Voynich manuscript
Napsal: 12 črc 2017 16:43
Díval jsem se na ten manuscript, jen na obrázky, nehodlal jsem se trápit písmem a jazykem. Ajta, domnívám se, že jsem poznal hrad: Bellinzona Castlegrande.Jještě bez jedné věže, ale to by mohlo odpovídat. Souvisící krajina je taky dobře. Zkuste se na to mrknout, kdo děláte castelologii. Ve VM je to strana 168 f86r6. Moje úvaha je taky na autora manuscriptu: Leonardo da Vinci. Pergamen je z teletiny vyprodukován v letech 1404-1438. Leonardo žil 1452-1519. Bellinzonu držel v té době rod Sforza z Milána, neboli Leonardův zaměstnavatel. Rozhodně si myslím, že mohl Leonardo mít starší pergamen, aby na něj napsal tuhle kryptografickou záhadu, jemu by to docela sedělo. Jsem zvědav na odezvy.
Prohlédnul jsem dost odkazů a doplňuji souhrnný text mých názorů:
Ve Voynichově manuscriptu je leccos… Ale česká i anglická stopa na autora mi přijde zcela chybná. Nikdy jsem se s tím řešením nezabýval, ale pak jsem náhodně zjistil na rosettě vpravo nahoře, že je tam už zjištěný hrad Roncolo, což lze najít na netu. Jeho obrázek je zřejmě fakt. Tak jsem se snažil najít i další neurčené objekty. Našel: Je tam zcela jasně Bellinzona. Ještě bez jedné pozdější věže Torre Negro, je tam původní Torre Bianca. Ale jsou tam i hradby přes celé údolí, které už dnes neexistují. Jsou tam vlaštovčí i běžná cimbuří, jak se dochovala dodnes. Takže jestliže jsou tam dva hrady z doby Leonardovy, pak je myslitelné, že tato kruhová mapa definovaná sluncem v rohu je zájmem Leonarda za milánského pobytu, nejspíš druhého v pořadí. Jistě ještě někdo přijde na skutečné místo hradu, kde je vysoká věž na kopci s točitou cestou dokola skály. Jestliže je tato úvaha správná, pak autorství Leonardovo je vysoce pravděpodobné. A není dětské, třebaže kodex je datován uhlíkem na jeho dětská léta. Jenže kodex byl popsán jako čistý a klidně mohl být v majetku Leonardově, či jeho donátorů později. To by také umožnilo pochopit, proč je ve VM slunečnice, rostlina z Nového Světa. To už by tak zvídavý duch jako Leonardo klidně mohl léta po Kolumbově cestě vědět. Leonardovo autorství posiluje také frekveneční rozbor písma, který se blíží nejvíce staré latině. Jenže klidně to může být hovorová florentština, kterou Leonardo prokazatelně psal své zápisky. Ta má základ v latině, jako všechno v Itálii. Také Leonardovo autorství výrazně podporuje jeho sklon k experimentu v písmu, protože psal levou i pravou rukou a běžně psal zrcadlově. Když se podíváte na Leonardovy zápisky, tak srovnání písmen VM a Leonarda mě vede k němu velmi silně. Že je to ještě ve VM kryptograficky zakódováno, to je celkem zřejmé. Psal velmi ve zkratkách, což také není nic divného, pro kodexy už od středověku je to zcela normální, šetřili místem na drahém pergamenu. Cena VM kodexu byla jistě vysoká, byl z kůže telat. Zpracování bylo náročné a spotřeba zvířat taky. Ještě je zajímavý oddíl s ženami a vodou. Podle mne jde o vodohospodářský návrh projektu, kterým se Leonardo zabýval pro řeku Arno. Ve středověku i renesanci se běžně řeky jmenovaly i kreslily jako ženy. Příkladem jsou řeky při křtu v našem středověkém kodexu, ale i jinde. Ostatně tato praxe trvá, jak vidno na symbolice sloupu českých řek v Praze u Vltavy. Kresby jsou ve VM celkem jednoduché, ale Leonardo se při skicách a zápiscích s ničím příliš nemaloval, důležitý byl pro něj obsah.
Najít cestu rukopisu od Leonarda k Markovi Marci do Prahy by nemělo být až tak těžké.
Suma: Rosetta vpravo nahoře je mapa, ostatně další rosetty jsou asi taky mapy, třeba sopečné, mořské krajiny. Hrady jsou v zájmové oblasti Milána. Písmo se blíží Leonardovu z jeho prokazatelných poznámek. Nebyla vyzkoušena frekvence lidové florentštiny, která je Leonardovým rodným jazykem, který skutečně používal ve svých zápiscích.
Soudím, že autorem Voynichova rukopisu JE Leonardo da Vinci.
Prohlédnul jsem dost odkazů a doplňuji souhrnný text mých názorů:
Ve Voynichově manuscriptu je leccos… Ale česká i anglická stopa na autora mi přijde zcela chybná. Nikdy jsem se s tím řešením nezabýval, ale pak jsem náhodně zjistil na rosettě vpravo nahoře, že je tam už zjištěný hrad Roncolo, což lze najít na netu. Jeho obrázek je zřejmě fakt. Tak jsem se snažil najít i další neurčené objekty. Našel: Je tam zcela jasně Bellinzona. Ještě bez jedné pozdější věže Torre Negro, je tam původní Torre Bianca. Ale jsou tam i hradby přes celé údolí, které už dnes neexistují. Jsou tam vlaštovčí i běžná cimbuří, jak se dochovala dodnes. Takže jestliže jsou tam dva hrady z doby Leonardovy, pak je myslitelné, že tato kruhová mapa definovaná sluncem v rohu je zájmem Leonarda za milánského pobytu, nejspíš druhého v pořadí. Jistě ještě někdo přijde na skutečné místo hradu, kde je vysoká věž na kopci s točitou cestou dokola skály. Jestliže je tato úvaha správná, pak autorství Leonardovo je vysoce pravděpodobné. A není dětské, třebaže kodex je datován uhlíkem na jeho dětská léta. Jenže kodex byl popsán jako čistý a klidně mohl být v majetku Leonardově, či jeho donátorů později. To by také umožnilo pochopit, proč je ve VM slunečnice, rostlina z Nového Světa. To už by tak zvídavý duch jako Leonardo klidně mohl léta po Kolumbově cestě vědět. Leonardovo autorství posiluje také frekveneční rozbor písma, který se blíží nejvíce staré latině. Jenže klidně to může být hovorová florentština, kterou Leonardo prokazatelně psal své zápisky. Ta má základ v latině, jako všechno v Itálii. Také Leonardovo autorství výrazně podporuje jeho sklon k experimentu v písmu, protože psal levou i pravou rukou a běžně psal zrcadlově. Když se podíváte na Leonardovy zápisky, tak srovnání písmen VM a Leonarda mě vede k němu velmi silně. Že je to ještě ve VM kryptograficky zakódováno, to je celkem zřejmé. Psal velmi ve zkratkách, což také není nic divného, pro kodexy už od středověku je to zcela normální, šetřili místem na drahém pergamenu. Cena VM kodexu byla jistě vysoká, byl z kůže telat. Zpracování bylo náročné a spotřeba zvířat taky. Ještě je zajímavý oddíl s ženami a vodou. Podle mne jde o vodohospodářský návrh projektu, kterým se Leonardo zabýval pro řeku Arno. Ve středověku i renesanci se běžně řeky jmenovaly i kreslily jako ženy. Příkladem jsou řeky při křtu v našem středověkém kodexu, ale i jinde. Ostatně tato praxe trvá, jak vidno na symbolice sloupu českých řek v Praze u Vltavy. Kresby jsou ve VM celkem jednoduché, ale Leonardo se při skicách a zápiscích s ničím příliš nemaloval, důležitý byl pro něj obsah.
Najít cestu rukopisu od Leonarda k Markovi Marci do Prahy by nemělo být až tak těžké.
Suma: Rosetta vpravo nahoře je mapa, ostatně další rosetty jsou asi taky mapy, třeba sopečné, mořské krajiny. Hrady jsou v zájmové oblasti Milána. Písmo se blíží Leonardovu z jeho prokazatelných poznámek. Nebyla vyzkoušena frekvence lidové florentštiny, která je Leonardovým rodným jazykem, který skutečně používal ve svých zápiscích.
Soudím, že autorem Voynichova rukopisu JE Leonardo da Vinci.