Re: Turínské plátno
Napsal: 28 pro 2010 16:14
k turínskému plátnu včerejší Reportéři ČT:
http://www.ceskatelevize.cz/porady/1142 ... 801240050/
http://www.ceskatelevize.cz/porady/1142 ... 801240050/
Blaze tomu, kdo rád vzpomíná svých otců a vesel baví posluchače o jejich činech.
http://www.e-stredovek.cz/forum/
Zajímavé... Jen si říkám, že u těch numismatiků je přání otcem myšlenky - jak v tom s prominutím fleku mohou vědět, že je na plátně obtisknutá mince a o jakou minci jde?Zany píše:k turínskému plátnu včerejší Reportéři ČT:
http://www.ceskatelevize.cz/porady/1142 ... 801240050/
Nic takového jsem tam taky nenašel, ale neumím to vyloučit. Není to ale zásadní věc, podle mě je nejdůležitější rozbor plátna, pylu a krevních stop. Nejzajímavější pro mne je hypotéza zemětřesných vln, které uspořádaly krevní stopy na chloupcích lněných vláken, protože obraz NENÍ do hloubky, je jen na chloupcích vláken. Chyba datování uhlíkovou analýzou byla prokázána.Viola píše:Zajímavé... Jen si říkám, že u těch numismatiků je přání otcem myšlenky - jak v tom s prominutím fleku mohou vědět, že je na plátně obtisknutá mince a o jakou minci jde?Zany píše:k turínskému plátnu včerejší Reportéři ČT:
http://www.ceskatelevize.cz/porady/1142 ... 801240050/
Nemyslím si, že by transsubstantio bylo doložitelné DNA testem.Stanislav_de_Luthna píše:Zdravim,
Nesledoval jsem celou diskusi, je to velice zajimave tema. Byla mi predcasem odporucena kniha Didiera van Cauwelaerta : Klonovat Krista { napr. zde --- http://www.levneknihy.cz/DetailZbozi.aspx?z=60877 }. V ni jsou pry dukazy, ze na trech uznanych relikviich Cirkve , a sice na Turinskem Platne, rousce z Ovidea { sudarium } a Kristove tunike z Argenteuil { tunika ve ktere Pan nesl kriz } je vsude stejna DNA. Je to velice zajimave, dosud se vedelo, ze se jedna jenom o stejnou krevni skupinu { AB } . Nyni se vi, ze Turinske Platno ma typycky zidovskou DNA - Cohen Modal Haplotype, Y chromozonovy haplotyp. Bylo by zajimave porovnat DNA z techto tri relikvii s DNA z tzv. Eucharistickych Zazracich --- zazracich kde se hostie nebo krev promenila na Telo a Krev Pane take viditelne. Ze pry kniha Didiera van Cauwelaerta obsahuje taky nektere vyzkumy z cimboria z 8. stoleti, i jinych Eucharistickych zazracich --- stejna DNA pry byla potvrzena. Eucharisticke zazraky se deji do soucasnosti, bylo by velice zajimave kdyby se to vsechno potvridlo ne ? Co myslite ?
Citace výše je přehledem, minirecenzí její knihy.Gobey píše:Zdravím,
dnes jsem objevil toto forum a mnoho zajímavých informací. Vztah mezi TP a Chudých rytířů Krista a Šalamounova chrámu (obecně templářů) se zaobírá dosti fundovaně Barbara Frale v knize Templáři a Kristův rubáš - http://www.databazeknih.cz/knihy/templa ... ubas-77643
Honza
Zhlédnul jsem zase na jakémsi chanel history, či jiném diskusi, že to určitě není Palestina, že je to padělek vyhotovený Da Vincim. Dovozovali to průmětem tváří, kde se ztotožnil Da Vinci, Mona Lisa a studie tváře starce s Kristovým obličejem převráceným do negativu z Turínského plátna. Citují se Vinciho pokusy s kamerou obscurou a možné promítání na plátno s jodidem stříbrným skutečné mrtvoly, kterou Da Vinci nepochybně měl k dispozici ze svých pitev. Pěkně logicky sesumírováno, ale vynechány všechny argumenty proti:Návštěvník píše:na téma TP, možnosti jeho vzniku ap. píše v knize Záhady boží E.R. Gruber.
je zde popsán možný vznik, jsou zde odkazy na evangelia ap. Dále je popsáno kde se plátno pravděpodobně vyskytovalo, kdo jej vlastnil atd. Mimo jiné dost přesvědčivě se zde dokládá že o středověký padělek rozhodně nejde. Řekl bych že je to dosti kontroverzní kniha, ale přinejmenším přináší mnoho informací a nutí k zamyšlení. Jsem laik a nedokážu posoudit pravost či hodnověrnost všech pramenů, ale přinejmenším je to dosti poutavé čtení.
Nečetl jsem, snad na ni nekdy dojde. Mě více zajímají referáty skutečných badatelů o plátně, což se tady pokouším popularizovat. To je stálá bitva. Nicméně - jak pravil jeden dobrý kardinál - naše víra nestojí na pravosti turínského plátna.Návštěvník píše:zajímalo by mne, jaký názor, na mnou zmiňovanou knihu máte (pokud jí tedy znáte). Nemíním tím nějak podrobný názor, ale zda daná hypotéza je v podstě snadno vyvratitelná či nikoliv, případné objektivní posouzení použitých informací. Já jsem ke knize přišel náhodou a nemám znalosti pramenů a přístup k nim - samozřejmě s vyjímkou bible, tak těžko mohu soudit. Celkově je to dle mého rozhodně k zamyšlení, ale přece jenom je dost obtížné se srovnat s podstatou vzniku - smrt na kříži či nikoliv, je to docela složité i když výklad původu a významu mnoha slov dává prostor. Pokud člověk neumí starořečtinu, aramejštinu či hebrejštinu, je odkázán pouze na překlady a to je vždy problém (navíc podrobná znalost dobových reálií). Mimo jiné díky hypotéze z knihy, možná spíše torii, je nasnadě, proč až takový zájem o potvrzení pravosti TP není a to z těch kruhů kde by to zdánlivě mělo být naopak.
Nejspíš se neprokáže jak ten otisk vzn iknul. Pravděpodobnost zemětřesných vln je vysoká, ale ověřit pokusem prakticky nejde. Souhrn všeho okolo plátna je zatím více pro skutečné plátno Kristovy doby. Prohlásit, že je opravdu Kristovým rubášem může vždy zpochybnit kdokoliv, protože jsme z něj Krista vyjít opravdu neviděliNávštěvník píše:škoda, není to amatérsky psaná kniha striktně zdůvodňuje své názory odkazy na prameny. On pravost plátna a otisku nezpochybňuje v žádném případě, o jeho pravosti je přesvědčen a dokládá to dle mého opravdu zdatně, kontroverznost je spíše v tom za jakých okolností ten otisk vznikl a tam z určitého pohledu to na čem stojí víra může být posuzováno všelijak.
Jinak s poslední větou souhlasím.
Tyhle korekce byly dost slušně vztay v úvahu. jenže zásadní kiks byl vzorek - napůl 16 století - bavlna vpletená do vláken lnu z Kristovy doby. Jen jeden z lidí, kteří dělali tu analýzu dokázal uznat, že to byl zásadní omyl, a že 12. století jim vyšlo právě pro tuto kombinaci jako průměr DVOU různých materiálů. Věc prokázala veterinářkatravonah píše:já mám ohledně radiouhlíkové metody v tomto případě pochybnost. Celou dobu bylo de facto vystaveno prostředí s vyššími koncentracemi izotopů, které musely difundovat do základního materiálu vláken, rovněž muselo docházet ke kontaminaci biologickým materiálem nejrůznějšího původu, takže se tam musí vyskytovat celé sbírky dna. Vliv difuze by šel celkem jednoduše otestovat.
Všechna tři vyobrazení ukřižování pocházející z doby, kdy se v římské říši křižovalo (tzn. před Konstantinem), znají jen kříž v podobě T:slavicekvac píše:Argument odpůrců pravosti ukřižováním do Y mi od začátku připadal nesmyslný, ono to tak nepochybně bylo od počátku. T zobrazení bylo zjemňující zobrazení. Ale ne všichni umělci tomu podlehli jako modelovému obrazu. Stačí se podívat na Myslbekův kříž na hrobce Ringhofferů v Kamenici.