
což je základ - oprava formulace - což ovlivňuje základ
připomínku uznávám
Paulus Vam jen chtel naznacit ze se opirate pouze o jeden pramen. Mel by jste si precist i jine knihy na dane tema, ne jen citovat nejakeho Ryse.jur píše:To bys mel vysvetlit ty, protoze jsi to napsal ty, ne ja.Paulus Minutus píše: jak je možné, že všichni historici jsou P Ryœ a P. Ryœ je všemi historiky.Mne take.přesto mi ta mnohojedinost připadá poněkud záhadná.
Bernarde, to nebyl jediný případ v dějinách. A není to výmysl komunistů. Kosterní pozůstatky v klášterních zahradách se našly i tam, kde komunismus nebyl. Není vždy jisté, že byly jen řeholnic, ale také osob, žijících v klášterech. Nemůžeme to ani mi, ani Vy potvrdit nebo vyvrátit. Jsme na tom stejně. Není důvod se tu přít a "chytat se záchytného bodu" k odvedení pozornosti jiným směrem..Bernard Gui píše:Proc napadate Paula Minuta? Vzdyt opravdu o tech detskych kosternich nalezech jsou jen a jen hypotezy. To muze byt cokoliv. Nebo tam byly opravdy kdysi deti zakopany, ale to nic nenaznacuje ze by to mely byt deti reholnich sester. Vzdyt kdokoliv muze zhrabat mrtvolu- a podle vas to jsou JASNE! dukazy ze jde o deti reholnic. Ja takovym pohadkam neverim. Neni dostatek důkazů, a to už my asi nezjistime. Jak si vy muzete byt jisti ze jde zrovna o vraždy v klášterech?
duli píše:Bernarde a Paule, elegantně jste se vyhnuli tomu, co jsem psala o vývoji překladů z aramejštiny a staré hebrejštiny, což je základ veškerého křesanského učení spojeného s Kristem. To, o co se opíráte, je učení, keré jste zřejmě získali v katolických školách a semináři (?). Pokud kdokoliv z nás zajde přes mez Vámi vytvořenou nemáte vlastní úsudek, pouze ten naučený. Zamysleli jste se nad vlastním obzorem, nebo přejali to, že už vše bylo dávno vysvětleno? Nepřekračujete tedy dogma. Dogma církve.
Aha. Já jsem se ptal na jména těch všech historiků, kteří se na tom shodují. Jako odpovědi se mi dostalo jméno P. Ryœ. Z toho tedy usuzuji, že jde o jakousi mnohojedinou osobu. Ale třeba se opět mýlím, tak bys to měl uvést na pravou míru.jur píše:To bys mel vysvetlit ty, protoze jsi to napsal ty, ne ja.Paulus Minutus píše: jak je možné, že všichni historici jsou P Ryœ a P. Ryœ je všemi historiky.Mne take.přesto mi ta mnohojedinost připadá poněkud záhadná.
Tak popořaděPaulus Minutus píše:jo aha, takže teď už to není spousta koster, teď už jsou to hypotézy o dětských kosterních nálezech. Takže asi něco jako černá sanitka. Super!
Ano Paule a já se ptám: "Ze kterého jazyka byla slova Krista přeložena ?"Paulus Minutus píše:duli píše:Bernarde a Paule, elegantně jste se vyhnuli tomu, co jsem psala o vývoji překladů z aramejštiny a staré hebrejštiny, což je základ veškerého křesanského učení spojeného s Kristem. To, o co se opíráte, je učení, keré jste zřejmě získali v katolických školách a semináři (?). Pokud kdokoliv z nás zajde přes mez Vámi vytvořenou nemáte vlastní úsudek, pouze ten naučený. Zamysleli jste se nad vlastním obzorem, nebo přejali to, že už vše bylo dávno vysvětleno? Nepřekračujete tedy dogma. Dogma církve.
já teda pořád nechápu tu souvislost s aramejštinou, ty odkazy, které jste tam vložila jsem ještě nestačil pročíst. Ale rozhodně není základ veškerého křesanského učení spojeného s Kristem vývoj překladů z hebrejštiny a aramejštiny. To opravdu nevím, kdo vám to namluvil. Základem celého křesanského učení je Kristův příkaz "učte je zachovávat všechno, co jsem přikázal". To bylo předáno apoštolům a ti to předali svým následovníkům. Říká se tomu apoštolská tradice (tradice je od latinského tradere = předávat).Já jsem sice absolvoval katolické gymnázium ve Vídni, v semináři jsem však nikdy nebyl. Po maturitě jsem studoval obor hispanistika/arabistika. A to, o co se opírám, je nauka církve, to opět nijak nesouvisí s mým rozhledem. O žádném dogmatu jsem tu nemluvil a myslím, že ani žádné nepřekračuji.
no super, tak nám napiš, jaké ženské řehole tam působily, a se dostaneme kousek dál. Ale pořád doufám, že nám to informovaný Masér osvětlí, ten jistě ví docela dobře, o který klášter šlo.Zany píše:Tak popořaděPaulus Minutus píše:jo aha, takže teď už to není spousta koster, teď už jsou to hypotézy o dětských kosterních nálezech. Takže asi něco jako černá sanitka. Super!
1. Maser se zmínil o těch kostrách.
2. Tys to zpochybnil tím, že ani neví, kde to bylo
3. Maser upřesnil, že to bylo v Opavě
4. Tys svým nepovedeným vtipem o těhotných mniších v podstatě řekl „V Opavě to být nemohlo, františkáni ani dominikáni rodit nemohli“
5. na to já jsem uvedl, že v Opavě nebyli jen františkáni či dominikáni ale i ženské řehole, u kterých by to fyzicky možné bylo. Nikde jsem se nevyjádřil o tom, že je pravda to, co napsal Maser, jen jsem vyvrátil tvé „humorné“ zpochybnění jeho tvrzení. A právě proto, že nevím, jestli Maser má pravdu nebo ne, zůstávám za sebe v rovině hypotéz. Tak to totiž v seriózní diskusi probíhá, do čehož ovšem tvé odkazy na Černou sanitku nezapadají ani náhodou.
Mohlo jít nejspíš o klarisky či františkánky. Zbývajících děvět ženských řeholí na území Opavy vzhledem k pozdnímu založení jejich domů asi můžeme vyloučit už předem.Paulus Minutus píše:no super, tak nám napiš, jaké ženské řehole tam působily, a se dostaneme kousek dál. Ale pořád doufám, že nám to informovaný Masér osvětlí, ten jistě ví docela dobře, o který klášter šlo.Zany píše:Tak popořaděPaulus Minutus píše:jo aha, takže teď už to není spousta koster, teď už jsou to hypotézy o dětských kosterních nálezech. Takže asi něco jako černá sanitka. Super!
1. Maser se zmínil o těch kostrách.
2. Tys to zpochybnil tím, že ani neví, kde to bylo
3. Maser upřesnil, že to bylo v Opavě
4. Tys svým nepovedeným vtipem o těhotných mniších v podstatě řekl „V Opavě to být nemohlo, františkáni ani dominikáni rodit nemohli“
5. na to já jsem uvedl, že v Opavě nebyli jen františkáni či dominikáni ale i ženské řehole, u kterých by to fyzicky možné bylo. Nikde jsem se nevyjádřil o tom, že je pravda to, co napsal Maser, jen jsem vyvrátil tvé „humorné“ zpochybnění jeho tvrzení. A právě proto, že nevím, jestli Maser má pravdu nebo ne, zůstávám za sebe v rovině hypotéz. Tak to totiž v seriózní diskusi probíhá, do čehož ovšem tvé odkazy na Černou sanitku nezapadají ani náhodou.
Logika identity - Ježíš zemřel v 33 letech, musí v tom věku zemřít i kněz? Když ne zemřít, tak po dovršení 34. roku věku by se měl vzdát povolání?, nebo je tu něco zvláštního, proč se ta identita týká jen pohlaví?Bernard Gui píše:A takto opravdu je. Nebot knez zastupuje Krista, a Kristus byl muz, tak i knez musi byt muzem. Vzdyt je to logicke.
A nebo můžeme jít ještě dál - kněz by neměl zemřít ledajakou smrtí, ale měl by se nechat v těch 33 letech ukřižovat. Taky by neměl nosit normální oblečení, ani uzavřené boty. A může vůbec kázat latinsky?Ingolf píše:Logika identity - Ježíš zemřel v 33 letech, musí v tom věku zemřít i kněz? Když ne zemřít, tak po dovršení 34. roku věku by se měl vzdát povolání?, nebo je tu něco zvláštního, proč se ta identita týká jen pohlaví?Bernard Gui píše:A takto opravdu je. Nebot knez zastupuje Krista, a Kristus byl muz, tak i knez musi byt muzem. Vzdyt je to logicke.
Můžete si jít, kam chcete, ale nejdřív by to chtělo pochopit, co to znamená výraz "in persona Christi". Nebo trpíte pocitem, že tím, jaké má kněz boty, uděluje nějakou svátost?Viola píše:A nebo můžeme jít ještě dál - kněz by neměl zemřít ledajakou smrtí, ale měl by se nechat v těch 33 letech ukřižovat. Taky by neměl nosit normální oblečení, ani uzavřené boty. A může vůbec kázat latinsky?Ingolf píše:Logika identity - Ježíš zemřel v 33 letech, musí v tom věku zemřít i kněz? Když ne zemřít, tak po dovršení 34. roku věku by se měl vzdát povolání?, nebo je tu něco zvláštního, proč se ta identita týká jen pohlaví?Bernard Gui píše:A takto opravdu je. Nebot knez zastupuje Krista, a Kristus byl muz, tak i knez musi byt muzem. Vzdyt je to logicke.
Ad absurdum nejde o boty, ale to Vy dobře víte....Paulus Minutus píše:Můžete si jít, kam chcete, ale nejdřív by to chtělo pochopit, co to znamená výraz "in persona Christi". Nebo trpíte pocitem, že tím, jaké má kněz boty, uděluje nějakou svátost?Viola píše:A nebo můžeme jít ještě dál - kněz by neměl zemřít ledajakou smrtí, ale měl by se nechat v těch 33 letech ukřižovat. Taky by neměl nosit normální oblečení, ani uzavřené boty. A může vůbec kázat latinsky?Ingolf píše: Logika identity - Ježíš zemřel v 33 letech, musí v tom věku zemřít i kněz? Když ne zemřít, tak po dovršení 34. roku věku by se měl vzdát povolání?, nebo je tu něco zvláštního, proč se ta identita týká jen pohlaví?
Zany píše:Když tady všechny nabádáš k pečlivému studiu pramenů, tak by ses podle toho měl taky řídit. Nebyli v Opavě jen dominikáni či františkáni, víme...Paulus Minutus píše:...Vážně? A který opavský klášter to byl, dominikánský nebo františkánský? To by mě docela zajímalo, jak ti mniši tak často přicházeli do jiného stavu. #-o
Zany píše:...Bernarde, zkus ti to přečíst ještě jednou, třeba to lépe pochopíš. Paulus se vysmál té pověsti jen na základě toho, že jaksi muži nemohou rodit, jenže v Opavě tak nějak nebyly jen mužské kláštery, takže ty pověsti mohou mít reálný základ, protože jistě uznáš, že ženy rodit mohou, by jsou jeptiškami...
Paulus Minutus píše:...no tak nám ty prameny uveď, já si je rád prostuduju, mě by ti těhotní mniši zajímali. Co to tedy bylo za klášter? Já si zítra vyžádám podrobnosti z diecéze...
Zany píše:...O těhotných mniších jsem nenapsal ani slovo, to jsi špatně četl. To byl jen tvůj nepovedený pokus o vtip zpochybňující hypotézy o dětských kosterních nálezech souvisejících s opavskými kláštery...
Paulus Minutus píše:...no super, tak nám napiš, jaké ženské řehole tam působily, a se dostaneme kousek dál. Ale pořád doufám, že nám to informovaný Masér osvětlí, ten jistě ví docela dobře, o který klášter šlo.
Tato diskuze opravdu neřeší apriori to, zda se někde nalezly kosterní pozůstatky a čí byly, či nenalezly.Zany píše:Mohlo jít nejspíš o klarisky či františkánky. Zbývajících devět ženských řeholí na území Opavy vzhledem k pozdnímu založení jejich domů asi můžeme vyloučit už předem. ... Nikde jsem se nevyjádřil o tom, že je pravda to, co napsal Maser, jen jsem vyvrátil tvému „humornému“ zpochybnění jeho tvrzení. A právě proto, že nevím, jestli Maser má pravdu nebo ne, zůstávám za sebe v rovině hypotéz. Tak to totiž v seriózní diskusi probíhá ...
... tak to jsem rád.Paulus Minutus píše:Já to chápu, Jiří. ...
Paulus Minutus píše:...Abych se tedy k tomu vyjádřil - pochopitelně jsme se od Maséra ani od Zanyho a dalších nedozvěděli, o jaký klášter šlo. ...
Nejstarší klášter klarisek u nás založila královská dcera sv. Anežka Přemyslovna roku 1231 v Praze na Františku, dnes tzv. Anežský klášter. Anežka si dopisovala se sv. Klárou a spolu s ní bojovala o čistotu řehole podle ducha sv. Františka. Další konventy klarisek byly na českém území založeny v Chebu, v Panenském Týnci, Českém Krumlově, v Olomouci, Znojmě, v Opavě atd.
Tu zatím ponechme stranou a nechytejme se maserových a Komoñových příspěvků jak veš košile. Nejprve vyřešme ten klášter/y ...Paulus Minutus píše:... Já jsem tuto "hrůzostrašnou historku" ...
Hlavně by to chtělo vědět, o jakou šlo dobu, jestli tedy ten který klášter už (nebo ještě) stál...Jiøí Motyèka píše:Co se týče toho klástera by nám měli pomoci další historici a taky historička (z onoho kraje?, z Moravy) z tohoto fóra. Pak se třeba dostaneme dál ...
Ano. Ale to by měli především doplnit ti, kteří s oněmi hypotézami přišli jako první, že ...Viola píše:Hlavně by to chtělo vědět, o jakou šlo dobu, jestli tedy ten který klášter už (nebo ještě) stál...JM píše:Co se týče toho klástera by nám měli pomoci další historici a taky historička (z onoho kraje?, z Moravy) z tohoto fóra. Pak se třeba dostaneme dál ...
Ano, jistě v tomto máte pravdu.Paulus Minutus píše: Dnes se takovýmto zaručeným zprávám říká Urban Legends a je to v podstatě jistý druh folkloru, kterému se člověk může zasmát.
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Common Crawl Bot a 0 hostů