Saladin
Napsal: 02 črc 2009 21:41
statečný, ušlechtilý, zarputilý... vítěz od Hattínu...
Blaze tomu, kdo rád vzpomíná svých otců a vesel baví posluchače o jejich činech.
http://www.e-stredovek.cz/forum/
Tomu celkom neverím, svadby medzi muslimami a kresťanmi neboli v tej dobe veľmi v móde ani medzi zlatou mládežou... Ale ak urobila scénku, dokazuje to, že dámy vedeli ukázať svoje "drápky" aj vtedy. Chudák Fakr...acoma píše:myslis nejaky to maso? Aby Richardek brzy povstal z loze nemocneho? Udajne to bylo ve stredoveku bezne, dary nepriteli. Mne zaujal svatebni plan - Saladinuv bartr si mel vzit Johanu Anglickou a seslo z toho pry jen proto, ze ztropila scenu.
To je pravda, ale Ricky to udělal až poněkud později, ne?acoma píše:Lví srdce udělal to samé a taky je považován za "úžasňáka".
Saladin dal popraviť zajatých rádových rytierov po Hattine. Richard rukojemníkov pri obliehaní Akry, keď neboli splnené jeho požiadavky. Richardovi rukojemníci však neboli iba bojovníci, ale údajne aj ženy a deti. Akokoľvek, v tomto smere to zo Saladinom vyzerá na "remízu". Pre kresťanov je hrdina Richard, pre muslimov Saladin.Michal píše:To je pravda, ale Ricky to udělal až poněkud později, ne?acoma píše:Lví srdce udělal to samé a taky je považován za "úžasňáka".
Ahoj, napiš o sobě třeba něco do vlákna "Krátké představení" ve Fórum.Amaury de Montfort píše:Zdraví všechny, jsem zde nový. Rád bych se vyjádřil k popravě templářů a johanitů. Právě včera bylo výročí této události, den po bitvě u Hattínu. Četl jsem zajímavý článek, že při popravě templáři a johanité volili smrt z rukou vlastních bratrů, než z rukou muslimů. Muslimové byli pouze v tichém údivu, při pohledu na ně.
Nevím, jestli se jednalo pouze o propagandu, ale zdroj můžeme najít v arabských kronikách.
To je citace přímo od Malcolma Barbera, Noví rytíři, nepletu se?Michal píše: Ahoj, napiš o sobě třeba něco do vlákna "Krátké představení" ve Fórum.
Imád ad Dín al Asfahání, Saladinův rádce zmiňuje, že: "Každý prosil, zda by nemohl zabít některého z nich, vytáhl meč a kasal si rukávy. Sultán seděl, přihlížeje s pobavenou tváří, zatímco nevěřící vrhali pochmurné pohledy (...). Byli takoví, co sekali ostře a čistě a získali potlesk, takoví, kteří váhali a chybili a bylo jim prominuto i tací, kteří vyvolali posměch....
al Athir dodává zdůvodnění poprav: "Poněvadž byli nejzdatnějšími bojovníky mezi Franky."
To nevím, nečetl jsem to. Ale David Nicolle zmiňuje bitvu ve svých knihách "Hattin 1187 Saladin´s Greatest Victory" a "Saladin and The Saracens bitvu u Hattínu". Taky tu citaci zmiňuje na netu Wiki, taky ji zmiňuje Kovařík v knize "Meč a kříž".Amaury de Montfort píše: To je citace přímo od Malcolma Barbera, Noví rytíři, nepletu se?
Na Kovaříka opatrně. Právě v kapitole zabývající se Hattínem má plno chyb. Píše, že johanité (maltézští rytíří) nosili bíle pláště s červeným tlapavým křížem a templáři černé pláště z bílým...možná šlo o překlep. Pak také píše o sporech mezi Reunaldem de Chattilon a Raymudem de Tripolis, po katastrofe u Cressonských pramenů 1. května 1187 = připadá mi, že si Reunalda de Chattilon plete s velmistrem templářů Gérardem de Ridefort,Michal píše: To nevím, nečetl jsem to. Ale David Nicolle zmiňuje bitvu ve svých knihách "Hattin 1187 Saladin´s Greatest Victory" a "Saladin and The Saracens bitvu u Hattínu". Taky tu citaci zmiňuje na netu Wiki, taky ji zmiňuje Kovařík v knize "Meč a kříž".
Zlá povesť Renauda zo Chatillonu je zachytená aj v literatúre - snáď aj v románe z ktorého čerpal aj film "Kráľovstvo Nebeské". To obliehanie je legendárne.Laurentius píše:Včera jsem viděl na STV pěkný francouzský dokument o hradech Kerak a Montreal. Dost mě překvapilo jak různě se dá vykládat historie. Renaud ze Chatillonu tam byl vykreslen celkem v dobrém světle. A argumenty byly dost přesvědčivé. Přitom dějiny a filmová tvorba (např. Království nebeské) z něho udělala pomalu nejhorší postavu z křižáků.
Také tam bylo o slavném obléhání Keraku z roku 1183 a o další známé historce se Saladinem. Hned na začátku obléhání probíhala na hradě svatba Renaudova nevlastního syna Humphreye z Toronu (sedmnáct let) a jeruzalémské princezny Isabely (jedenáct let). Saladin zakázal střílet z katapultů na věž svatebčanů a novomanželů. Na oplátku dostal něco ze svatební hostiny.
Na Renauldovou obranu jde ještě přidat, že se z ničeho stal něčím. Do Svaté země přišel jako mladík, který neznamenal nic (myslím, že přišel z II. výpravou). Pak se dobře oženil, podobně jako Přemysl II. z Markétou a stal se vlivnou osobou mezi křižáky. A také byl jeden z mužů, kteří zachránili na konci 70. let 12. stol. Jeruzalém před Saladínem, kdy ho porazili společně s Baldwinem IV. a Oddem de Saint Amand (velmistrem templářů) v bitvě u Montgisard.Robert píše:Laurentius píše:
Zlá povesť Renauda zo Chatillonu je zachytená aj v literatúre - snáď aj v románe z ktorého čerpal aj film "Kráľovstvo Nebeské". To obliehanie je legendárne.
Renaul de Chatillon určite nebol netvor, bol to človek svojej doby. Mne sa zdá, že bol presvedčený o svojich vojenských kvalitách, a viac ako diplomaciu uprednostňoval boj. Bola to však doba, keď diplomacia bola nanajvýš pre križiacke štáty potrebná, a Renauld v nej musel pôsobiť trocha "archaicky".