Dá se to tak říci. Jsou sekulární společností, nikoliv církevním řádem, jako bývali.Návštěvník píše:Rytířské Řády jsou buď církevní (povolené papežem) nebo světské (povolené králem). Tak to v historii bylo rozdělené a tak je to správně. Církevní řády mývaly zpravidla větší vliv a mezinárodní působnost, což ovšem neznamená, že by světské řády potvrzené korunovanou hlavou měly menší legitimitu. Legitimita a vliv je totiž něco jiného !!! Jejich legitimita byla prostě jiná než řádů církevních, ale jejich existence byla legální a je nezpochybnitelná.
Pokud v roce 1705 ve Versai byl templářům potvrzen královskou pečetí statut, pak přes to vlak nejede. Francie tím v podstatě oficielně uznala Templáře. Církev v dnesní době přiznala nevinu templářů, ale oficielně jejich stávající činnost nepotvrdila. To ovšem neznamená, že by templáři neexistovali. Je třeba na to nahlížet naopak. Templáři působí dnes legálně na základě statutu z roku 1705 dodnes, jen prozatím nejsou opětovně uznáni církví.
Templáři
-
- Vévoda
- Příspěvky: 1787
- Registrován: 28 říj 2009 11:55
- Bydliště: Kladno
- Been thanked: 2 times
Re: Templáři
-
- Vévoda
- Příspěvky: 1787
- Registrován: 28 říj 2009 11:55
- Bydliště: Kladno
- Been thanked: 2 times
Re: Templáři
34. Rokovali o templářích a johanitech
Zdroj: Slovácko
Datum vydání: 13.4.2010
Podtitulek: Do Čejkovic se sjeli odborníci na rytířské řády z celé Evropy. Pokřtili novou knihu o působení templářů na Moravě
Odkaz: http://www.vlp.cz
Číslo: 15
Strana: 3
Autor: ZDENĚK ŠMÝD
Rubrika: Téma týdne
Oblast: Regionální časopisy - Olomoucký a Zlínský kraj
Čejkovice - Rytířské duchovní řády často obestírá mnoho záhad či bájí. Odborníci z celé Evropy zabývající se tématem řádů se sjeli do Čejkovic na tamní zámek. Historici z Německa, Rakouska, Polska, Itálie, Maďarska, Slovenska a České republiky přednášeli nejnovější poznatky. Možná ke škodě záhadologů se ovšem nebesedovalo o možných místech uložení pokladů, což je zvláště u templářů oblíbeným tématem populární literatury.
"Jedním z hlavních cílů konference je přispět k většímu porozumění středověku a vyvrátit mýty o pokladech rytířských řádů. Mezi rozmanitými tématy se objevují příspěvky o účasti české šlechty na křížových výpravách nebo o vzácných liturgických rukopisech vzniklých v řádovém prostředí," uvedl za pořadatele Ivan Kováčik.
K dalším tématům patřil původ majetku rytířských řádů, způsob jeho užíváni či problematika současného přejímání majetku ve středoevropských zemích.
"Událost tohoto typu se v České republice konala vůbec poprvé a jsme rádi, že jsme mohli pomoci s organizací tak významné akce," uvedl Lukáš Lukáš za pořádající Templářské sklepy Čejkovice. "I takovýmto způsobem bychom rádi pokračovali v myšlence seznamovat veřejnost s˙historií Řádu Templářů a dalších rytířských řádů," dodal.
S templáři či johanity bylo Hodonínsko úzce spjaté. Řády vlastnily celé vesnice, například zmíněné Čejkovice nebo také Mutěnice.
"V případě Mutěnic může být pro laiky například zajímavé to, že se obec dlouho nazývala Kreuz - Kříž. A to právě pro spojení s duchovním Řádem johanitů," připomněl zajímavost jeden z hlavních organizátorů, historik Libor Jan.
Odborníci se většinou shodnou, že lidé mají povědomí spíše o templářích než o johanitech. Může za to především spojení templářů s pověstmi o pokladu, který po nich někde "musel zůstat".
"Menší povědomí je možná i proto, že řád později přijal název Řád maltézských rytířů. Dnes je známé spíše toto označení," uvedl další z přednášejících Jiří Mitáček.
Konference v Čejkovicích se stane podkladem nejenom pro odbornou publikaci, ale rovněž se předpokládá i vydání populárně naučného textu.
V průběhu setkání organizátoři vystavili unikátní svazek dokumentů z Vatikánského tajného archivu Processus contra Templarios (Proces proti templářům) spolu s anglickými překlady textů.
Ve čtvrtek se také uskutečnil v Čejkovicích křest nové knihy Templáři v zemích českých králů - Morava, která navazuje na publikaci věnovanou působení templářského řádu v Čechách. V ní jsou zmíněna místa na Moravě, která jsou, nebo mohla být, s řády spojená. Pro Slovácko je například překvapivá zmínka o Bzenci.
Konferenci zakončila sobotní cesta účastníků po Moravě. Objeli významné lokality spojené s duchovními řády.
ZDENĚK ŠMÝD
Foto - RYTÍŘ. Za přítomnosti templářského rytíře byla pokřtěna nová kniha.
Zdroj: Slovácko
Datum vydání: 13.4.2010
Podtitulek: Do Čejkovic se sjeli odborníci na rytířské řády z celé Evropy. Pokřtili novou knihu o působení templářů na Moravě
Odkaz: http://www.vlp.cz
Číslo: 15
Strana: 3
Autor: ZDENĚK ŠMÝD
Rubrika: Téma týdne
Oblast: Regionální časopisy - Olomoucký a Zlínský kraj
Čejkovice - Rytířské duchovní řády často obestírá mnoho záhad či bájí. Odborníci z celé Evropy zabývající se tématem řádů se sjeli do Čejkovic na tamní zámek. Historici z Německa, Rakouska, Polska, Itálie, Maďarska, Slovenska a České republiky přednášeli nejnovější poznatky. Možná ke škodě záhadologů se ovšem nebesedovalo o možných místech uložení pokladů, což je zvláště u templářů oblíbeným tématem populární literatury.
"Jedním z hlavních cílů konference je přispět k většímu porozumění středověku a vyvrátit mýty o pokladech rytířských řádů. Mezi rozmanitými tématy se objevují příspěvky o účasti české šlechty na křížových výpravách nebo o vzácných liturgických rukopisech vzniklých v řádovém prostředí," uvedl za pořadatele Ivan Kováčik.
K dalším tématům patřil původ majetku rytířských řádů, způsob jeho užíváni či problematika současného přejímání majetku ve středoevropských zemích.
"Událost tohoto typu se v České republice konala vůbec poprvé a jsme rádi, že jsme mohli pomoci s organizací tak významné akce," uvedl Lukáš Lukáš za pořádající Templářské sklepy Čejkovice. "I takovýmto způsobem bychom rádi pokračovali v myšlence seznamovat veřejnost s˙historií Řádu Templářů a dalších rytířských řádů," dodal.
S templáři či johanity bylo Hodonínsko úzce spjaté. Řády vlastnily celé vesnice, například zmíněné Čejkovice nebo také Mutěnice.
"V případě Mutěnic může být pro laiky například zajímavé to, že se obec dlouho nazývala Kreuz - Kříž. A to právě pro spojení s duchovním Řádem johanitů," připomněl zajímavost jeden z hlavních organizátorů, historik Libor Jan.
Odborníci se většinou shodnou, že lidé mají povědomí spíše o templářích než o johanitech. Může za to především spojení templářů s pověstmi o pokladu, který po nich někde "musel zůstat".
"Menší povědomí je možná i proto, že řád později přijal název Řád maltézských rytířů. Dnes je známé spíše toto označení," uvedl další z přednášejících Jiří Mitáček.
Konference v Čejkovicích se stane podkladem nejenom pro odbornou publikaci, ale rovněž se předpokládá i vydání populárně naučného textu.
V průběhu setkání organizátoři vystavili unikátní svazek dokumentů z Vatikánského tajného archivu Processus contra Templarios (Proces proti templářům) spolu s anglickými překlady textů.
Ve čtvrtek se také uskutečnil v Čejkovicích křest nové knihy Templáři v zemích českých králů - Morava, která navazuje na publikaci věnovanou působení templářského řádu v Čechách. V ní jsou zmíněna místa na Moravě, která jsou, nebo mohla být, s řády spojená. Pro Slovácko je například překvapivá zmínka o Bzenci.
Konferenci zakončila sobotní cesta účastníků po Moravě. Objeli významné lokality spojené s duchovními řády.
ZDENĚK ŠMÝD
Foto - RYTÍŘ. Za přítomnosti templářského rytíře byla pokřtěna nová kniha.
- Laurentius
- Kníže
- Příspěvky: 954
- Registrován: 03 úno 2009 19:14
- Been thanked: 6 times
Re: Templáři
Také napíšu pár poznámek k tomuto zajímavému tématu a založení templářů.
Faktem je, že u založení tohoto řádu se vyskytuje celá řada osob přímo z oblasti Champagne (ale také Flander a Burgundska). Tyto osoby spojují různé příbuzenské, vazalské i přátelské vztahy (viz. třeba donace hraběte Huga z Champagne pro Bernarda).
Zatím tu nepadlo další důležité jméno - hrabě Hugo z Champagne. Vlastně padlo. Robert tu zmiňoval, že gróf de Champagne vstoupil přímo do řádu před sklonkem života. Tento velmož měl sídlo v Troyes a myslím si, že měl také podíl na založení této organizace. Nevím jestli se to dá nějak doložit, ale připadá mně pravděpodobné, že Hugo z Paynsu byl jeho příbuzný (uvádí se bratranec).
Dokonce i jeruzalémský král Balduin II. měl původ v hrabství Rethel (Champagne-Ardenne).
Důležitý pro vznik této organizace byl také koncil v Nábulusu 1120 a pak samozřejmě v lednu 1129 koncil v Troyes. Teprve toto datum bych bral za oficiální založení a potvrzení řádu.
Seznam účastníků koncilu v Troyes je zde http://fr.wikipedia.org/wiki/Concile_de_Troyes včetně uváděných členů nyní již oficiálně potvrzeného řádu. Papeže Honoria II. zastupoval legát.
Nebudu tady spekulovat o právnickém výkladu zrušovací buly a dalších dokladů, ale pro mě templářský řád skončil jeho rozpuštěním 1312.
Faktem je, že u založení tohoto řádu se vyskytuje celá řada osob přímo z oblasti Champagne (ale také Flander a Burgundska). Tyto osoby spojují různé příbuzenské, vazalské i přátelské vztahy (viz. třeba donace hraběte Huga z Champagne pro Bernarda).
Zatím tu nepadlo další důležité jméno - hrabě Hugo z Champagne. Vlastně padlo. Robert tu zmiňoval, že gróf de Champagne vstoupil přímo do řádu před sklonkem života. Tento velmož měl sídlo v Troyes a myslím si, že měl také podíl na založení této organizace. Nevím jestli se to dá nějak doložit, ale připadá mně pravděpodobné, že Hugo z Paynsu byl jeho příbuzný (uvádí se bratranec).
Dokonce i jeruzalémský král Balduin II. měl původ v hrabství Rethel (Champagne-Ardenne).
Důležitý pro vznik této organizace byl také koncil v Nábulusu 1120 a pak samozřejmě v lednu 1129 koncil v Troyes. Teprve toto datum bych bral za oficiální založení a potvrzení řádu.
Seznam účastníků koncilu v Troyes je zde http://fr.wikipedia.org/wiki/Concile_de_Troyes včetně uváděných členů nyní již oficiálně potvrzeného řádu. Papeže Honoria II. zastupoval legát.
Nebudu tady spekulovat o právnickém výkladu zrušovací buly a dalších dokladů, ale pro mě templářský řád skončil jeho rozpuštěním 1312.
Re: Templáři
V Outremeri sledovali práve rodovú líniu rodu Balduina II. (le Bourgh) de Rethel. Posledným potomkom bol na príkaz Karola dˇAnjou popravený Conradin. Mimochodom, práve vďaka jeho (Karolovej) dobrodružnej politike nevyhynul iba rod Hohenstauffen/Rethel, ale sa zrútila mocenská rovnováha, ktorá držala pri živote aj zvyšky Kráľovstva Jeruzalemského. To je však už iná téma.Laurentius píše: Dokonce i jeruzalémský král Balduin II. měl původ v hrabství Rethel (Champagne-Ardenne).
S tým Hughom je to tak, že som si nebol istý presným znením mena(Hugh, Hughes) a ešte sa mi doho plietol ďaší z toho rodu, Theobald.... A na listovanie v knihe som bol v danom momente lenivý....
Re: Templáři
Hugo de Payns, byl hlavně vazalem Huga de CHampagne. (Je více naž pravděpodobné, že byl s Hugem de CHampagne v příbuzenském vztahu, ale není to doložené).Laurentius píše:Také napíšu pár poznámek k tomuto zajímavému tématu a založení templářů.
Faktem je, že u založení tohoto řádu se vyskytuje celá řada osob přímo z oblasti Champagne (ale také Flander a Burgundska). Tyto osoby spojují různé příbuzenské, vazalské i přátelské vztahy (viz. třeba donace hraběte Huga z Champagne pro Bernarda).
Zatím tu nepadlo další důležité jméno - hrabě Hugo z Champagne. Vlastně padlo. Robert tu zmiňoval, že gróf de Champagne vstoupil přímo do řádu před sklonkem života. Tento velmož měl sídlo v Troyes a myslím si, že měl také podíl na založení této organizace. Nevím jestli se to dá nějak doložit, ale připadá mně pravděpodobné, že Hugo z Paynsu byl jeho příbuzný (uvádí se bratranec).
Dokonce i jeruzalémský král Balduin II. měl původ v hrabství Rethel (Champagne-Ardenne).
Důležitý pro vznik této organizace byl také koncil v Nábulusu 1120 a pak samozřejmě v lednu 1129 koncil v Troyes. Teprve toto datum bych bral za oficiální založení a potvrzení řádu.
Seznam účastníků koncilu v Troyes je zde http://fr.wikipedia.org/wiki/Concile_de_Troyes včetně uváděných členů nyní již oficiálně potvrzeného řádu. Papeže Honoria II. zastupoval legát.
Nebudu tady spekulovat o právnickém výkladu zrušovací buly a dalších dokladů, ale pro mě templářský řád skončil jeho rozpuštěním 1312.
Na pozemcích Huga z Champagne byl například vystavěn klášter v Clairvaux.
A další ze zakládající rytířů byl Hugues Rigaud, a nemůžu zapomenou na Guillauma de St Thierry? a další...
jinam
Asi již bylo řečemo dost na příspěvky ABC v tématu "Nové knihy". Rozhodl jsem se reagovat, ale na úvod trochu odbočím. Jan Hus v Kostnici, případ, který každý zná. Huse odvolej, ale co? Svou pravdu? Všechno, jen mi sv. Otcové máme právo výkladu Písma. To by tak hrálo, aby si každý švec vykládal Písmo. Na to máme svaté právo jen mi Vyvolení.
Takový dojem ve mně vyvolal příspěvek ABC.
Rozdíl mez Dr. historiky a badatelem laikem.
Nyní k mému článku o Templářích v J. Hradci z HaG 2005. Kaji se, mám tam dvě chyby, z nichž jedna utekla historikům. Druhá, ano zvolil jsem asi neštěstně pro správní jednotku Templářů název Komenda. V tomto případě mě nenapadl jiný název.Komenda není v J. H. skutečně historií doložená. Jedná se skutečně jen o název, ale nikdo nemůže popřít, že Templáři v J. H. majetek měli. Asi těžko by jezdili z Prahy maketky spravovat. Dále obdarování Templářů Oldřichem II. z Hradce s povolením krále Václava II. nebylo jen plácnutím do vody když se ho osobně zúčastnil Eko. Ostatně hraniční kameny z těchto území Templářů jsou jediné, které se u nás v Čechách dochovaly.
Doporučuji ABC prostudovat studii PhDr. Ludka Jiráska CSc., K dějinám Jindřichova Hradce k předhistorickým dějinám, Jihočeský Sborník Historický 1978/XLVII/2-4, ke kterému jsem přihlédl ve svých článcích o Řádech.
Ostatně chyby jsem opravil v knize Vyprávění o J. Hradci, kde jsou Templáři i řád nemeckých rytířů.
Takový dojem ve mně vyvolal příspěvek ABC.
Rozdíl mez Dr. historiky a badatelem laikem.
Nyní k mému článku o Templářích v J. Hradci z HaG 2005. Kaji se, mám tam dvě chyby, z nichž jedna utekla historikům. Druhá, ano zvolil jsem asi neštěstně pro správní jednotku Templářů název Komenda. V tomto případě mě nenapadl jiný název.Komenda není v J. H. skutečně historií doložená. Jedná se skutečně jen o název, ale nikdo nemůže popřít, že Templáři v J. H. majetek měli. Asi těžko by jezdili z Prahy maketky spravovat. Dále obdarování Templářů Oldřichem II. z Hradce s povolením krále Václava II. nebylo jen plácnutím do vody když se ho osobně zúčastnil Eko. Ostatně hraniční kameny z těchto území Templářů jsou jediné, které se u nás v Čechách dochovaly.
Doporučuji ABC prostudovat studii PhDr. Ludka Jiráska CSc., K dějinám Jindřichova Hradce k předhistorickým dějinám, Jihočeský Sborník Historický 1978/XLVII/2-4, ke kterému jsem přihlédl ve svých článcích o Řádech.
Ostatně chyby jsem opravil v knize Vyprávění o J. Hradci, kde jsou Templáři i řád nemeckých rytířů.
- Laurentius
- Kníže
- Příspěvky: 954
- Registrován: 03 úno 2009 19:14
- Been thanked: 6 times
Re: Dnešní Češi a "jejich" dìjiny
Souhlas. Nenechte se nikdo otrávit a dál publikujte.
Připadá mně, že templáři jsou neoprávněně pro většinu historiků něco o čem se ani nesluší psát. Jak červený hadr pro býka.
Článek o templářích jsem četl. Kde stávala ve 13. století v Jindřichově Hradci komenda německých rytířů? Já si ji spojoval (nevím kde jsem to četl) s kostelem sv. Jana Křtitele (tj. minoritským klášterem), ale je to vůbec správně.
Jak pokračuje pátrání po totožnosti Eka? Celkem nic nového jsem nezjistil. Můžu jen hádat, že byl původem z nějakého jihomoravského rodu. To jméno by snad mohlo být odvozeno od jména Ekkard (Ekhard). To není zrovna příliš obvyklé jméno u nás a tak v úvahu přichází vlastně jen Ekhard z Miroslavi jako případný předek.
Připadá mně, že templáři jsou neoprávněně pro většinu historiků něco o čem se ani nesluší psát. Jak červený hadr pro býka.
Článek o templářích jsem četl. Kde stávala ve 13. století v Jindřichově Hradci komenda německých rytířů? Já si ji spojoval (nevím kde jsem to četl) s kostelem sv. Jana Křtitele (tj. minoritským klášterem), ale je to vůbec správně.
Jak pokračuje pátrání po totožnosti Eka? Celkem nic nového jsem nezjistil. Můžu jen hádat, že byl původem z nějakého jihomoravského rodu. To jméno by snad mohlo být odvozeno od jména Ekkard (Ekhard). To není zrovna příliš obvyklé jméno u nás a tak v úvahu přichází vlastně jen Ekhard z Miroslavi jako případný předek.
Re: Dnešní Češi a "jejich" dìjiny
Komenda němec. rytířů v J. H. stála na místě budoucí Jezuitské koleje, kde je dnes Muzeum fotografií.
Co se týká Eka, vodítkem by mohl býr jeho erb použití na třech pečetích. Takový se však v té době na Moravě žádný nevyskytuje. Spíše bych hádal na Rakouskou příslušnost.
Co se týká Eka, vodítkem by mohl býr jeho erb použití na třech pečetích. Takový se však v té době na Moravě žádný nevyskytuje. Spíše bych hádal na Rakouskou příslušnost.
Re: Dnešní Češi a "jejich" dìjiny
Rakousku moc nevěřím, asi bych tipoval jeho původ do Francie nebo Itálie.thovtt píše:Komenda němec. rytířů v J. H. stála na místě budoucí Jezuitské koleje, kde je dnes Muzeum fotografií.
Co se týká Eka, vodítkem by mohl býr jeho erb použití na třech pečetích. Takový se však v té době na Moravě žádný nevyskytuje. Spíše bych hádal na Rakouskou příslušnost.
Re: Dnešní Češi a "jejich" dìjiny
Možno by sa bolo poobzerať aj po južnom Francúzku. Je to síce podľa johanitov, ale....talianske komendy boli pod vplyvom juhofrancúzov, a to až cca po 15.st. Podobne to mohlo byť aj u templárov, aj keď oni boli pôvodne "severofranúzky" rád. Na juhu však mali tiež silné zastúpenie.maresch píše: Rakousku moc nevěřím, asi bych tipoval jeho původ do Francie nebo Itálie.
Re: Dnešní Češi a "jejich" dìjiny
Já už ho hledal i na zahraničních fórech, ale nikde nic. Jediná možnost je opravdu zkomoleni jeho původního jména.Robert píše:Možno by sa bolo poobzerať aj po južnom Francúzku. Je to síce podľa johanitov, ale....talianske komendy boli pod vplyvom juhofrancúzov, a to až cca po 15.st. Podobne to mohlo byť aj u templárov, aj keď oni boli pôvodne "severofranúzky" rád. Na juhu však mali tiež silné zastúpenie.maresch píše: Rakousku moc nevěřím, asi bych tipoval jeho původ do Francie nebo Itálie.
Re: Dnešní Češi a "jejich" dìjiny
Na Ekkovi sú dve veci veľmi pozoruhodné - samozrejme, okrem toho, že bol českým preceptorom :maresch píše:Já už ho hledal i na zahraničních fórech, ale nikde nic. Jediná možnost je opravdu zkomoleni jeho původního jména.
1) Ako nižší hodnostár rádu používal svoj rodový erb. Pôvodne bola táto výsada daná iba veľmajstrom. Koncom 13.st sa začína presadzovať v rr trend používania rodových erbov aj u nižších hodnostárov. Toto som ale našiel v literatúre o johanitoch. Ekkov príklad hovorí o tom, že to bolo tak aj u templárov. Hoci...teoreticky mohol zastupovať aj záujmy rádu ako svetský rytier - je to však veľmi málo pravdepodobné a na templárov veľmi netypické. Vieš o podobnom príklade užívania rodových erbov u iných nižších hodnostárov templu ?
2) Kde Ekko skončil ? V inom ráde napr u johanitov, alebo nemeckých rytierov ? V cisterciánskom kláštore ? Ako svetský pán ? (Na všetko sú historické príklady).
Re: Dnešní Češi a "jejich" dìjiny
Alespoň znát místo, kde Ekko vstoupil k tempům. Já nenasel skoro nic, ani k jeho jmenováni českým preceptorem.Robert píše:Na Ekkovi sú dve veci veľmi pozoruhodné - samozrejme, okrem toho, že bol českým preceptorom :maresch píše:Já už ho hledal i na zahraničních fórech, ale nikde nic. Jediná možnost je opravdu zkomoleni jeho původního jména.
1) Ako nižší hodnostár rádu používal svoj rodový erb. Pôvodne bola táto výsada daná iba veľmajstrom. Koncom 13.st sa začína presadzovať v rr trend používania rodových erbov aj u nižších hodnostárov. Toto som ale našiel v literatúre o johanitoch. Ekkov príklad hovorí o tom, že to bolo tak aj u templárov. Hoci...teoreticky mohol zastupovať aj záujmy rádu ako svetský rytier - je to však veľmi málo pravdepodobné a na templárov veľmi netypické. Vieš o podobnom príklade užívania rodových erbov u iných nižších hodnostárov templu ?
2) Kde Ekko skončil ? V inom ráde napr u johanitov, alebo nemeckých rytierov ? V cisterciánskom kláštore ? Ako svetský pán ? (Na všetko sú historické príklady).
K erbům se vrátím později.
- Laurentius
- Kníže
- Příspěvky: 954
- Registrován: 03 úno 2009 19:14
- Been thanked: 6 times
Re: Templáři
A je to vůbec jeho rodový erb? Pořád o tom nejsem tak úplně přesvědčen. Upozornil mě na to až Thovt, protože mě to předtím ani nenapadlo. Bohužel se nevyznám v pečetích církevních představitelů, ale církevní představitelé používali vlastní znaky na pečetích. Vím, že německý mistr používal na pečeti orla. Tak to používal i Friedrich z Alvensleben, přestože jeho rodová pečeť byla jiná. Nebo i Bertram z Esbecku. Widekind a další zase mají na pečeti Kristovu hlavu.
Jinak si myslím, že to bude podobné jako u johanitů, kde máme více informací. To znamená, že členové řádů budou z okolních území. Tím myslím Česko, Moravu, Rakousko, Německo, Slezsko apod. Nemůžeme si tu představovat nějaké francouzské templáře, když listiny svědčí o něčem jiném. Viz. například listina z 16. července 1298 ze Znojma, kdy do řádu vstupují Ábel a Vícemil z rodu z Dobřínska. Proto je Morava nebo Rakousko zatím nejpravděpodobnější. U Ekka tomu odpovídá i to jméno. Ekko bych opravdu viděl odvozené od jména Ekhard.
Navíc u Ekka předpokládám podle toho jak se tu prosadil i výbornou znalost našeho prostředí. Otázka je také, jestli do Čejkovic odněkud přišel nebo právě tam svou kariéru začal. Pro první variantu nejsou asi žádné důkazy.
Jinak si myslím, že to bude podobné jako u johanitů, kde máme více informací. To znamená, že členové řádů budou z okolních území. Tím myslím Česko, Moravu, Rakousko, Německo, Slezsko apod. Nemůžeme si tu představovat nějaké francouzské templáře, když listiny svědčí o něčem jiném. Viz. například listina z 16. července 1298 ze Znojma, kdy do řádu vstupují Ábel a Vícemil z rodu z Dobřínska. Proto je Morava nebo Rakousko zatím nejpravděpodobnější. U Ekka tomu odpovídá i to jméno. Ekko bych opravdu viděl odvozené od jména Ekhard.
Navíc u Ekka předpokládám podle toho jak se tu prosadil i výbornou znalost našeho prostředí. Otázka je také, jestli do Čejkovic odněkud přišel nebo právě tam svou kariéru začal. Pro první variantu nejsou asi žádné důkazy.
Re: Templáři
Rod Ekhard se vyskytoval v Kutné Hoře 1311 - 1332.
RBM III,č.31,č.1400,č.1634,č.1658,č.1870,č.1954,č.2040.
RBM III,č.31,č.1400,č.1634,č.1658,č.1870,č.1954,č.2040.
Re: Templáři
Logiku to má, jen pro nic z toho nejsou důkazy. Alespoň znát místo Ekkova vstupu do řadu, nebo nějakou novou zprávu o templech u nás. Celkově je toho opravdu velmi málo. Vždyť ani přesně nevíme zda Ekko opravdu, měl dobrou znalost našeho prostředí nebo šlo o někdo z jeho blízkého okolí. I Ekkova účast na bojích u Akka, není doložena…..Laurentius píše: Jinak si myslím, že to bude podobné jako u johanitů, kde máme více informací. To znamená, že členové řádů budou z okolních území. Tím myslím Česko, Moravu, Rakousko, Německo, Slezsko apod. Nemůžeme si tu představovat nějaké francouzské templáře, když listiny svědčí o něčem jiném. Viz. například listina z 16. července 1298 ze Znojma, kdy do řádu vstupují Ábel a Vícemil z rodu z Dobřínska. Proto je Morava nebo Rakousko zatím nejpravděpodobnější. U Ekka tomu odpovídá i to jméno. Ekko bych opravdu viděl odvozené od jména Ekhard.
Navíc u Ekka předpokládám podle toho jak se tu prosadil i výbornou znalost našeho prostředí. Otázka je také, jestli do Čejkovic odněkud přišel nebo právě tam svou kariéru začal. Pro první variantu nejsou asi žádné důkazy.
Re: Templáři
To spojenie Itália - juhofrancúzko som nenapísal náhodou. Hodnostári uhorských johanitov boli cca do druhej polovice 15. st. juhofrancúzi, a pravdepodobne tými istými "cestami" sa v Uhorsku pozoruhodne rýchlo rozšíril kalvinizmus. (Doniesli ho tiež juhofrancúzki hugenotskí kazatelia. ) Ale to o kalvinizme je špekulácia, uznávam.
Uhorský príklad je zaujímavý preto, lebo johaniti boli podriadení pod taliansky jazyk, ktorý však ovládali juhofrancúzi. Nejaká podobná cesta je predstaviteľná aj u Ekka. Hoci, mohol to byť trebárs rytier talianskeho rodu, ktorý vstúpil do rádu v KČ, alebo v okolí.
Uhorský príklad je zaujímavý preto, lebo johaniti boli podriadení pod taliansky jazyk, ktorý však ovládali juhofrancúzi. Nejaká podobná cesta je predstaviteľná aj u Ekka. Hoci, mohol to byť trebárs rytier talianskeho rodu, ktorý vstúpil do rádu v KČ, alebo v okolí.
- Laurentius
- Kníže
- Příspěvky: 954
- Registrován: 03 úno 2009 19:14
- Been thanked: 6 times
Re: Templáři
Nevím to přesně, ale u nás podle prvního pohledu jasně převládají německá jména ze Svaté říše římské už ve 13. století. Pokud je možná identifikace. Bertram se uvádí z Esbecku (Vestfálsko), Friedrich z Alvensleben (saská šlechta).
U johanitů je to podobné.
U johanitů je to podobné.
Re: Templáři
Otazný je jedine Ekko.Laurentius píše:Nevím to přesně, ale u nás podle prvního pohledu jasně převládají německá jména ze Svaté říše římské už ve 13. století. Pokud je možná identifikace. Bertram se uvádí z Esbecku (Vestfálsko), Friedrich z Alvensleben (saská šlechta).
U johanitů je to podobné.
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 3 Odpovědi
- 470 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Ingolf
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Common Crawl Bot a 0 hostů