To jo, u Husa to chápu, protože on přesně věděl, o co usiluje. I když to rozhodnutí muselo být strašlivě těžké, protože asi tušil i on, co vše dává v sázku. Ale to by asi bylo na dleší povídání, to bychom asi měli nechat, až se uvidímeJiøí Motyèka píše:Z křišálově čistě lidského hlediska to byla zrada jednoho z učedníků na svém mistru. Z čistě lidského hlediska měl Ježíš dvě volby, jak je patrné z Getsemane a jak také naznačují výše uvedené biblické citace. Kterou si zvolit mu taky jako mesiáši předurčil už "Starý zákon"...Kateøina_z_Landštejna píše:...Protože pro mne je to i lidsky zajímavá otázka - jak té zrady, toho, zda ji vlastně lze vůbec jako zdradu nahlížet, tak možnosti Ježíšovy případné volby.
BTW. Hus v Kostnici měl z čistě lidského hlediska taky dvě možnosti. Dokonce bych si dovolil tvrdit, že rozhodování měl "jednodušší" v tom smyslu, že on nebyl žádným Písmem předurčený mesiáš. Nakone volil stejně jako jeho Spasitel. Nebyl to však projev pýchy, ale pokory.
Evangelia novozákonní a apokryfní
- Kateřina_z_Landštejna
- Vévodkyně
- Příspěvky: 409
- Registrován: 17 dub 2007 15:44
Re: odpovìï¡...
Volo, multum, statim!
-
- Sedlák
- Příspěvky: 18
- Registrován: 07 zář 2007 17:54
Kateřina napsala: Ale zpět k tématu - nebylo by namístě položit si otázku, zda mohl Jidáš Ježíše vůbec zradit, když všechno, co se stalo, bylo plánem jeho otce a nebylo možno z něj vybočit?
Kateřino, i když jsem ateistka, tak studuji na církevní škole (katolické) a zrovna nedávno se nám snažil profesor náboženství vysvětlit otázku předurčení (v mém případě ovšem marně ) a objasňoval nám to tak, že my nejsme k ničemu předurčení, ale rozhodujeme sami za sebe, jenže Bůh zná naše rozhodnutí dřív než my, protože ví, co se stane v budoucnu, ale i přesto se nás snaží zviklat nebo varovat nejrůznějšími prostředky před tím, o čem ví, že stejně uděláme. Mně to připadá složité a dokonce i věřící spolužáci se neubránili polemizaci.
Novozákoní texty se rozdělují do 3
skupin: kanonické-texty s boží inspirací, jsou to ty které obsahuje NZ
apokryfní- schází jim inspirace, ale často jsou obsahověje podobné NZ, taková duchovní literatura(podle mne samozřejmě jen některé, protože se na můj vkus některé opravdu nehodily církvi do karet)
heretické- chybí jim inspirace a obsahově odporují učení křesanství
Kateřino, i když jsem ateistka, tak studuji na církevní škole (katolické) a zrovna nedávno se nám snažil profesor náboženství vysvětlit otázku předurčení (v mém případě ovšem marně ) a objasňoval nám to tak, že my nejsme k ničemu předurčení, ale rozhodujeme sami za sebe, jenže Bůh zná naše rozhodnutí dřív než my, protože ví, co se stane v budoucnu, ale i přesto se nás snaží zviklat nebo varovat nejrůznějšími prostředky před tím, o čem ví, že stejně uděláme. Mně to připadá složité a dokonce i věřící spolužáci se neubránili polemizaci.
Novozákoní texty se rozdělují do 3
skupin: kanonické-texty s boží inspirací, jsou to ty které obsahuje NZ
apokryfní- schází jim inspirace, ale často jsou obsahověje podobné NZ, taková duchovní literatura(podle mne samozřejmě jen některé, protože se na můj vkus některé opravdu nehodily církvi do karet)
heretické- chybí jim inspirace a obsahově odporují učení křesanství
- Przemysl de Nyestieyky
- Vévoda
- Příspěvky: 1091
- Registrován: 09 čer 2006 15:05
- Bydliště: in Alta civitate
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 3 times
Re: k iškariotovi
Jinými slovy, asi komu by se chtělo. Když už jsme zmiňovali Husa, ani jemu se příliš nechtělo, ale svůj život vložil na oltář vyššího cíle. Podobně tomu bylo i u Ježíše.Jiøí Motyèka píše:..tu noc, kdy byl byl zatčen, jakoby se nám mohlo zdát, že Ježíšovi se nechtělo ani moc umírat...
Čteme-li některá apokryfní evangelia nebo komentáře k nim, pak se voda spojuje se zrozením, očištěním... Voda se často skloňuje i ve Filipově evangeliu.
Zrození nebo-li očištění je možné přes zmrtvýchvstání - přes smrt ("...jejich těla zemřou, jejich duše však budou žít a oni budou vyvýšeni."
zní v Jidášově evangeliu a podobně i na jiných místech evangelií).
Ježíš mohl dosáhnout "vyššího levelu" také jedině přes smrt (a mučednická je libůstka skutečných mistrů ). Vždy se říká, že se obětoval pro hříchy lidstva. Také sebemrskačství bylo prosbou za odpuštění hříchů, očišováním.
Jidáše si tedy vyvolil, aby se stal prostředníkem posledního Ježíšova pozemského úkolu... "Ježíš vědouce, že Jidáš přemýšlel o něčem, co bylo vznešené, mu řekl: "Odstup od ostatních a já ti sdělím mystéria království. Je možné, abys toho dosáhl, ale budeš velice trpět. Jinak tě bude muset nahradit někdo jiný, aby dvanáct [učedníků] mohlo znovu dospět ke svému bohu." (Jidášovo evangelium).
- Jiří Motyčka
- Vévoda
- Příspěvky: 1123
- Registrován: 29 čer 2006 20:29
- Bydliště: Budíkov
- Been thanked: 3 times
Re: k iškariotovi
Tak konečně jsi to vyhmátl, Přemku. To je přesně vono.Przemysl de Nyestieyky píše:Jidáše si tedy vyvolil, aby se stal prostředníkem posledního Ježíšova pozemského úkolu... "Ježíš vědouce, že Jidáš přemýšlel o něčem, co bylo vznešené, mu řekl: "Odstup od ostatních a já ti sdělím mystéria království. Je možné, abys toho dosáhl, ale budeš velice trpět. Jinak tě bude muset nahradit někdo jiný, aby dvanáct [učedníků] mohlo znovu dospět ke svému bohu." (Jidášovo evangelium).
Ale v podstatě taky v souladu s tím, co jsem začal rozvíjet dál počínaje příspěvkem, který má předmět nazvaný "Velikonoce".
Jen bych ještě podotkl, že Jidáš nikým být nahrazen nakonec nemusel, ale tíhu svého "úkolu" stejně neunesl. Možná by měl snazší rozhodování, kdyby býval za svůj čin nevzal oněch příslovečných 30 stříbrných. Těsně před svojí sebevraždou je chtěl velekněžím a starším vrátit, leč oni je neřijali. Pak už mu zbyl jen ten věšák. Tak to aspoň sám pro sebe vyhodnotil Jidáš, nepřemýšleje o následcích...
P.S. Tyjo, já se fakt budu muset konečně na ty apokryfní evangelia mrknout, abych si doplnil vzdělání. Čas - nečas.
-
- Pán
- Příspěvky: 570
- Registrován: 29 kvě 2008 19:40
- Bydliště: no pøece u nás doma
- Been thanked: 2 times
No, takže podle mě jsou apokryfní evangelia dost podstatná pro ty, kdo třeba hledají spojovací článek mezi Kristovým učením a ostatními mystickými směry a třeba ho nemohou postřehnout ve čtyřech synoptických evangeliích zařazených do kánonu.
Já tady nechci komentovat, jestli jsou "vyřazená" nebo "zařazená", považuju to za zbytečné, protože katolická církev nemá s Kristováým učením společného takřka vůbec nic. Zakladatelem křesanství je Pavel a
ne Ježíš, takže asi takhle.
Já tady nechci komentovat, jestli jsou "vyřazená" nebo "zařazená", považuju to za zbytečné, protože katolická církev nemá s Kristováým učením společného takřka vůbec nic. Zakladatelem křesanství je Pavel a
ne Ježíš, takže asi takhle.
"Bùh je všude, proto je i ve mnì, stejnì jako v Tobì"
- Jiří Motyčka
- Vévoda
- Příspěvky: 1123
- Registrován: 29 čer 2006 20:29
- Bydliště: Budíkov
- Been thanked: 3 times
apokryfy v. kánon
Ano, to nepochybně. Ale i pro ty, kteří se chtějí komparací zařazených a nezařazených hlouběji dobrat toho, proč to Otcové prvotní církve právě takto "rozdělili" a jaká mohla být jejich motivace. A to je zase můj případ.Michal píše:No, takže podle mě jsou apokryfní evangelia dost podstatná pro ty, kdo třeba hledají spojovací článek mezi Kristovým učením a ostatními mystickými směry a třeba ho nemohou postřehnout ve čtyřech synoptických evangeliích zařazených do kánonu...
P.S. Dovolím se jen "drobné" upřesnění. Synoptická evangelia jsou jen 3. Janovo nezi ně už nepatří.
Ano, Pavel je považován za prvního teologa křesanství, jak názorně dokumentují jeho epištoly. Ale bez Ježíše by jaksi nebylo co zakládat, že...Michal píše:...Zakladatelem křesanství je Pavel a ne Ježíš...
-
- Pán
- Příspěvky: 570
- Registrován: 29 kvě 2008 19:40
- Bydliště: no pøece u nás doma
- Been thanked: 2 times
Po Jiřího: napsals:"Čemu nerozumíš? Já nepsal o tom, proč nebylo zařazeno do kánonu Nového zákona. To zatím nemohu sloužit.
Psal jsem o tom, zda ty "trubky", Otcové prvotní církve měli podezření na poměr mezi Ježíšem a Marií z Magdaly a doložil, proč neměli. Nic víc, nic míň... "
Nezlob se obávám se, že jsi nedoložil vůbec nic, pouze jsi mě citoval
Psal jsem o tom, zda ty "trubky", Otcové prvotní církve měli podezření na poměr mezi Ježíšem a Marií z Magdaly a doložil, proč neměli. Nic víc, nic míň... "
Nezlob se obávám se, že jsi nedoložil vůbec nic, pouze jsi mě citoval
"Bùh je všude, proto je i ve mnì, stejnì jako v Tobì"
- Jiří Motyčka
- Vévoda
- Příspěvky: 1123
- Registrován: 29 čer 2006 20:29
- Bydliště: Budíkov
- Been thanked: 3 times
nepochopení
Tak to já se zase obávám a vše tomu nasvědčuje, že z tohohle ...Michal píše:...obávám se, že jsi nedoložil vůbec nic, pouze jsi mě citoval
... jsi bohužel nepochopil zhola nic. Je možný, že jsem to napsal málo exaktně...JM píše:Tak to bys jim křivdil. Těm "troubům".Michal píše:...Ti troubové by byli schopni mít dokonce podezření, že Ježíš s ní měl poměr...
Právě naopak. Ti toto podezření nikdy neměli. Ne kvůli Marii Magdalské, ale kvůli Ježíši...
- Jiří Motyčka
- Vévoda
- Příspěvky: 1123
- Registrován: 29 čer 2006 20:29
- Bydliště: Budíkov
- Been thanked: 3 times
èistota
Tvoje otázka naznačuje ono fatální nepochopení.Michal píše:...tys napsal že "kvůli Ježíši", co z toho jako vyplývá?...
Nikoli, ten možná ani na kříži netušil, že vstoupí do nějakého kánonu. Tak proč? No, pro ty kanonisty Nového zákona patřící mezi Otce prvotní církve, které ty jsi ve své bohorovnosti nazval "trubkama", byl Ježíš křišálově čistý a to po všech stránkách, takže si jaksi těžko dovedli představit, by jen podezření, že by se s Marií z Magdaly spustil...Michal píše:...Že Ježíš si to jako nepřeje? ...
-
- Pán
- Příspěvky: 570
- Registrován: 29 kvě 2008 19:40
- Bydliště: no pøece u nás doma
- Been thanked: 2 times
Re: èistota
No, pokud jsi četl Mariino evangelium tak v něm o Jeho případném poměru s ní nic není. TakžeJiøí Motyèka píše:Tvoje otázka naznačuje ono fatální nepochopení.Michal píše:...tys napsal že "kvůli Ježíši", co z toho jako vyplývá?...
Nikoli, ten možná ani na kříži netušil, že vstoupí do nějakého kánonu. Tak proč? No, pro ty kanonisty Nového zákona patřící mezi Otce prvotní církve, které ty jsi ve své bohorovnosti nazval "trubkama", byl Ježíš křišálově čistý a to po všech stránkách, takže si jaksi těžko dovedli představit, by jen podezření, že by se s Marií z Magdaly spustil...Michal píše:...Že Ježíš si to jako nepřeje? ...
"Bùh je všude, proto je i ve mnì, stejnì jako v Tobì"
- Jiří Motyčka
- Vévoda
- Příspěvky: 1123
- Registrován: 29 čer 2006 20:29
- Bydliště: Budíkov
- Been thanked: 3 times
Re: èistota
... ty jsi napsal, že by ho z toho ty "trubky" byli schopni podeřívat. A teď dokladuješ že podezřívat by ho nemohli na základě uvedeného evangelia. Takže ...Michal píše:... No, pokud jsi četl Mariino evangelium tak v něm o Jeho případném poměru s ní nic není. Takže...
-
- Sedlák
- Příspěvky: 18
- Registrován: 07 zář 2007 17:54
Minimálně si našli důvod, proč Mariino a Jidášovo evangelium nezařazovat do kanonických, nesplňoval min. 1 ze 3 podmínek pro kanonicitu, nebyly totiž napsány apoštoly.
(2. musí být použitelná v liturgii, ale to si nedovedu představit, která by nebyla #-o a bohužel na tu 3. si teď nemohu vzpomenout )
Jen bych podotkla, že v případě, že prošly všemi 3 pod., tak stejně nemusela být přijata na zákl. rozhodnutí církve.
(2. musí být použitelná v liturgii, ale to si nedovedu představit, která by nebyla #-o a bohužel na tu 3. si teď nemohu vzpomenout )
Jen bych podotkla, že v případě, že prošly všemi 3 pod., tak stejně nemusela být přijata na zákl. rozhodnutí církve.
-
- Pán
- Příspěvky: 570
- Registrován: 29 kvě 2008 19:40
- Bydliště: no pøece u nás doma
- Been thanked: 2 times
Re: èistota
Ty jsi fakt úplně mimo, napřed tvrdíš, že by jim mohlo jít o Ježíše, aby byl čistý a teď to hážeš na mě, ano já jsem napsal proč asi, ale Tys to tvrdil taky, protežes napsal, žes něco doložil a nedoložils nic, jen jsi opsal moje tvrzení, pravděpodobně jsi to vůbec nečetl, že? V Mariině evangeliu není nic, co by ukazovalo na poměr s Ježíšem. Mám spíš pocit, že Ty nejsi schopný k tomuhle napsat vůbec nic, jen mlžíš něco o tom že jako ještě nevíš.Jiøí Motyèka píše:... ty jsi napsal, že by ho z toho ty "trubky" byli schopni podeřívat. A teď dokladuješ že podezřívat by ho nemohli na základě uvedeného evangelia. Takže ...Michal píše:... No, pokud jsi četl Mariino evangelium tak v něm o Jeho případném poměru s ní nic není. Takže...
Tak mi řekni třeba, co si myslíš o výroku:
" Mistře proč je tento od narození slepý, provinil se on či někdo z jeho blízkých?" Jen tak, aby ses oukal zase Ty.
"Bùh je všude, proto je i ve mnì, stejnì jako v Tobì"
- elizabeth
- Vévodkyně
- Příspěvky: 2136
- Registrován: 04 zář 2006 15:24
- Bydliště: doma, což je všude tam, kde mě mají rádi...
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 5 times
Re: èistota
Nebyl náhodou slepý proto, aby na něm Ježíš mohl ukázat svou moc uzdravovat?Michal píše:Tak mi řekni třeba, co si myslíš o výroku:
" Mistře proč je tento od narození slepý, provinil se on či někdo z jeho blízkých?" Jen tak, aby ses oukal zase Ty.
Mnohem víc mě třeba zajímá proč všemohoucí Bůh posílá svého syna, aby na sebe vzal veškerý lidský hřích? To to nemohl udělat jinak? Když může vše. Nedávno jsme tuto rozpravu vedli a už si nepamatuju výsledek. Myslím, že byl částečně uspokojivý.
No nic, zase jdu dělat něco užitečného.
"Prima lex historiae est, ne quid falsi dicere audeat" (Cicero)
-
- Vévoda
- Příspěvky: 1787
- Registrován: 28 říj 2009 11:55
- Bydliště: Kladno
- Been thanked: 2 times
Re: Vznik NZ versus gnosticismus
SZ taky obsahuje varianty knih - namátkou první a druhá Mojžíšova. Vrstev je tam mnohem více - stručně Jahvistická, Elohistická, kněžská Knihy se též opakují - například mudroslovné cosi opakují, žalmy cosi opakují, ale trochu jinak. Synoptická evangelia hlavně jsou určena jiným auditoriím - Matouš jasně ad Hebreos psal aramejsky, Marek jinam, Lukáš spíš k řekům etc. Jan jiný úhel filozofie, taky pozdější.[color=#00FF00]až najdu čí to bylo, tak to opravím. B. píše:[/color]Janovo.) Proč? Vždy jsem se pozastavoval při počátečním studiu Bible nad tím, proč jsou tam 3 takřka identické texty. Tím se NZ dle mého názoru diametrálně odlišil od struktury SZ, kde bys marně hledal synoptické kapitoly, nejvýš tak části textů v různých kapitolách. Teď se musím omluvit ještě i všem biblistům a vystudovaným teologům. Mně ta ostatní evangelia připadala jaksi nadbytečná, vložená „účelově“, aby text NZ nebyl v porovnání se SZ tak krátký. Dnes toho o Bibli vím daleko více a názor jsem musel poněkud korigovat...(Tipuju Jirku Motyčku ale nejsem si jista, když to najde někdo jiný ze správců, ať to opraví. PS: Pane Slavíčku, pozor na citace, opravuju je celý odpoledne, sem tam musím dohledávat, čí jsou jako tahle. Je to škoda u vašich příspěvků. Pak samozřejmě upravím... )
Veeeeelmi zběžně.
-
- Vévoda
- Příspěvky: 1787
- Registrován: 28 říj 2009 11:55
- Bydliště: Kladno
- Been thanked: 2 times
Re: èistota
Řekl bych, že je to Boží láskou ke stvoření. Vysvětlitelné to není, ale jako fakt je to skvělé.elizabeth píše:Nebyl náhodou slepý proto, aby na něm Ježíš mohl ukázat svou moc uzdravovat?Michal píše:Tak mi řekni třeba, co si myslíš o výroku:
" Mistře proč je tento od narození slepý, provinil se on či někdo z jeho blízkých?" Jen tak, aby ses oukal zase Ty.
Mnohem víc mě třeba zajímá proč všemohoucí Bůh posílá svého syna, aby na sebe vzal veškerý lidský hřích? To to nemohl udělat jinak? Když může vše. Nedávno jsme tuto rozpravu vedli a už si nepamatuju výsledek. Myslím, že byl částečně uspokojivý.
No nic, zase jdu dělat něco užitečného.
-
- Pán
- Příspěvky: 570
- Registrován: 29 kvě 2008 19:40
- Bydliště: no pøece u nás doma
- Been thanked: 2 times
Re: Evangelia novozákonní a apokryfní
A hele, tak nám to tady zase ožilo.
Vrátím se ještě k onomu slepému od narození, tady je jasný příklad znalosti učení o reinkarnaci minimálně ze strany učedníků, to nestihli pozdější cenzoři vymazat. :lol:Minimálně říkám proto, že podle některých pramenů všichni židé tuto skutečnost v té době běžně uznávali. Je ovšem také možné, že reinkarnaci znali jen od Mistra a chtěli se ujistit o karmickém působení v případě onoho slepého člověka.
Ptají se: "....provinil se ON nebo někdo z jeho blízkých?"
Když je někdo od narození slepý a budeme se držet křesťanské věrouky, nemůže se tak nějak provinit už předtím.
No a ohledně té křesťanskéu pokrytecké frází o tom, že: "Bůh tak miloval svět, že dal svého syna, aby žádný kdo v Něj věří nezahynul, ale měl život věčný."
Kdyby tady šlo jen o lásku Boží a lidé hledali skutečný význam v tom, že Syn Boží přišel ukázat cestu k Otci, bylo by vše v pořádku. Protože tomu tak bylo, kdo věří učení Krista a následuje Ho, dojde spasení, stejně jako On.
Ale křesťanská pokrytecká konstrukce o vzetí hříchů světa na sebe a nějaké vykoupení celého světa, to opravdu ne. A k tomu, že: "....lidé byli odsouzeni k smrti, protože bla bla." A ještě, ta hrůza o tom, že Bůh musí lidi před svým zákonem vykoupit, protože je miluje, tak si tak nějak stvoří skrze Ducha svatého a neposkvrněnou pannu syna, kterého pak jako sám sobě obětuje......
Svatá prostoto. A ještě dnes tomu věří tolik lidí? Nebo pokrytců?
Vrátím se ještě k onomu slepému od narození, tady je jasný příklad znalosti učení o reinkarnaci minimálně ze strany učedníků, to nestihli pozdější cenzoři vymazat. :lol:Minimálně říkám proto, že podle některých pramenů všichni židé tuto skutečnost v té době běžně uznávali. Je ovšem také možné, že reinkarnaci znali jen od Mistra a chtěli se ujistit o karmickém působení v případě onoho slepého člověka.
Ptají se: "....provinil se ON nebo někdo z jeho blízkých?"
Když je někdo od narození slepý a budeme se držet křesťanské věrouky, nemůže se tak nějak provinit už předtím.
No a ohledně té křesťanskéu pokrytecké frází o tom, že: "Bůh tak miloval svět, že dal svého syna, aby žádný kdo v Něj věří nezahynul, ale měl život věčný."
Kdyby tady šlo jen o lásku Boží a lidé hledali skutečný význam v tom, že Syn Boží přišel ukázat cestu k Otci, bylo by vše v pořádku. Protože tomu tak bylo, kdo věří učení Krista a následuje Ho, dojde spasení, stejně jako On.
Ale křesťanská pokrytecká konstrukce o vzetí hříchů světa na sebe a nějaké vykoupení celého světa, to opravdu ne. A k tomu, že: "....lidé byli odsouzeni k smrti, protože bla bla." A ještě, ta hrůza o tom, že Bůh musí lidi před svým zákonem vykoupit, protože je miluje, tak si tak nějak stvoří skrze Ducha svatého a neposkvrněnou pannu syna, kterého pak jako sám sobě obětuje......
Svatá prostoto. A ještě dnes tomu věří tolik lidí? Nebo pokrytců?
"Bùh je všude, proto je i ve mnì, stejnì jako v Tobì"
-
- Královna
- Příspěvky: 1771
- Registrován: 29 led 2007 16:32
- Bydliště: Velvary
- Been thanked: 1 time
Re: Evangelia novozákonní a apokryfní
Lidí .. a je jich hodně. A na tom, jak je tituluje Michal jim pranic nezaleží. Řekla bych, že jim je to v celku jedno.Michal píše:A hele, tak nám to tady zase ožilo.
Vrátím se ještě k onomu slepému od narození, tady je jasný příklad znalosti učení o reinkarnaci minimálně ze strany učedníků, to nestihli pozdější cenzoři vymazat. :lol:Minimálně říkám proto, že podle některých pramenů všichni židé tuto skutečnost v té době běžně uznávali. Je ovšem také možné, že reinkarnaci znali jen od Mistra a chtěli se ujistit o karmickém působení v případě onoho slepého člověka.
Ptají se: "....provinil se ON nebo někdo z jeho blízkých?"
Když je někdo od narození slepý a budeme se držet křesťanské věrouky, nemůže se tak nějak provinit už předtím.
No a ohledně té křesťanskéu pokrytecké frází o tom, že: "Bůh tak miloval svět, že dal svého syna, aby žádný kdo v Něj věří nezahynul, ale měl život věčný."
Kdyby tady šlo jen o lásku Boží a lidé hledali skutečný význam v tom, že Syn Boží přišel ukázat cestu k Otci, bylo by vše v pořádku. Protože tomu tak bylo, kdo věří učení Krista a následuje Ho, dojde spasení, stejně jako On.
Ale křesťanská pokrytecká konstrukce o vzetí hříchů světa na sebe a nějaké vykoupení celého světa, to opravdu ne. A k tomu, že: "....lidé byli odsouzeni k smrti, protože bla bla." A ještě, ta hrůza o tom, že Bůh musí lidi před svým zákonem vykoupit, protože je miluje, tak si tak nějak stvoří skrze Ducha svatého a neposkvrněnou pannu syna, kterého pak jako sám sobě obětuje......
Svatá prostoto. A ještě dnes tomu věří tolik lidí? Nebo pokrytců?
Já však musím připomenout naše Teze o chování na našem Foru - především :
Zásadní je na tomto fóru tolerance a slušnost vůči ostatním uživatelům. V diskusích jde o střet názorový, nikoli osobní. Je třeba k odlišným názorům přistupovat s tolerancí, vlídností, bez urážek.
To že máš své problémy s křesťanstvím - či s věřícími ti nezakládá právo nadávat jim do pokrytců.
Argumentuj v duchu Tezí.
Doplněk od elizabeth pro všechny přispěvatele: Odkaz na tyto základní teze pak nalezneme zde.
Biau seigneur, je vous prie chiérement et par la foi que vous me devés, que vous me menés si avant en bataille que je puisse férir un coup d´espée.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Common Crawl Bot a 1 host