl by mi někdo ve stručnosti nastínit jeho příbuzenský vztah s Ceblovickými či Drahotušskými?) postavil parkticky na sousedním kopci od Drahotuš hrad a nazval jej Drahaus. To se mi zdá příliš mnoho Drah na jedné cestě. Friduš jistě nebyl tupé hovado bez inteligence a zvolil by si pro nový hrad nápaditější název.
Navíc podle toho, co víme o Drahanském Drahausu, byl (alespoň rozlohou) ještě o něco větší než první fáze hradu Helfštýna.
Tak co vy na to? Který hrad Friduš bořil, když se mu rozklepaly sulckÿ před Janem? U Drahan, nebo u Lipníka?

 Jump to forum   Jump to topic

 Předmět příspěvku: Re: Historický šerm
Napsal: 14 bře 2014 10:03 

Tak k tomu se moc rád vyjádřím.

Nekompletnost vybavení ? tím je myšleno co?

Baňátost postav ok z fotek to tak může vypadat, ale naši lehkooděnci mají prošívanice tloušťky cca 12 mm jako hlavní ochranu což podle mě tak aktorát aby to odpovídalo historické věrnosti a zároveň to dobře chránilo. Pokud narážíš na baňatost jezdce na koni pak věř, že moje prošívka má 9mm ovšem já sám jsem dost mohutný cca 120cm přez prsa a to nejsem tlustej. Snad mi nechceš tvrdit že všichni byly podle kopíráku ?

Ztvárňovat odvedence s minimálni výbavou je určitě super ale nikde tě nepustí do železárny, protože nemáš patřičné ochrané minimum, které se v posledních letech značně limituje ztvárnění postavy. Budiž nám ale dovoleno říci, že vojáci z naší družiny jsou ti nejbližší z okolí pána a proto mají patřičnou výstroj a nemusí do boje jen obaleni slámou nebo bez helmy.

Že nehrozí těžké zranění to bych taky tak netvrdil, sám jsem byl svědkem toho jak minulý Libušín proseknuli klukovi danaxem helmu skrze. Jasně měl jí svařovanou ale nelze tvrdit, že těžké zranění nehrozí. Nevím jak často jsi byl v železárně ale problém poslední doby je taky to, že se spousta lidí inspiruje ve stylu BOTN takže to bohužel přitvrzuje.

 Jump to forum   Jump to topic

Napsal: 17 bře 2014 00:14 

fotky ze semináře (foto: Tereza Zlámalová)

 Jump to forum   Jump to topic

 Předmět příspěvku: Re: Historický kalendář
Napsal: 26 bře 2014 17:46 

2300!!!

 Jump to forum   Jump to topic

 Předmět příspěvku: Něco pro Ježka a nejen pro něj...
Napsal: 16 dub 2014 08:19 

http://www.muzeumnj.cz/aktuality/hrad-a ... jicin.html

 Jump to forum   Jump to topic

Napsal: 19 zář 2014 17:02 

Další dva zářezy :)
http://demokratickystred.cz/cesi-a-pola ... 9-stoleti/
http://demokratickystred.cz/prvni-sveto ... ebeurceni/

 Jump to forum   Jump to topic

 Předmět příspěvku: Re: Byl středověk opravdu temný?
Napsal: 27 říj 2014 09:22 

Obecně je pro mě ta temnota středověku představována poddanstvím, nerovností lidí (vertikálně i muži-ženy), nedostatečnou hygienou a velmi omezenými možnostmi jedince změnit svůj osud. Jenže to platí i pro spoustu století následujících, v některých případech možná ještě víc.
Jistá paralela je ve vztahu ke Starému Zákonu. Spousta lidí řekne - je to samá válka a zabíjení. Jako historická zkratka, pohled na tisíciletí v kostce je to pravda. Jenže pohled na mnohem kratší období našich dvou minulých století je šíleně výživnější na smrt, masovou smrt, kterou jsme si způsobili sami, jistě ne vůlí Boha. Pohled na středověk je podobně poznamenán - středověk se chápe jako jedno zhuštěné období a ono to tak není, což my milovníci historie nepochybně víme. Srovnání s našimi přímými předky dvou minulých století, jejich svinstvy a hrdinstvím, to si nepřipouštíme. Je jednodušší označit středověk za temný. Řekl bych, že poslední světové války i ta třetí studená jsou mnohem temnější, než jakékoliv období středověku. K čemu je nám technický pokrok? K lepší a přesnější střelbě na lidi? K čemu nám je lékařský pokrok? Abychom rychleji vraceli kluky do války? A tak lze pokračovat velmi dlouho. Ne že bychom neměli lidi jako Richard Lví srdce, František z Assisi. Nakříklad kapitána Morávka, matku Terezu a jiné. Určitě máme také větší mizery než byli nejhorší středověcí krutovládci, jako příklad Stalin, Hitler.

 Jump to forum   Jump to topic

 Předmět příspěvku: Re: Dvůr v 19. století
Napsal: 08 lis 2014 13:09 

pomohly by ti také Dějiny hmotné kultury, národopisné sbírky v muzeích, pokud šlo o šlechtické dvory, v polovině století bylo zrušeno poddanství a robota, takže ve dvorech stoupla potřeba režijních pracovníků. Dvůr může být i selský- svobodný i poddanský, dále církevní a městský. Nutně se musela vyskytovat čeleď, čeledíni a služebné ubytovaní ve dvoře. Pokud vím z místních poměrů, tak čeledíni případně služky byli běžní od deseti ha. Dále se dvory souvisela vrstva deputátníků a nádeníků, případně správce atd. V devatenáctém století již probíhala rozsáhlá osvěta ohledně zem. hospodaření, byly zaváděny parní stroje na orbu, mlácení. Je zřejmé, že právě větší majetky umožňovaly tyto investice. Ohledně života, v neděli kostel ale i častěji, součástí dvora mohla být kaple i případně kostel, draní peří - při něm se vyprávělo či četlo, máti takto ženským četla z knížek, často se zpívalo, byl pestrý spolkový život a častá stranická činnost majitelů a také práce pro českou věc. Jinak tvrdě stavovská společnost, jak píše Petráň, mezi sedlákem a chalupníkem byla daleko hlubší a nepřekročitelnější propast než mezi šlechticem a sedlákem, to ale nebránilo, aby se všichni při výpomoci nenajedli u stejného stolu. Toto uplatňoval i prvorepublikový předseda vlády Švehla, u něj též platilo, že čeleď jí dohromady s rodinou. Pak samozřejmě o velkých svátcích a posvíceních poutě, procesí. A samozřejmě i zcela světské věci, můj praděda, správce u Rohanů např jezdil každou sobotu na partičku karet s knížetem na Sychrov, podle tetičky velcí přátelé. Jinak z příbuzenstva z tohoto prostředí dva dosáhli rektorských hodností.

 Jump to forum   Jump to topic

 Předmět příspěvku: Re: hm-zajímavá otázka
Napsal: 10 bře 2015 21:37 

a ano,chápu,že myslet je těžké,proto mnozí neradi otázky,
Dáváš najevo co? Že kdo se nechce zabývat tvoji výzvou bez jasného účelu, tak je líný přemýšlet.. Vytahuješ se, že jsi chytřejší a víš víc?
Jsi člověk, který nerespektuje pravidla pravopisu, dáš čárku za slovo, neuděláš mezeru a píšeš další slovo. Dáváš tohle svoje téma do kategorie Ostatní období, čímž je na fóru o středověku míněn pravěk, starověk nebo novověk.. Ale přitom se taková teoretická otázka hodí do kategorie Ostatní (nebo pokud řešíme přemyslovské krále, tak do kategorie vrcholný středověk)..
Kdo chce předestřít nějakou zásadní teorii, potřebuje mít uspořádané myšlení. Takové myšlení má sotva ten, kdo nepojmul nejzákladnější pravidla pravopisu. Takové myšlení nemá ten, kdo neumí zařadit svůj příspěvek do patřičné kategorie na fóru. A do toho vstřebávat tvoje narážky, jak jsi chytrej.. :roll: nečekám ve tvé hádance něco moudrého, nehodlám se jí zabývat.

 Jump to forum   Jump to topic

 Předmět příspěvku: Re: Pokec o politice
Napsal: 31 bře 2015 17:45 

Vyšel mi článek na Referendu - http://denikreferendum.cz/clanek/20104-nevidet-cernobile-nejednat-bipolarne Takový kusý odraz toho, co se mi honí hlavou poslední dobou při sledování politiky. Ostatně to černobílé vidění se týká i samotného Deníku Referendum - u pár facebookových diskutérů vidím snahu hledat na Referendu jen extrémy, jak se třesou, aby ho mohli zařadit na komunistickou nebo proputinovskou levici, a s radostí mu "řící jasné Ne" jako celku..

Jinak mi ale udělal radost Jiří Pehe dnešním článkem o postoji k ruské krizi - http://www.novinky.cz/komentare/365730-komentar-proc-je-lepsi-mylit-se-s-usa-nez-mit-pravdu-s-ruskem-jiri-pehe.html Jiné, černobílé názory vidí buď ukrajinský fašismus, nebo z druhé strany putinovskou rozpínavost, ruský fašismus nebo komunismus.. A pokud někdo namítne něco proti, tak "podlehl propagandě druhé strany". Pehe vystihl docela moje postoje v tom, že mi vůbec není sympatické směřování Ruska. Je to autoritativní systém, porušuje lidská práva doma, porušuje mezinárodní právo. Putin vyčítá Ukrajině fašismus, ale ve svém tažení proti EU spojuje síly s maďarským Jobbikem nebo řeckým Zlatým úsvitem. Při svém harašení zbraněmi na Ukrajině nějak přehlédl, že velký sraz skutečných neonacistů proběhl v ruském Petrohradu - http://a2larm.cz/2015/03/fascist-shit-v-petrohrade/
Na druhou stranu neumím a nechci přehlížet, že na Ukrajině fungují neonacisté. Stejně nebudu přehlížet, že americká zahraniční politika se nezabývají primárně vývozem demokracie, ale sledováním vlastních ekonomických zájmů. Ale je tu jeden zásadní rozdíl, jak píše právě Pehe - v autoritativním systému je kritika takové politiky tabu, není podporována svobodná diskuse, ale jede se propaganda. V demokratickém systému existuje diskuse a nějaká kontrola politiků - alespoň mediální, podle které se pak dá rozhodovat ve volbách.

V to případě ale bych uvítal, kdyby taková diskuse nebyla ostrakizována. Nelze říkat, že kdo vidí na Ukrajině fotky dobrovolníků s nacistickými symboly na uniformách a praporech, tak "podlehl ruské propagandě" nebo je přímo ruským agentem nebo alespoň podporovatelem Putina. Velký hovno!! Je potřeba mít otevřené oči a nepřehlížet takové negativní tendence. Tolerance fašistů na Ukrajině jen přidává na propagandistické munici Putinovi, přešlapy americké politiky jen přidávají rozpakům, jestli americké vojsko vítat..
Ignorování nacistů v Rakousku po druhé světové válce vedlo jen k tomu, že se země nevypořádala s minulostí, že v takové zemi mohl mít úspěch takový Haider, zatímco v Německu, které prošlo denacifikací, by se pohyboval spíš na okraji politického spektra.
Nebo jinak - populisté nebo zastánci tvrdé ruky kritizují demokracii jako shnilý, zkorumpovaný systém. A taky nelze tvrdit, že kdo kritizuje korupci, je populista.. Naopak, bylo by vhodné odstranit korupci, aby demokracie mohla stabilně fungovat a populisti nedostali nahráno na smeč.. Na Slovensku se mohl stát fašista Kotleba hejtmanem jen proto, že všichni volili proti kandidátovi Smeru a bylo jim jedno, koho.. V Praze se mohla stát primátorkou Krnáčová, která hodlala zamést se špatným hospodařením města, a teď vyšlo najevo, že v jednom soudním řízení ohledně předraženého nájmu jednala proti zájmům města.. Vláda tvrdé ruky nebo populistů není automaticky čestnější a nezkorumpovaná, spíše tyhle průsery více ututlá.. A i proto je mi stokrát milejší systém v Evropě, Ukrajině a USA než ten v Rusku..

Demokracie není samospása, je to proces svobodného rozhodování a vnímání - tak to využívejme.. Kritika korupce nebo zahraniční politiky USA je plně legitimní. Podporovat demokracii neznamená podporovat USA.., chovat se demokraticky znamená váhat a rozebírat, jestli v tomto bodu podpořit nebo nepodpořit.. A tvrdit, že kritika vzestupu neonacismu na Ukrajině je proputinovskou propagandou - to je právě ten styl politiky, který nás přibližuje dnešnímu Rusku, stylu založenému na propagandě, křiku, přehlížení faktů, na výsměchu a difamaci oponenta..

 Jump to forum   Jump to topic

 Předmět příspěvku: seriál Vikingové
Napsal: 04 dub 2015 16:30 

Zdravím,
nevím, jestli toto téma zrovna sem patří. Ale přesto ... věřím, že aspoň někdo na to taky kouká. Jako fanouška genealogie mě samozřejmě vždycky zajímaly reálie historických, případně pseudohistorických filmových či literárních děl.
Mám takový blbý zvyk, hledat hned v odborných knížkách rodokmeny atd. A teď si je přenášet v elektronické podobě do PC. Což dříve nešlo, samozřejmě.
Ale k věci. Pokud se tedy díváte na seriál Vikingové, nezaráží Vás taky fakt, proč autoři jinak vcelku povedeného seriálu ( nehodnotím oblečení, zbraně a pod., na to fakt odborník nejsem ) mění postavám příbuzenské vztahy dle potřeby ? Myslím, že nebylo třeba dělat z Judity Flanderské dceru krále Aelly a nechat jí porodit Alfréda, předpokládám, že Velikého. Vždyť jeho matkou byl někdo úplně jiný.
U Ragnara, Björna, Aslaug a pod. si asi trochu zařádit mohli, ale zrovna Judita je natolik známá, že to " nemuselo bejt ".
Mimochodem, pokud se nemýlím, Björn byl podle legend syn Aslaug, nikoliv Lagerthy ... Tak jen doufám, že naši tvůrci při natáčení nového Jana Husa nesáhli rovněž k podobným " inovacím ".
Přivítal bych diskusi, kdo kde viděl podobné kraviny, ať už v seriálech nebo i knížkách.

Radomír

 Jump to forum   Jump to topic

 Předmět příspěvku: Re: Oznámení správců o změnách
Napsal: 12 kvě 2015 12:36 

Zaimplementovala jsem opravu příspěvku kolegy Rado_ v tématu Martin Homza et al. - Svätopluk v európskom písomníctve do jeho původního příspěvku a následně tu opravu smazala.

 Jump to forum   Jump to topic

Napsal: 05 říj 2015 15:30 

Kdo zná dějiny let 1526 - 1620, a samozřejmě následný vývoj v době baroka, tak snadno odhalí, že jak rekatolizace, tak i sílící absolutismus - a ruku v ruce s tím i centralizace podunajské monarchie - byly úspěšně zahájeny již za vlády Ferdinanda I., tudíž zde vývojové tendence nepřející českému stavovskému systému a silnému protestantismu byly dlouhou před Bílou horou a sílily počínaje rokem 1600. Nebýt Bílé hory, tak by sice vývoj v této oblasti nenabral tak velké zrychlení, jako během druhé čtvrtiny 17. věku, ale dle mého názoru by stejně byl svou setrvačností tlačen vpřed a nakonec by došlo k zápasu "kdo z koho", z něhož by český stavovský systém vyšel opětovně poražen, jelikož České království mělo oproti Uhrám, kde se Habsburkům nikdy nepodařilo úplně zlomit tamní nobilitu, velkou nevýhodu v tom, že tu nebyl žádný turecký nebo sedmihradský element, který právě v Uhrách bránil Habsburkům postupovat tak tvrdě a nekompromisně, jako v Čechách po Bílé hoře.

 Jump to forum   Jump to topic

 Předmět příspěvku: Re: Pokec o politice
Napsal: 28 říj 2015 21:26 

Vyznamenání z rukou prezidenta obdržel František Ringo Čech. V příloze jedno jeho dílo názvem Zvířátka obdivují píču.. Ano, píču, víte pane, prezidente, co to znamená pussy :D Akorát jednou to pohoršuje, jednou ne.. Ale jinak dívčí válka od Ringa je dobrá, já bych ji řadil na úroveň Cimrmana..

 Jump to forum   Jump to topic

 Předmět příspěvku: Re: Pokec o politice
Napsal: 20 led 2016 20:46 

Glosa -

Radikální muslimský duchovní Sami abú Jusúf v Kolíně nad Rýnem měl bagatelizovat silvestrovská napadení tamějších žen - http://www.novinky.cz/zahranicni/evropa/392330-za-obtezovani-si-mohly-poloobnazene-navonene-zeny-rekl-salafisticky-kolinsky-imam.html. Zopakoval neoriginální ideu, jak si ženy mohou za napadení samy: "Události na Silvestra byly způsobeny vlastními chybami dívek, protože byly z půlky nahé a používaly parfémy. Není překvapivé, že je muži chtěli napadnout." Dodejme, že tyto ženy, "z půlky nahé" při studené zimní noci, musely útočníky rozvášnit tak, aby je ještě okradli o mobily...

No, za bolševika chlapi v hospodě fackovali máničky za to, že nosí delší vlasy. Mohly si za to máničky samy? Musely vědět, že ty vlasy někoho budou provokovat...

Pokud bude na Václaváku demonstrace proti imigrantům a já půjdu okolo v triku, na kterém bude dejme tomu fotografie Václava Havla, budu asi napaden. Bude to moje vina? A napadení "trest"?

Pokud se projdu po Václaváku nebo jiném ráji kapsářů a budu mít peněženku bez dozoru, napůl povytaženou v zadní kapse kalhot, jsem pak na vině za její krádež? A podle jakého práva?

Pokud mi bude někdo tvrdit cosi o ženské vině za znásilnění, můžu ho proplesknout? Musí ho přece napadnout, že jeho teze bude někoho provokovat...

Žena nemůže za znásilnění. Není to žádná "nádoba hříchu", která svádí muže svým tělem (a proto je třeba její tělo zahalit). Naopak, pokud se muž při spatření kousku ženského těla oddá chtíči a ubližování, je nasnadě, kdo tu je "posedlý hříchem".
Oběť obecně nemůže za to, že se stala obětí. Chodit po Václaváku s nehlídanou peněženkou je řekněme moje hloupost, ale nejsem vinen za to, když toho zloděj zneužije. Nikde není stanoveno, že se krást musí. Naopak bych chtěl žít ve společnosti, kde i při ztrátě peněženky vinou mojí neopatrnosti dojde k tomu, že ji kolemjdoucí zvednou z chodníku a bez úhony vrátí...

V případě kolínských událostí je to podobné. I kdyby byly ženy odhalovaly těla, nikde není dané, že znásilňovat je normální - a kolínský imám měl dobrou příležitost odsoudit mimo obětí hlavně zločin a zločince. Jaké jsou normální vzorce chování k ženám, to ukázali muži, kteří se kolínských obětí na místě zastali.

Žijeme ve státě, kde si každý může myslet, dělat, nosit co chce - dlouhé "máničkovské" nebo nabarvené vlasy, extravagantní oblečení, sporé oblečení. Říká se tomu svobodná společnost a nenechme si ji vzít žádnými fanatiky, moralisty, nesnášenlivci nebo kriminálníky.

 Jump to forum   Jump to topic

 Předmět příspěvku: Re: Tipy na kulturní akce
Napsal: 03 úno 2016 17:34 

Skutečně doufám, že to nikdo neudělá...

I když chápu, co tím má autor na mysli, v životě bych nechtěl tahat do svého koníčka politiku. Ale pokud má někdo politiku jako koníčka pak to chápu.

 Jump to forum   Jump to topic

 Předmět příspěvku: Re: Tipy na kulturní akce
Napsal: 03 úno 2016 17:58 

Chtěl bych vás pozvat na sobotní demonstraci, tedy 6.2. a zároveň poprosit, abyste vzali s sebou vhodné prapory, hodili by se zejména historické prapory templářů, johanitů, německých rytířů nebo lazariánů, prostě církevních řádů které zasvětili své životy boji proti muslimům a ochraně Evropy před nimi.
https://www.youtube.com/embed/EqxUuGDjkKc
Musím říct, že naše fórum se vždycky snažilo být apolitické a pokec o politice se vedl/vede jen v tématu Pokec o politice. Takže si vůbec nejsem jistá, jestli tato akce vůbec patří mezi tipy na kulturní akce zde na fóru (kde je ta kultura, mimochodem?).

A neodpustím si jedno rýpnutí - jak chránily tyto řády Evropu před muslimy? Tím, že lidé vedeni různými pohnutkami vyrazili do Svaté země nějaké muslimy pobít?

 Jump to forum   Jump to topic

 Předmět příspěvku: Re: Pokec o politice
Napsal: 06 úno 2016 00:07 

je vám jedno že neuplyne na světě jediný den kdy by muslimové nezavraždili hned několik nemuslimů a s radostí jim odevzdáte Evropu a budete se radovat z toho že vaše děti a jejich děti už budou občany druhého řádu.
Nejsem nadšený z imigrační vlny, právě kvůli všem rizikům. Nemám z toho "radost". Islamisté vraždí nemuslimy i muslimy - nejvíce obětí IS jsou stále muslimové, a třeba šíity považují za stejné nevěrce jako nemuslimy.

Píšeš o znásilněných dětech - i muslimové prchají před IS, aby jejich děti nebyly znásilněny nebo prodány do otroctví.. Část muslimů shledala, že není za koho bojovat, ani za Asada, kterého podporuje Rusko, a chce do normálnější části světa. To není propaganda, v časopise Hlas mučedníků č. 5-6/2015 jsou zkušenosti z Blízkého Východu: "V jedné sousední zemi, kde se křesťanští a muslimští uprchlíci po postupu IS usídlili, nám místní pastor sdělil, že lidé jsou nyní evangeliu otevření více než kdykoli předtím. ... Jistý muslim, který sloužil v irácké armádě, řekl: "Pokud je tohle islám, nemám již o něj zájem."" Zabouchneme těmto lidem dveře, a nebudou mít zájem ani o křesťanství, ani o jiné evropské hodnoty.. Nemluvě obecně o lásce k bližnímu, čímž se dostáváme -
Zradili jste Boha. ... Odcházím od tud, neboť v Bibli je psáno, že nemáme připojovat své jméno k seznamu hříšníků.
K tvé zradě Boha - Bůh (Kristus) při Posledním soudu, vztáhněme to na ty uprchlíky: "Pak zase řekne těm po své levici: ‚Odejděte ode mne,vy, kteří jste byli prokleti, do věčného ohně připraveného pro Ďábla a jeho anděly. Dostal jsem totiž hlad, ale nedali jste mi nic jíst, a dostal jsem žízeň, ale nedali jste mi nic pít. Byl jsem cizí, ale nepřijali jste mě pohostinně. " (Matouš, 25, 41-43 - https://www.jw.org/cs/publikace/bible-online/bi12/knihy/Matou%C5%A1/25/

Jste zlí když přejete Evropě zánik...
je vám jedno že se současným počtem muslimů u nás v Evropě budou do 30 let tvořit většinu Evropské populace a zavedou tady tím pádem své zákony,
Zánik Evropě nepřeju, a jsou způsoby,jak tomu zabránit. Imigranti nedostávají automaticky občanství a volební právo, dostanou třeba jen azyl a povolení k pobytu..
Úspěšnost integrace muslimů je i docela velká, a z chyb se dá poučit. Nelze nechat vytvořit ghetta s tím, ať si imigranti žijí podle svého.. Naopak, podmínkou pobytu začíná být zvládání kurzů ohledně dějin, kultury a zvyklostí dané země..

Líbí se mi přístup Kanady. Nedávno přijala stovky Syřanů, v prvé řadě žen a dětí (ty dostaly větší podporu od státu) a pak i mužů (ty svěřila více soukromým a občanským institucím). Jenže v Kanadě funguje propracovanější systém - imigrant absolvuje kurzy, dostane i poručníka, který ho začleňuje do společenského života, a někdy asi po roce se zkoumá (i za pomoci poručníka), jestli se imigrant může začlenit. Pokud ne, pak se řekne "v pořádku, ale tady máte letenku zpátky". Žádná šáría, právo státu je nadřazené..
Energie Evropy se může vyvíjet tímto směrem, zatímco doposud se většina energie vybíjela na to, aby imigranti zůstali na hranicích, resp. aby naši stranu hranice překročili do jiného státu (který se chová stejně jako stát zmiňovaný).

Existuje přístup Maďarska - zavřít hranice, imigrantům říci, že nesmí krást, nesmí ale ani brát práci (takže jak se mají uživit?), a dávat najevo, že nejsou vítáni. Druhý přístup je přijmout a dát najevo zájem - takhle to dělaly skandinávské země, když ve Švédsku neonacisti hodili zápalnou lahev do mešity, místní tam nechávali vzkazy a děti psaní typu "máme vás rádi". V Norsku v Oslu pak muslimové udělali nějaký "řetěz" nebo "kruh míru", to se sešli u mešity, vzali za ruce a šli k synagoze, aby dali najevo, že se spojují se Židy do jednoho svazku.. to heslo "uprchlíci vítáni" je mi sympatický z tohoto důvodu, jakkoli z té imigrace nadšen nejsem..


Až vaše ženy a děti znásilní a vás podřežou nebo postřílí, dostanete jen to co si zasloužíte.
No to jsi zlej člověk, když mi přeješ smrt.. Já ti odpouštím..


Hrajete si na rytíře ... Hrajete si na historické postavy, na postavy které vedli válku s muslimy,

My si hrajeme na rytíře? Větší stupiditu jsem tu neslyšel já.. Nehraju si na rytíře, a jestli si myslíš takovou věc, tak jak mám asi věřit tvým dalším náhledům na svět..

A názor že rytířské řády nebránili Evropu před muslimkou invazí slyším na fóru kde se prý zajímate o historii.
Konkrétně johanité chránili poutníky na poutích, poskytovali i pohostinství a ošetřovatelství (dnes fungují mezinárodně na způsob Červeného kříže nebo v Mělníku Lobkowicz provozuje v podstatě pečovatelskou službu). Johanité ale nesou i jméno maltézští rytíři, protože ubránili Maltu před ohromnou přesilou Turků..

Za čtvrté - pokud se vrátíme do té historie k tomu mému rýpnutí, můžete mi osvětlit důvod, proč Evropané vyrazili na první křížovou výpravu?
Nejlepší je vynadat všem do blbců a hned deklarovat, že už se s nima nebudu bavit, to pak není třeba reagovat na rejpavý dotazy..
Stejně tak dobrý je napadat někoho za názory, které nezastává, ani si nezjistit, jaké názory zastává, a přát smrt jemu a znásilnění jeho dětem a ženám.. Křesťanské hodnoty v praxi.. A šibenice zase budou? A co na to všechno papež? A Jan Tleskač?

 Jump to forum   Jump to topic

 Předmět příspěvku: Re: Pokec o politice
Napsal: 17 dub 2016 21:59 

Předělal jsem kapitolu o socialistech, rozepsal jsem jednu předpokládanou výtku

Socialisté disponují velkou základnou a mohou být jazýčkem na vahách v krizových dobách. Skutečně obsahují obě tendence, prosadit to sociální (i dík spolupráci s komunisty), nebo to demokratické... Sociální demokraté prodělali krizi, když se část strany hodlala vyslovit pro to "sociální" a spojit se se Zemanem na Hradě. Zvedlo to zájem o jejich stranu, včetně podpory sobotkovskému křídlu a apelování na demokratické kořeny sociální demokracie. Ve zkratce to bylo vyjádřeno tak, že by byla škoda zahodit demokratické hodnoty ve jménu krátkodobého prospěchu.
Tentýž postoj můžeme použít obecněji. Kvůli krátkodobému předvolebnímu účelu lze ukázat třeba na zemanovské křídlo a zavrhnout celou sociální demokracii, nebo ji lze pomoci se s tímto křídlem vyrovnat a plně začlenit socialisty do demokratického fungování. Naopak předvolební hesla typu KSČSSD je odsunují mimo legitimní prostor a v důsledku je ženou ke komunistům, protože dávají najevo, že jinde spojence nenajdou. Připomíná to opět jen předvolební boj mezi demokratickými stranami, který je tříští, místo aby držely svůj demokratický blok proti extremistům a populistům.

 Jump to forum   Jump to topic

 Předmět příspěvku: Re: Přilba sv. Václava
Napsal: 16 kvě 2016 12:46 

Osobně se domnívám, že ony verze ke svatováclavské přilbě jsou pouze spekulacemi bez širšího srovnávacího materiálu. Ona verze s Odinem, je znám reliéf Krista v téměř totožném provedení tuším z 10. stol.. Tedy severské prostředí bezesporu ano, ale zobrazení mohlo být prvoplánově již Kristus. Spekulace, že přilba byla ukořistěna např na konci 10. či v 11. stol.- Proč? Přemyslovci nebyli schopni nakupovat zbroje v ekvivalentu hodnoty desítek krav? Mimochodem ve franském prostředí musel vlastník cca 250 ha zajistit na svůj náklad jednoho těžkooděného jezdce. Nebyla bojová hodnota jejich vojsk daná mimochodem kromě jiného kvalitou zbraní a bojového odění nutně rovnocenná s protivníky (ale i spojenci), měli-li si udržet Přemyslovci svou moc, (což si samozřejmě v onom neklidném 10. stol. udrželi)? Co se týče spekulací ohledně nánosku a kaloty, co brání naskenování přilby a výroby kopie dílů např. 3D tiskem, doplněním výstelek a ověřením usazení přilby v jednotlivých variantách na hlavě odpovídající hlavě sv. Václava? Podle mne je rozhodující to, že již za 3 roky po vraždě sv. Václava došlo k translaci, které nutně muselo předcházet povědomí o svatosti sv. Václava minimálně v církevním prostředí v Čechách ale i v bezprostředním okolí panovníka viz legendy - Boleslavova manželka jezdící se modlit k Václavovu hrobu do Staré Boleslavi. Tedy část Boleslavova okolí mohla věci spojené se sv. Václavem chápat a ochraňovat jako relikvie.
Stránka 1 z 1 [ Search found 37 matches ]


Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz