Fórum zájemců o historii
http://www.e-stredovek.cz/forum/

Kobylkové z Kobylího - rodokmen
http://www.e-stredovek.cz/forum/viewtopic.php?f=9&t=1909
Stránka 1 z 1

Autor:  gazan [ 13 lis 2013 12:30 ]
Předmět příspěvku:  Kobylkové z Kobylího - rodokmen

Vkládám soubor PDF s rodokmenem rodu Kobylků z Kobylího.
Dělal jsem ho původně pro sebe, ale možná, že bude zajímavý i pro další nadšence.

Přílohy:
Kobylka.pdf [1.83 MiB]
398 krát

Autor:  Ježek [ 16 lis 2013 12:53 ]
Předmět příspěvku:  Re: Kobylkové z Kobylího - rodokmen

Pěkné!

Proč zrovna tento rod?

Autor:  slavicekvac [ 16 lis 2013 15:13 ]
Předmět příspěvku:  Re: Kobylkové z Kobylího - rodokmen

Ježek píše:
Pěkné!

Proč zrovna tento rod?

Já to beru, jestli to je Kobylí na Moravě, tak to je super vesnice. Je tam zajímavá historie kolonizace. Blízké okolí byl močál a jezero, které odvodnili němečtí kolonizátoři a začali tam dělat vinice. Kopce nad jezerem byly Kobylí, Vrbice, Bořetice ( republika Kraví Hora ) a další. Sklepy v Kobylí jsou prokazatelně 1300. Byl jsem v něm u pana Kani a viděl jsem ostění datované. Sklepy sloužily jako úkryt za třicetileté války ale taky když přitáhli ruští osvoboditelé, tak u pana Kani ve sklepě byly všechny ženské z Kobylí. Přečkaly, Rusové se divili, proč tam žádné ženské nejsou :-)
Včera jsme si připoměli Vrbici velmi dobrým Sylvánským zeleným od Michalici. :-) Ráno jsem málem zaspal náš den mužů, brigádu na hřbotivě ve Vrapicích :-(
Z Kobylí pijeme většinou od Petráka, který dodává do Kladna k nám na sídliště.

Autor:  gazan [ 20 lis 2013 18:13 ]
Předmět příspěvku:  Re: Kobylkové z Kobylího - rodokmen

Dělal jsem to pro příbuzné. Tak když už jsem to jednou měl, tak proč nedat k dispozici i ostatním ?


uote="Ježek"]Pěkné!

Proč zrovna tento rod?[/quote]

Autor:  gazan [ 20 lis 2013 18:25 ]
Předmět příspěvku:  Re: Kobylkové z Kobylího - rodokmen

No, tito Kobylkové pocházejí z Krnovska. Na jižní Moravu ( Brněnsko ) se přesunuli až během staletí.
Asi nejslavnější, dá li se to tak říct, byl Jan Kobylka, který musel údajně hluboko pod cenou prodat hrad Sovinec Řádu německých rytířů. Měl smůlu, byl evangelík, bez potomků a příliš se zapletl do boje proti Habsburkům. Spíš je divné, že mu to nezabavili bez náhrady. Asi přece jen nějaké ty kontakty a známosti mu zůstaly i mezi katolíky.
Mimochodem, Sovinec dnes chtějí rytíři zpět. Kdo by nechtěl, že ? Za ty prachy.

A obec Kobylí trochu taky znám. Ale spíše okolí - Čejč, Hovorany ... odtud pocházím po přeslici. Je tam fakt hezky. Při hledání předků musím často hledat v právě matrice Kobylí, protože dříve zastřešovala i okolí.

slavicekvac píše:
Ježek píše:
Pěkné!

Proč zrovna tento rod?

Já to beru, jestli to je Kobylí na Moravě, tak to je super vesnice. Je tam zajímavá historie kolonizace. Blízké okolí byl močál a jezero, které odvodnili němečtí kolonizátoři a začali tam dělat vinice. Kopce nad jezerem byly Kobylí, Vrbice, Bořetice ( republika Kraví Hora ) a další. Sklepy v Kobylí jsou prokazatelně 1300. Byl jsem v něm u pana Kani a viděl jsem ostění datované. Sklepy sloužily jako úkryt za třicetileté války ale taky když přitáhli ruští osvoboditelé, tak u pana Kani ve sklepě byly všechny ženské z Kobylí. Přečkaly, Rusové se divili, proč tam žádné ženské nejsou :-)
Včera jsme si připoměli Vrbici velmi dobrým Sylvánským zeleným od Michalici. :-) Ráno jsem málem zaspal náš den mužů, brigádu na hřbotivě ve Vrapicích :-(
Z Kobylí pijeme většinou od Petráka, který dodává do Kladna k nám na sídliště.

Autor:  davidarm@volny.cz [ 09 říj 2018 11:37 ]
Předmět příspěvku:  Re: Kobylkové z Kobylího - rodokmen

Dobrý den.
Ozývám se sice až po 5ti letech od Vašeho zveřejnění rodokmenu, ale snad se zkontaktujeme.
Jsem vlastníkem renesanční tvrze Kobylky z Kobylího v Podolí u Mohelnice, kterou opravuji 15. rokem.
Neměl jsem čas zkoumat historii. Teď se do toho chci pustit. Našel jsem vás na internetu.
Sbírám různé podklady, abych mohl návštěvníky tvrze seznámit s její historií.
Letos tvrz vyhrála 2 ceny v soutěži Patrimonium pro futuro.
Jestli tuto mou reakci na Váš rodokmen najdete, prosím, ozvěte se.
Rád Vás navštívím, protože vidím, že o rodu Kobylků toho dost víte.
Ing. Pavel DAVID, Olomouc

Autor:  mmac [ 18 říj 2018 09:39 ]
Předmět příspěvku:  Re: Kobylkové z Kobylího - rodokmen

Díval jsem se na tu renesanční tvrz v Podolí. Samozřejmě velká poklona panu Ing. Davidovi za jeho úsilí a gratulace za udělená ocenění. Při prohlížení fotografií před obnovou se až divím, že to nenechal nějaký barbar zbořit. Je vidět pořádný kus odvedené práce. (jen tak mimochodem ... není náhodou pan Ing. David spřízněný s Davidama z Holešova ??)
Ale (a to opravdu nechci nikoho urazit) nenazýval bych tuto budovu tvrzí. Podle mého názoru se jedná o tzv. panský dům, ke kterému z východní strany přiléhal hospodářský dvůr. Vede mě k tomu absence jakýchkoliv fortifikačních prvků, které by snad měly k tvrzi patřit a také samotná poloha mi připadá pro umístění tvrze nevhodná. Ale jak říkám, to je jenom můj názor.
Jde mi ale o něco jiného. Za stavebníka je považován mírovský hejtman Jindřich Kobylka, s tím problém nemám, ale na internetu je prezentována jako jeho manželka Anna z Kojetína. Kde k tomu kdo přišel ?? Přece už podle desky osazené na budově, která má údajně představovat erby stavebníků je jasné, že Jindřichovou manželkou byla některá Zoubkovna ze Zdětína. Text nad oběma erby - GINDRZICH KOB.LKA Z KOB...IHO ANNA ZE ZDIETINA - nedává prostor k pochybnostem. Text se shoduje i s údajem ve výše uvedeném gazanově rodokmenu. Navíc, pokud vím, na Moravě neexistoval žádný rod, který by se psal z Kojetína. Takže Annu z Kojetína považuju za chybu ...
Zaujala mě ale vyobrazení erbů v interiéru. Na fotografii pojmenované : část tzv. veselého pokoje v patře s novou dřevěnou podlahou a restaurovanou malbou je nad dveřním otvorem vyobrazení erbů, asi ona restaurovaná malba (vypadá jakoby to malovalo nějaký děcko pastelkama :wink: ) s nezvyklou barvou štítů jak Kobylků, tak Zoubků ze Zdětína. Opravdu jsou ty barvy původní ?? Štít Kobylků je bílý (nebo asi přesněji stříbrný), ale všeobecně je uváděna jako podklad modrá barva (někdy s červeným okrajem). Zoubkové by zase měli mít štít dělený na červené a zlaté pole, ale na fotografii je podklad modrý. Navíc Zoubkové by měli mít v klenotu obrněnou ruku s mečem a na fotografii jsou v klenou sepnuté ruce stejně jako na štítu. Je to autentická malba nebo jde o lidovou tvořivost ?
Jiná fotografie z interiéru nazvaná : renesanční freska. Zobrazuje erby Kobylků a Zástřizlů bez klenotů a tentokrát vypadá opravdu jako původní. V erbu Kobylků je také stříbrný podklad, erb Zástřizlů je bez připomínek. Podle gazanova rodokmenu by mělo jít o manžele Václava (syna Buriana Kobylky) a Kateřiny ze Zástřizl. Škoda, že nápis nad erby je nečitelný (alespoň z fotografie), protože na křestní jméno Václav to nevypadá ...
Kobylkové drželi Podolí cca 70 let a pana Ing. Davida by asi zajímala posloupnost držitelů. Ten první je asi jasný. Vypadá to, že lenní statek Podolí byl Jindřichův jediný majetek, který získal výsluhou za funkci hejtmana biskupského panství Mírov (jeden z příkladů, jak luterán přišel k majetku ve službě katolickému biskupovi). Jindřich Kobylka měl dva známé syny, z nichž Jan starší Kobylka vyženil mnohem reprezentativnější majetky a pravděpodobně přesídlil na Sovinec. Pochybuji, že jeho bratr Václav (+ 1632) přišel zkrátka. Předpokládám, že právě tento Václav Kobylka byl dalším majitelem Podolí.
Jistý je také poslední majitel. Podle T. Knoze je v konfiskačním protokolu z roku 1624 uveden Jako majitel Podolí Jan Burian Kobylka z Kobylího, který byl potrestán ztrátou 1/2 majetku. Jeho statek Podolí byl odhadnut na 20.000 zl. Patrně nedisponoval takovými prostředky, aby mohl pokutu zaplatit, a proto byl statek za stejnou cenu prodán. Kupujícím byl František kardinál z Dietrichsteina. Jako suma zisku pro císařskou komoru je uvedena částka pouhých 6500 zlatých, což je asi částka, kterou kardinál skutečně zaplatil. Nutno ovšem poznamenat, že Dietrichsteinovy finanční pohledávky vůči císaři byly na svou dobu ... astronomické. Předpokládám, že žádný z dalších majitelů už v Podolí nesídlil.
Předkládám tady úvahu o držitelích (asi z genealogického hlediska). Zdá se mi podezřelý poměrně velký časový odstup. Jindřich byl roku 1551 už ženatý, jeho syn Václav zemřel údajně až roku 1632. A mezi tím - roku 1624 - byl majitelem Podolí Jan Burian ... vyzná se v tom někdo ??

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/