Fórum zájemců o historii

Blaze tomu, kdo rád vzpomíná svých otců a vesel baví posluchače o jejich činech.
Právě je 25 zář 2017 07:09

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 793 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 36, 37, 38, 39, 40
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Pokec o politice
PříspěvekNapsal: 17 dub 2016 21:59 
Offline
Král
Uživatelský avatar

Registrován: 24 srp 2008 11:16
Příspěvky: 1483
Bydliště: Jičín
Has thanked: 0 time
Been thanked: 17 times
Předělal jsem kapitolu o socialistech, rozepsal jsem jednu předpokládanou výtku

Socialisté disponují velkou základnou a mohou být jazýčkem na vahách v krizových dobách. Skutečně obsahují obě tendence, prosadit to sociální (i dík spolupráci s komunisty), nebo to demokratické... Sociální demokraté prodělali krizi, když se část strany hodlala vyslovit pro to "sociální" a spojit se se Zemanem na Hradě. Zvedlo to zájem o jejich stranu, včetně podpory sobotkovskému křídlu a apelování na demokratické kořeny sociální demokracie. Ve zkratce to bylo vyjádřeno tak, že by byla škoda zahodit demokratické hodnoty ve jménu krátkodobého prospěchu.
Tentýž postoj můžeme použít obecněji. Kvůli krátkodobému předvolebnímu účelu lze ukázat třeba na zemanovské křídlo a zavrhnout celou sociální demokracii, nebo ji lze pomoci se s tímto křídlem vyrovnat a plně začlenit socialisty do demokratického fungování. Naopak předvolební hesla typu KSČSSD je odsunují mimo legitimní prostor a v důsledku je ženou ke komunistům, protože dávají najevo, že jinde spojence nenajdou. Připomíná to opět jen předvolební boj mezi demokratickými stranami, který je tříští, místo aby držely svůj demokratický blok proti extremistům a populistům.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Pokec o politice
PříspěvekNapsal: 09 kvě 2016 22:33 
Offline
Král
Uživatelský avatar

Registrován: 24 srp 2008 11:16
Příspěvky: 1483
Bydliště: Jičín
Has thanked: 0 time
Been thanked: 17 times
Druhý pokus o článek -

MOSKVA SEM, MOSKVA TAM – POUČENÍ Z POVÁLEČNÉHO VÝVOJE
V poslední době lze občas zaznamenat srovnání dnešní doby s lety 1945 - 1948. Dnešek se oproti předúnorové době samozřejmě v  mnohém liší. Atmosféra po šesti letech druhé světové války byla daleko horší než za dnešní uprchlické vlny, která navíc naši zemi zatím téměř nezasáhla. Nové české vlády se dnes nedojednávají v Moskvě jako v březnu 1945 a soutěž politických stran není omezena jako za časů Národní fronty. S  poválečným obdobím nás ale spojuje určitá nedůvěra v demokracii. Jako tehdy i dnes panuje pocit ohrožení, sílí projevy xenofobie i tendence k vládě tvrdé ruky.

Poválečné události začaly i skončily nešťastně. Na začátku byla válkou poničená země chystající odsun Němců. Osvobozená země se z vděčnosti orientovala na Sovětský svaz. Z jednání v Moskvě vzešel politický systém tzv. lidové demokracie, tedy demokracie hodně okleštěné. První československá vláda byla vůbec ujednána v Moskvě a jakés takés svobodné volby proběhly teprve v květnu 1946. V nich zvítězili komunisté. Začali pevněji ovládat bezpečnostní složky a jedna výměna policejních velitelů v pražských obvodech v únoru 1948 vedla ke konečné zápletce. Národní socialisté a lidovci podali na protest demisi, ale nezajistili si většinu, která by vedla k pádu vlády. Beneš tak jen nahradil odstoupivší ministry za nové, ale už podle návrhu komunistů.

Československo na hraně mezi Východem a Západem leckdy ani netušilo, kde všude se o něm rozhoduje. Když Američané provedli úspěšný atomový výbuch, informovali o něm Stalina. Ten o to nejevil zvláštní zájem a Američané si pomysleli, že nechápe význam takové věci. Stalin ovšem o výbuchu věděl od svých zpravodajců a věděl už i o bohatých zásobách uranu v malé zemi ve středu Evropy.


Moskva sem, Moskva tam
Poválečná atmosféra volala po pomstě Němcům a zajištění obrany vůči nim. Stalin jako jediný souhlasil s nekompromisním odsunem Němců, a tím si získal prezidenta Beneše, který chtěl zabránit riziku dalšího Mnichovské dohody. Stejně tak i národní socialisté, např. Prokop Drtina ještě 24. února 1948 tvrdil vedení své strany, že „nejdůležitější záruka bezpečnosti spočívá v úzké spolupráci se SSSR“. Úzký vztah se SSSR ale přinesl jen další totalitu.
Moskevské zájmy hájí dnes samozřejmě KSČM, s ní jako autority prezident Zeman nebo bývalý prezident Klaus. Přes internet se valí jednotvárná moskevská propaganda. Vše namířené proti Evropské unii, která má prý znesvobodňovat evropské státy. Naproti tomu dnešní média mohou psát o ruských podmínkách bez cenzury a jestli má Brusel znesvobodňovat jiné státy, tak Moskva upírá svobody daleko více a okupuje třeba kus území jiného státu (ukrajinský Krym). Hlavní politické strany nejsou nějak výslovně promoskevské, tady není nic ztraceno.


Národní fronta
Komunisté vyvažovali londýnskou exilovou vládu vlastním exilem v Moskvě. Společným jednáním v Moskvě v březnu 1945 byla vytvořena vláda Národní fronty. To byl svazek hlavních politických stran, které měly alespoň trochu sociálního programu. Směrem dovnitř měla tlumit rozpory, směrem navenek zrušit opozici. V  českých zemích byly povoleny čtyři strany (komunisté, sociální demokraté, národní socialisté a lidovci), na Slovensku komunisté a Demokratická strana.

Pravicová opozice byla zakázána. Obnovy se tak nedostalo agrární straně, důležité síle meziválečného státu. Nekomunistické strany tiše doufaly, že přeberou jejich voliče. Neúspěšně, na vesnici ve volbách v  roce 1946 zvítězila KSČ.

Pro demokraty byla Národní fronta nejzazším stavem, jak lze demokracii omezit. Pro komunisty byla naopak minimem, krokem k revoluci. Národní fronta měla vytvářet iluzi jednoty lidu. Tendence k jednotě ale vede k eliminaci protivníků – jak té politické, v horším případě i k fyzické. Pro Gottwalda býval oponent "nepřítel lidu a zrádce národa". Dnes tu dav své oponenty za jejich názor označuje za vlastizrádce a chce pro ně chystat šibenice.

Jestli chyběla nějaká jednota, tak jednota demokratů vůči komunistům. Demokratické strany soupeřily mezi sebou o hlasy, zatímco disciplinovaná KSČ o absolutní moc. I když se demokraté komunistům vzepřeli, jako v případě provokace proti slovenské Demokratické straně, bylo stále více zřejmé, že jsou jaksi o krok pozadu a pouze reagují na komunisty. Trochu to připomíná dnešní natahování ústavy prezidentem Zemanem a jeho kroky k prezidentskému systému, kterým se parlamentní strany brání také až s časovým odstupem.

Na obranu demokratů musíme dodat, že opozicí vůči Národní frontě by taková strana riskovala zákaz. Každopádně dnes je kritika plně povolená a važme si jí. Opozice hlídá vládu, aby nezneužívala moc. Poválečné strany takové podmínky neměly a různě s nimi zápasily.


Národní socialisté a lidovci
Národní socialisté považovali za hlavní politický cíl odsun Němců. Sovětský Svaz vyšel plně vstříc, a tak omezili svoji kritiku komunismu na minimum. Ministr Ripka třeba souhlasil s odsouzením "nevhodných článků", které popisovaly zločiny spáchané vojáky Rudé armády. Národní cítění projevovali i ve sporech se slovenskou Demokratickou stranou, což opět bránilo spojení demokratů v jeden blok.

Největší dilema ohledně komunistů měli lidovci. Nakonec zvítězila taktika "být při tom", počkat, až se přežene revoluční vlna, a v Národní frontě komunisty hlídat. Po propadáku ve volbách se lidovci rozhodli ve spolupráci s demokraty komunisty brzdit, s pár úspěchy hlavně na vesnici.


Klíčové postavení sociální demokracie
Jednotě demokratů bránily rozbíječské levé frakce řízené komunisty. Nejznámější frakce byla u sociálních demokratů, která nakonec po únorovém převratu dovedla stranu ke sloučení s KSČ. Někdo v tom hledá inklinaci levice ke komunismu, někdo naopak poukazuje na snahu o obnovu sociální demokracie roku 1968 - za podpory Václava Havla nebo Ludvíka Vaculíka.
Po druhé světové válce komunisté pohltili socialisty ve většině zemí pod vlivem Sovětského svazu. Pouze ve dvou státech - Rakousku a Finsku - se socialisté jasně postavili proti spolupráci s komunisty a tyto jediné země také nepohltil Východní blok.

Rovněž čeští sociální demokraté mohou být jazýčkem na vahách v krizových dobách. Lze u nich pozorovat dvě tendence – ke spolupráci s  komunisty v sociálním programu, nebo ke spolupráci s  demokraty třeba v  zahraniční politice. Po sněmovních volbách v  roce 2013 prodělali sociální demokraté krizi, když se část strany hodlala spojit s prezidentem Zemanem. Ve veřejnosti to vyvolalo to spontánní podporu sobotkovskému křídlu. Ve zkratce to bylo vyjádřeno tak, že by byla škoda zahodit demokratické hodnoty ve jménu krátkodobého prospěchu plynoucího ze spojení s prezidentem.

Tentýž postoj použijme obecněji. Předvolební hesla typu KSČSSD slouží ke krátkodobému volebnímu účelu, ale odsunují socialisty mimo legitimní prostor a v důsledku je ženou ke komunistům, protože dávají najevo, že jinde spojence nenajdou. Z dlouhodobého hlediska je ale výslovně nutné mít socialisty na straně demokracie.


Nevyhnutelnost únorového převratu?
Válka znemožnila klasický demokratický vývoj včetně generační obměny. Beneš působil v exilu už za první světové války a byla z něho znát únava. Lidovce vedl Šrámek, který vzhledem k věku nestíhal ani všechny schůze.

Zatímco národní socialisté pořádali večer před volbami ples na Žofíně, aby tu slavili očekávané vítězství, komunisté poslali své řadové členy agitovat do hospod... Ale zřejmě už bylo rozhodnuto. KSČ provedla mezi svými nejnižšími patry předvolební průzkum. Výsledky se lišily max. o 1,1%. Ukazuje to, jaký měli komunisté přehled o spodních patrech politiky.

Komunisté v patách Rudé armády okamžitě zakládali stranické buňky, silnou pozici měli u novoosídlenců v Sudetech. Komunisté ze spodních patrech politiky užívali nátlakových akcí typů demonstrací, schůzí různých rad a spolků, odkud chodily rezoluce a prohlášení, byli schopni vyvolat stávku, vyzbrojit do Lidové milice, povolat partyzány. Vůči tomu demokraté neměli protiváhu a parlamentní metody během Února prostě nezvládli.


Dnešní směr?
Když se prezident Beneš v únoru 1948 rozhodoval, jaké řešení krize přijmout, tak obdržel přes 5300 prokomunistických rezolucí a jen 150 opačných. Dnes je tlak autoritářů vnímatelný na internetu a vyvolává také zdání masové podpory. Při loňském průjezdu amerického konvoje se muselo pomalu zdát, že Češi konvoj zablokují vlastními těly. V reálu přišli konvoj ve velké většině uvítat. Bylo důležité vyjít takříkajíc do ulic, aby se ukázal reálný stav, ale i to, jak zvýšená aktivita menšiny vyvolává zdání masovosti. Proti populistům a extremistům musí nastoupit občanská aktivita.

Mimo milic ovládli komunisté i policii. Zprivatizovali si ministerstvo vnitra, využívali ho k provokacím, ke sběru informací o oponentech. Komunisté vedli i ministerstvo informací, které řídilo tisk, rozhlas i televizi. Média jsou dnes částečně zprivatizována Babišovými médii, zatímco na Českou televizi je veden útok kvůli zpravodajství o Rusku. Všechno omezování svobody názorů, podnikání, všechno zneužívání politických funkcí jsou věci, kde je třeba mít otevřené oči.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Pokec o politice
PříspěvekNapsal: 24 čer 2016 09:53 
Offline
Královna
Uživatelský avatar

Registrován: 02 led 2007 15:55
Příspěvky: 3670
Has thanked: 3 times
Been thanked: 5 times
Ingolf píše:
Když jsme u trestní a hmotné odpovědnosti politiků a jejich odvolatelnosti, pokud se nebudou lidem líbit - když politik udělá špatné rozhodnutí, popř. nastane škoda, tak bude odvolán, popř. škodu bude muset zaplatit. Ale proč to nedotáhnout do důsledků?
Pokud udělá některá špatná rozhodnutí občan u referend, což se následně opakovaně potvrdí, může někdo odvolat jeho jakožto voliče? Proč politik může být odvolán, ale volič může dál rozhodovat špatně?

Ona mi ještě došla jedna věc, která při debatách o přímé demokracii nezaznívá, a to je (z)vůle lidu. Totiž fakt, že moc vychází z lidu, je jen jednou premisou demokracie. Tou druhou je korektiv jednání státu, aby docházelo k respektování práv jednotlivců včetně menšin. Pokud tomu tak není a pokud vůle většiny má vždy pravdu, kterou je třeba respektovat bez ohledu na to, jak tato většina rozhodla, pak nemůžeme mluvit o právním státu.

_________________
Loyaulté me lie.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Pokec o politice
PříspěvekNapsal: 24 čer 2016 10:06 
Offline
tím, èím je
Uživatelský avatar

Registrován: 01 lis 2005 19:01
Příspěvky: 4948
Bydliště: Železné Hory/Brno
Has thanked: 38 times
Been thanked: 8 times
slavicekvac píše:
Téma brexit: Cameron nedostal tolik, aby to vadilo, a nic se neděje. Především: UK by bylo mnohem více ohroženo, než EU. Nikomu se nevyplatí z EU odejít, zvláště ne po odchodu UK. EU má před sebou hlavně dohodu o bezcelní unii s USA. Jakmile by UK nebylo v EU, tak má houby a musí to vyjednat samostatně, nutně s velkým zpožděním. Jakmile UK odejde, tak od nich odejdou Skotové a vrátí se do EU. Následovat je může Wales a kde je UK? Jednoznačně by pro ně ihned vypukly nepokoje v North Ireland. Tam by totiž musela vzniknout kontrolovaná hranice! Naprosto nepřijatelné za křehké rovnováhy protestantů a katolíků na severu. Opravdu seriózní odhad poklesu GDP UK je mezi 4 - 7%, čili jasně do mínusu. A to se počítají jen celní problémy mezi UK a EU. Velkou hrozbou brexitu pro UK je náhlý odchod finančních institucí do Francie, což už ironicky někteří ve Francii uvítali. Takže víceméně je to ve stavu AŤ JDOU! Evropě to zásadně vadit nebude. Velmi pozoruhodný výrok je - jak odejdou, tak se budou velmi těžko a za dlouho vracet. A to by museli mít opravdu osvícené politiky, kteří by to dokázali. Já bych to pak viděl jako obrat od Chamberlaina k Churchillovi.

Wales nakonec hlasoval pro odchod.

V europarlamentu oslabí protievropské síly (UKIP i konzervativci v ECR), Polsko a Maďarsko přijde o silného zastánce v EU, poklesne význam Švédska a Dánska (jako státy s vlastní trapnou měnou). V UK, až se naplno ukáže, že UKIP je banda lumpů bz mohli poslat někam hannoverskou dynastii a mít moderní republiku. Irsko nebude nesmyslně rozděleno.

EU musí začít výrazné demokratizační reformy a získat kredit, v Rakousku to těsně vyšlo, tady nevyšlo už ne tak těsně, v mnoha státech by referenda vyšly ještě hůř.

_________________
Historia to relacja, większością kłamliwa, ze zdarzeń, większością nieistotnych, zdawana nam przez historyków, większością durniów.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Pokec o politice
PříspěvekNapsal: 24 čer 2016 21:58 
Offline
Král
Uživatelský avatar

Registrován: 24 srp 2008 11:16
Příspěvky: 1483
Bydliště: Jičín
Has thanked: 0 time
Been thanked: 17 times
Viola píše:
Ona mi ještě došla jedna věc, která při debatách o přímé demokracii nezaznívá, a to je (z)vůle lidu. Totiž fakt, že moc vychází z lidu, je jen jednou premisou demokracie. Tou druhou je korektiv jednání státu, aby docházelo k respektování práv jednotlivců včetně menšin. Pokud tomu tak není a pokud vůle většiny má vždy pravdu, kterou je třeba respektovat bez ohledu na to, jak tato většina rozhodla, pak nemůžeme mluvit o právním státu.


Tohle jsem rozebíral v jednom článku, co je tady v pokecu někde výš. Je to přesně takhle, jak píšeš. Švýcarsko jako vzor přímé demokracie zavedlo volební právo žen až po r. 1970. Muži jim volební právo prostě nechtěli odhlasovat.. A to jsou ženy početně mírnou většinou společnosti, jaký by to asi bylo, kdyby masa rozhodovala o právech nebo zrovnoprávnění vyložené menšiny..

V historii všelidové sněmy nerespektovaly práva menšin. I ten nejstarší parlament na Islandu byl svoláván proto, aby se rozhodovalo o zákonech tak dlouho, dokud je nepřijmou všichni.. U Dětmara z Merseburku je pasáž o Luticích, tedy kmeni Polabských Slovanů, a ti odpůrce většinových názorů mrskali metlami, aby se podrobili..
Byla v tom idea, že pokud se něco přijme jednomyslně, tak se předejde sporům.. Moderní totality to vidí podobně, demokracie ne. V demokracii má mít každý názor nějaké zastoupení, každá menšina svá práva. Síla demokracie stojí na tom, že všechny proudy mají něco a všechny dopřejí prostor těm druhým. Totalita hledá sílu v jednotě, demokracie v pluralitě.
Populisti hlásající přímou demokracii ji taky chtějí využít k tomu, aby eliminovali menšiny, nejvíc etnické.. V přímé demokracii nevidím nástroj, který je nejdemokratičtější, i když tak na první pohled vypadá a tváří se tak.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Pokec o politice
PříspěvekNapsal: 07 zář 2016 08:57 
Offline
Poddaný

Registrován: 07 zář 2016 08:42
Příspěvky: 3
Bydliště: Plzeň
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time
Pokud se to s prosazováním práv menšin přežene, dopadne to nakonec tak, že jsou potlačována práva většiny.

_________________
Pokec je poklad blázne. Skvělá je po něm lázeň.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Pokec o politice
PříspěvekNapsal: 24 zář 2016 23:44 
Offline
Král
Uživatelský avatar

Registrován: 24 srp 2008 11:16
Příspěvky: 1483
Bydliště: Jičín
Has thanked: 0 time
Been thanked: 17 times
Jak načítám dějiny raného křesťanství, tak se tam objevují věci, které se opakují a které se objevují i v souvislosti s tou migrační krizí.

Taková klasika je obviňování jinověrců ze sexuálních úchylek. Byli tak napadáni raní křesťané, záminkou byla tzv. agapé,. "hostina lásky", tam se křesťané ke společnému jídlu i hovoru, a bohatší sponzorovali ty chudší.. Okolí si tu "lásku" vysvětlovalo jinak..
Časem se to otočilo, křesťanstský mainstream začal obviňovat ze sexuálních úchylek heretiky. Třeba bogomilové byli na Západě zvaní jako bulhaři, protože bogomilství skutečně pochází z Bulharska, a slovo "bugger" se pak stylo označením pro homosexuála.. A z toho bugger mi vychází, že asi pochází i české "buzerant".
V moderní době měli socialisté páchat orgie (všichni spí kolektivně pod jednou dekou), měli se chystat znárodňovat ženy a podobné vlhké fantazie vyplouvaly na povrch..
Dneska se na nás ženou hordy nadržených migrantů a úchyláků - akorát že třeba v rigidních islámských státech homosexuály kamenují.., o Islámském státu nemluvě..

***

Migrační krize má ukazovat úpadek západních hodnot, které se hroutí, jakmile nastoupí hodnota jiná, konsistentnější a dravější, jako je islám.
Když v Římě došlo kolem r. 250 k morovým epidemiím a přírodním pohromám, začali to lidé chápat jako důsledek mravního úpadku - lidé přestávali obětovat bohům, hýřili a místo pevné morálky se šířilo - křesťanství.. Velké pronásledování křesťanů kolem r. 250 vycházelo z těchto základů..

takto podáno je to námět víc pro sociologii než pro náboženské a politické dějiny..

***

Křesťané nakonec prosadili křesťanstvé jako státní náboženství a Řím dále čelil hrozbě rozpadu, hlavně kvůli migraci germánských kmenů. Zase se ozývaly hlasy, že je konec Říma, konec dějin, konec světa, a ten doslova - přijde opět Kristus a bude poslední soud atd.
Byla to hlavně věc východní části Říma, kde křesťanství mělo tendenci zabývatse jemnými teologickými rozdíly, zápasit s heretiky a vylučovat je z církve. A najednou je tu něco, co je nekřesťanské nebo křesťanské jen velice hrubě a primitivně.. Oprpto tomu západní církev vzala nové časya jako výzvu, jako možnost přinášet evangelium pohanům - biskupové v rozpadu civilní správy hledali, a úspěšně, ochranu církve i lidu u germánských králů, typickým příkladem jsou franské dějiny. K dalším Germánům proudily misie (kolem r. 600 misie sv. Augustina do anglického Kentu).

Dnešek mi připomíná někdejší Východ - do našich každodenních problémů typu jaký politik řekl jaké sprosté slovo a jak dopadl fotbal najednou vpadne něco úplně brutálně odlišného a nebezpečného a lidem se svět skutečně může hroutit..

***

Germánské kmeny se držely dlouho ariánské hereze. To je vysvětlováno jako součást jejich identity - kdyby ji ztratily, prostě by se rozplynuly, integrovaly..
To je docela aktuální věc ohledně případné integrace muslimů, protože jejich identita je na vážkách..
Největší problémy ve Francii nepocházejí od samotných migrantů, ale od jejich druhé a třetí generace. Takový francouzský Arab se narodí do země, která má keltské a franské dějiny, a on tam už svou barvou kůže nepatří.. Tou patří možná mezi Araby, ale mluví francouzsky a místo arabské kultury žije v křesťanském, resp. ateistickém státě. A tak se chytne radikálního islámu, který po něm sice vyžaduje všechno jeho žití, ale zase mu dá identitu, každodenní náplň života i jakési "vyšší" cíle (to "vyšší" píšu naschvál v uvozovkách).
Krize identity není sranda, v jiné formě zmítá i Evropskou unií a vidíme, kam to vede.. A týká se každého tady, jak k tomu podotýká Karel Schwarzenberg, jeho neděsí nové mešity, ale prázdné kostely.. Kdo neví, z čeho vychází a za čím si stojí, ten se cítí být nepevný tváří tvář cizímu..

***

Co s tím - jsou dva přístupy k integraci, jednak tlak na přijetí evropských norem (včetně zákazu burek), nebo s důrazem na evropskou toleranci se nechává islám volně působit..

Saša Uhlová po návštěvě Belgie: „V Molenbeeku žijí Maročané, a ti potlačili svou kulturu, ...V sousední čtvrti – ta je snad ještě chudší – žijí Turci. Oni jsou hrdí na svůj původ, na svou kulturu, udržují tradice a mladí lidé u nich vědí, kde je na světě jejich místo,“ tvrdí Fatima. Maročané v Molenbeeku se přistěhovali a snažili se být jako Belgičané, nevyčnívat, ženy si nezahalovaly vlasy, chtěli se přizpůsobit, jenže společnost je – jak říká Fatima – stejně nepřijala. Vedlo to akorát ke vzniku kulturního vakua, které zaplňují hlasatelé nenávisti."Takže nechávat migrantům vlastní kulturu má být vhodnější..
http://denikreferendum.cz/clanek/23433- ... dzihadistu


Druhý přístup má prý ale taky fungovat, tohle říká jedna argentinská kapela: "Na začátku minulého století, když mí předci prchali z Evropy do Argentiny, tak s nimi do stejného státu utekly asi 2 miliony Arabů. Když se dnes projdeš po ulici v Buenos Aires, nepotkáš arabskou ženu zahalenou v šátku nebo burce. Oni byli tehdy vřele přijati za vlastní a díky té srdečnosti na oplátku přijali argentinské zvyky a obyčeje. Zatímco v Evropě se v současné době uprchlíkům dostává neustále negativní reakce, že tu nejsou vítáni, takže jediné, co jim vlastně zůstane, je jejich víra, ke které se upnou. Když jsem chodil do školy, nikdo neřešil víru toho druhého, nebo odkud je. Jediné, co nás odlišovalo, byla barva kůže."
http://www.rozhlas.cz/radiowave/rozhovo ... a--1636101

Tady je řešení mně blízké, to je ukázat vlídnou tvář a umět integrovat člověka jako člověka.. Kde je člověk vítán, snadněji vplyne dokultury a každodenního života.. Kde je odmítán a poslouchá, jak je zlej a jak z něho bude stejně jednou hajzl a úchylák, takový člověk to spíš přijme za své a začně se mstít..
Pak je otázka, jakou novou identitu migrantům nabídnout (jakousi "velkoměstskou, kde se lidí umí pohybovat mezi metropolemi a cítí se kosmopolitně, ale to vyžaduje nějaké zázemí a finance), jestli splynutí, jestli budoucí návrat..
Taky je otázka, nakolik je zákaz zahalování buzerací a nakolik věcí, kterou lze prezentovat jako neslučitelnou s právy žen a jak to prezentovat muslimkám, aby to pochopily správně..
A pokud tedy muslimové dají najevo, že přijímají evropské hodnoty, tak je dobré vyjádřit pozitivní reakci, ne jen hledat další důvod, proč je nenávidět.. Jinak se vytvoří další Molenbeek..


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Pokec o politice
PříspěvekNapsal: 28 zář 2016 15:09 
Offline
Král

Registrován: 28 říj 2009 11:55
Příspěvky: 2414
Has thanked: 0 time
Been thanked: 5 times
del
A pokud tedy muslimové dají najevo, že přijímají evropské hodnoty, tak je dobré vyjádřit pozitivní reakci, ne jen hledat další důvod, proč je nenávidět.. Jinak se vytvoří další Molenbeek..[/quote]
Všechno by se dalo nějak, ale co je největší problém je demografie. My ani ne dvě děcka na rodinu a oni od čtyř nahoru. Na to prohráváme neskutečně, ´TOHLE je skutečný problém, nikoliv hidžaby, burky, burkini a jiné odlišnosti. Prostě nemáme děti... :-(


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Pokec o politice
PříspěvekNapsal: 29 zář 2016 17:49 
Offline
tím, èím je
Uživatelský avatar

Registrován: 01 lis 2005 19:01
Příspěvky: 4948
Bydliště: Železné Hory/Brno
Has thanked: 38 times
Been thanked: 8 times
Sem: http://blog.aktualne.cz/blogy/vladimir- ... emid=28073

_________________
Historia to relacja, większością kłamliwa, ze zdarzeń, większością nieistotnych, zdawana nam przez historyków, większością durniów.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Pokec o politice
PříspěvekNapsal: 19 lis 2016 17:17 
Offline
Král
Uživatelský avatar

Registrován: 24 srp 2008 11:16
Příspěvky: 1483
Bydliště: Jičín
Has thanked: 0 time
Been thanked: 17 times
Někdo to o mně víte, kdysi jsem se pohyboval na krajní levici. Něco mi to vzalo, něco dalo , můžu srovnávat, bilancovat, vyrovnávat se s tím.. Nemůžu třeba doteď komentovat zahraniční politiku USA, prostě si to netroufnu, já nevím, co by mi tam ovlivňovalo pohled z minula c o by bylo aspoň nějak objektivní..
Nebudu zabíhat někam do hloubky, nechce se mi s tím vypořádávat tady takhle poloveřejně. Půjdu teď jen po vnějšku, cestou srovnávání, konkrétně akcí.

***

Taková klasika u anarchistických demonstrací bylo, že média hledala všechny možné konflikty, aby nějak mohla zaujmout. Než se zabývat tím, jaké probíhají myšlenky a proč se demonstruje, tak se najde konflikt nebo aspoň ožralý pankáč a z toho se udělá obrázek celé akce.
Něco podobného proběhlo teď u akcí k 17. listopadu. Plný Václavák lidí měl v médiích menší prostor než pochod stovky radikálů z Letné, kterým zahradilo cestu třicet odpůrců..

Menší konflikt je asi fakt zajímavější než se namáhat vydržet nějaký minutový rozhovor s účastníkem akce o tom, proč tam šel..
Je to zajímavější asi jako hoax oproti nudnému patnáctiminutovému čtení o téže věci.., ale co pak konzumenta vede k jakým rozhodnutím a názorům, to je vcelku jasné..

***

Loňský 17. listopad se na Albertově neskvělo heslo Ať žije svoboda, ale na pódiu viselo heslo Až žije Zeman.. Studenti nebyli na svoje místo paměti puštěni, za to z Osvětiman přijel autobus Zemanových příznivců pod vedením starosty za KSČM.. Komunista si smí na Albertově připomenout 17. listopad, student ne..

Anarchistům se tohle stalo taky. Jejich tradiční místo je na Střeleckém ostrově na 1. máje. Jednou Střelák zabrali neonacisti z Národního odporu, jednou studenti kvůli majálesu.
Studenti to vzali taky tradičně, na jednou majálesu za komunistů se objevil i Alan Ginsberg. Studenti tedy zabrali Střelák a vybírali vstupné, což chtěli i od anarchistů. Ti na to samozřejmě nijak pozitivně nereflektovali a vznikl mediálně vděčný konflikt. Veřejnost si mohla myslet, že anarchisti jsou proti studentům (když jsou proti všemu..). Další rok měli Střelák zamluvený anarchisti a majáles se v pohodě vešel vedle nich/nás.

Loni 17. listopadu se studenti ocitli ve stejné situaci, kterou připravili anarchistům, někdo jim zabral místo. Neříkám, že to je nějaká karma, studenti nejsou jednolitá a uzavřená masa, studenti zmlácení 17. listopadu nebyli studenty na tom majálesu, to už dávno mezitím někam nastoupili..
Ale najednou ten stav nespravedlnosti nebo jak to nazvat vystoupil tak, že jeho obětí nebyla marginální menšina, ale velká a schopná část veřejnosti.. A studenti se umí bavit na majálesu, když se kolem nic neděje, ale taky zaktivizovat, když o něco jde..

***

Obvyklou podpásovkou je přisuzovat politickém oponentovi nějakou negativní vlastnost. U anarchistů je to podpásovka, že jsou to feťáci, obecně u levice bylo hodně rozšířené, že levičák nepracuje, že chce žít z dávek a válet se v hospodě.. To se teď obrací, najednou levičáci kolem Zemana útočí na oponenty, že jsou to kavárenští povaleči..

Všechny tyhle útoky dohromady jsou kupa hnoje, ale co mi zůstal pocit z dob krajní levice, že teď se ocitám na stejné straně s lidmi, kteří na mě kdysi takto útočili.. A s tím se nějak vyrovnávám.. Celé je to zamotanější, protože když mi zůstala z dob anarchismu dejme tomu idea lidských práv, včetně konkrétně tahání tibetských vlajek, a teď jsem v tomhle na jedné vlně s pravicí kolem TOP09.. A v ní umí být lidé, kteří mě kdysi napadali.. ale na druhou stranu mě to nijak nezatěžuje, tam mám tendenci udělat tlustou čáru a věnovat se tomu, co je podstatné, ne se hrabat v sobě..

Pěkně to shrnul Petr Pithart na Albertově, ty konflikty mezi kavárnou a hospodou jsou umělé, zveličované, ale nejsou z praxe.. V Čechách si v hospodě sedne inženýr s traktoristou a tak to má zůstat.. A nejde se přetahovat, kdo víc pracuje, jestli ředitel, který pak jde na kafe, nebo jeho zaměstnanec traktorista, který pak jde na pivo.. Oboje profese se doplňují a neexistuje jedna bez druhé, stejně jako lidi..


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Pokec o politice
PříspěvekNapsal: 08 črc 2017 21:46 
Offline
Král
Uživatelský avatar

Registrován: 24 srp 2008 11:16
Příspěvky: 1483
Bydliště: Jičín
Has thanked: 0 time
Been thanked: 17 times
Vrátím se k tématu, které hýbalo kdysi ÚSTRem, a sice téma každodennosti. V ÚSTRu se objevovaly tendence popisovat každodenní prvky komunistické totality v tom smyslu, že se třeba zaváděly nové autobusové spoje na Slovensku do hor. Jelikož smyslem ÚSTRu je popisovat totalitní mechanismy a zvěrstva, tak tohle působí opačně, resp. to minimálně odvádí pozornost.. Já si stále myslím, že i komunistická každodennost - strach, šeď, volnočasová "organizovaná nuda", útěky před realitou - ukazuje, jak totalita proniká úplně vším a negativně..
A dával jsem i příklad, že ve středověkých dějinách je každodennost naopak obor, který pomáhá překonat marxistické zaměření na studium ekonomiky a politiky, že to otevírá nová pole pro studium, a potažmo tak pomáhá komunistickou historiografii překonávat.

Od té doby se přihodily dvě zajímavé věci. Na facebooku mám v přátelích Petra Blažka, nejznámějšího historika z ÚSTRu a představitele nekompromisní antikomunistické linie. Obě to byly události kolem úmrtí, jednou když zemřel Jacques le Goff, tak to právě hned zmínil. Goff byl představitelem školy Annales, která právě zpracovávala i každodennost. A současně jsem se od Petra Blažka dozvěděl, že nejen Goffa uznává, ale že časopis ÚSTRu Paměť a dějiny - http://old.ustrcr.cz/cs/pamet-a-dejiny-2016#pad3-2016 nese jméno podle jedné Goffovy knihy.. - https://www.kosmas.cz/knihy/134893/pamet-a-dejiny/

Druhá událost bylo úmrtí Zdeňka Smetánky, opět to P. Blažek zmínil na facebooku a opět s úctou.. Přitom Smetánka je znám nejvíc svou Legendou o Ostojovi, což je raně středověká každodennost par excellence..

Každodennost je neutrální nástroj, záleží, kdo se chopí a s jakým účelem.. Myslím, že právě historik by to měl umět pochopit, protože je schopen nazírat věci z různých úhlů pohledu.. V ÚSTRu ale byla situace natolik komplikovaná, že se i historik přidá na jednu stranu a ta schopnost vidět věci z různých úhlů nebo z nadhledu začíná chybět.. Nebo naopak já neznám všechny okolnosti v ÚSTRu natolik osobně a tyhle moje věci znějí teoreticky a abstraktně.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Pokec o politice
PříspěvekNapsal: 09 črc 2017 08:04 
Offline
Král
Uživatelský avatar

Registrován: 24 srp 2008 11:16
Příspěvky: 1483
Bydliště: Jičín
Has thanked: 0 time
Been thanked: 17 times
Bomba - https://www.youtube.com/watch?v=P9WgQUu0d5c


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Pokec o politice
PříspěvekNapsal: 20 zář 2017 16:33 
Offline
tím, èím je
Uživatelský avatar

Registrován: 01 lis 2005 19:01
Příspěvky: 4948
Bydliště: Železné Hory/Brno
Has thanked: 38 times
Been thanked: 8 times
https://apps.facebook.com/volebni-pruzkum/

_________________
Historia to relacja, większością kłamliwa, ze zdarzeń, większością nieistotnych, zdawana nam przez historyków, większością durniów.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 793 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 36, 37, 38, 39, 40

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Můžete zakládat nová témata v tomto fóru
Můžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz