Rekatolizace Anglie - s temi protestanty se nejak neslo dohodnout, nechteli otevrit oci na svetlo jedine prave viry ... Za vsechno mohou ti nechapavi, tvrdohlavi protestanti, pospinili pamet miromilovne Mary.duli wrote:Proèpak se jí øíkalo Bloody Mary (teï nemyslete na koktejl)???
Kacíři
-
- Pán
- Posts: 234
- Joined: 18 May 2007 09:49
- Location: Polonia
-
- Král
- Posts: 3676
- Joined: 01 Nov 2005 19:01
- Location: Železné Hory/Praha
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 3 times
Heretici byli zabiti také za to, že mìli jinou víru. Ale ano, když se brání katolická víra, vše je dovoleno, stejnì jako pøi tvorbì nadèlovìka - i pálení pohanských vesnic, zabíjení albigenských, pálení valdenských na hranicích, èistky mezi husity a protestanty. Jde o ochranu víry a bohulibý poèin. Ale když se dìje to samé katolíkùm, jde o ty nejtìzší zloèin, stejnì jako pøi vyèíslení obìtí církve.Bernard Gui wrote: Myslite si snad ze je hezka smrt byt umlacen cepem na kasi? Nebo upalen v dome zaziva? Proc nic za nic, jen protoze jste jine viry..
Styïte se za svoje pokrytectví a vìøte, že obhajováním vrahù zde nikoho na Vaši pravou víru nepøivedete, neb v uèení Krista se nepíše Zabíjej nevìøící, ale MILUJ.
Co bych se zlobil, církev od dob zapøení Petrova zapírá uèení svého Mistra stále.
Historia to relacja, większością kłamliwa, ze zdarzeń, większością nieistotnych, zdawana nam przez historyków, większością durniów.
-
- Kníže
- Posts: 478
- Joined: 22 Mar 2007 22:04
- Location: Martinovo údolí
Dlouho jse do diskuze nevstupoval,ale musím.Zastanu se Bernarda.Má støedovìké myšlení.Byl prostì odchován jiným prostøedím než my.
Každá zmìna spoleènosti je provázena vytvoøením negativního náboje v ní.Proti církvi ,buržoasii ,komunistùm,Nìmcùm,šlechtì atd.Takto sjednoce ná masa se dobøe ovládá.A co vymysleli za náboj ilumináti?Negativní postoj k církvi.A dodali novou modlu Nic než národ.Opìt logický nesmysl,který je pouze stavem mysli.Princip zùstává,jen symboly se mìní a kostrbatì se zdùvodòují.Co byla staletí Inkvizice?I to ,že se tam naházela zvìrstva páchaná svìtskou mocí?A národy?Jen u Verdunu to bylo za pár mìsícù skoro 3/4 miliony lid životù.Možná kdyby inkvizice zùstala nemuseli se ty slavné národy masovì vyvražïovat.Ale to nám nevadí,s tím jsme výchovou stotožnìni.A proto Nic než národ!
Každá zmìna spoleènosti je provázena vytvoøením negativního náboje v ní.Proti církvi ,buržoasii ,komunistùm,Nìmcùm,šlechtì atd.Takto sjednoce ná masa se dobøe ovládá.A co vymysleli za náboj ilumináti?Negativní postoj k církvi.A dodali novou modlu Nic než národ.Opìt logický nesmysl,který je pouze stavem mysli.Princip zùstává,jen symboly se mìní a kostrbatì se zdùvodòují.Co byla staletí Inkvizice?I to ,že se tam naházela zvìrstva páchaná svìtskou mocí?A národy?Jen u Verdunu to bylo za pár mìsícù skoro 3/4 miliony lid životù.Možná kdyby inkvizice zùstala nemuseli se ty slavné národy masovì vyvražïovat.Ale to nám nevadí,s tím jsme výchovou stotožnìni.A proto Nic než národ!
George Santayana "Kdo zapomina na minulost, bude si ji muset zopakovat".
-
- Kníže
- Posts: 478
- Joined: 22 Mar 2007 22:04
- Location: Martinovo údolí
Víru jsme nahradili vírou v národ.Jak bylo vojákùm u Iperitu,když umírali na vnitøní udušení?Asi jako na hranici?Za co umírali?Za svou víru v národ-nìmecký,francouzský atd.Nebo za co?Jenomže v daleko jiném množství.To nebyl zloèin?A èí?Viola wrote:Jak, proboha, souvisí národ s uznáváním jediné pravé víry, schvalováním zloèinù a posíláním (obrazném) souèasníkù na muèení?
Jseš právnièka.Myslíš ,že by jsi se uživila,kdyby všichni dodržovali Desatero?
George Santayana "Kdo zapomina na minulost, bude si ji muset zopakovat".
-
- Král
- Posts: 1250
- Joined: 07 Oct 2007 19:37
- Location: Praha
- Has thanked: 1 time
Takže tím chceš zjednodušenì øíct, že kdyby nebyla zrušená inkvizice, tak nedošlo ke svìtovým válkám? To je fakt postavené na hlavu.Georg wrote:Dlouho jse do diskuze nevstupoval,ale musím.Zastanu se Bernarda.Má støedovìké myšlení.Byl prostì odchován jiným prostøedím než my.
Každá zmìna spoleènosti je provázena vytvoøením negativního náboje v ní.Proti církvi ,buržoasii ,komunistùm,Nìmcùm,šlechtì atd.Takto sjednoce ná masa se dobøe ovládá.A co vymysleli za náboj ilumináti?Negativní postoj k církvi.A dodali novou modlu Nic než národ.Opìt logický nesmysl,který je pouze stavem mysli.Princip zùstává,jen symboly se mìní a kostrbatì se zdùvodòují.Co byla staletí Inkvizice?I to ,že se tam naházela zvìrstva páchaná svìtskou mocí?A národy?Jen u Verdunu to bylo za pár mìsícù skoro 3/4 miliony lid životù.Možná kdyby inkvizice zùstala nemuseli se ty slavné národy masovì vyvražïovat.Ale to nám nevadí,s tím jsme výchovou stotožnìni.A proto Nic než národ!
-
- Pán
- Posts: 234
- Joined: 18 May 2007 09:49
- Location: Polonia
-
- Král
- Posts: 1175
- Joined: 29 Jun 2006 20:29
- Location: Budíkov
inkvizeice => "svìt bez válek" ...
Georg wrote:...Možná kdyby inkvizice zùstala nemuseli se ty slavné národy masovì vyvražïovat...
... ve støedovìku, kdy inkvizice existovala a Bohu mile pùsobila ...Viola wrote:Ony totiž ve støedovìku žádné války nebyly, že.Zany wrote:Takže tím chceš zjednodušenì øíct, že kdyby nebyla zrušená inkvizice, tak nedošlo ke svìtovým válkám? To je fakt postavené na hlavu.
Last edited by Jiří Motyčka on 19 Nov 2008 09:54, edited 1 time in total.
-
- Paní
- Posts: 299
- Joined: 26 Sep 2008 21:00
- Location: 1 km od Prahy
Nevím pøesnì, jak a kde byl Beranard vychován, ale zøejmì velmi jednostrannì. Chybí mu pochopení "druhé strany mince".Georg wrote:Dlouho jse do diskuze nevstupoval,ale musím.Zastanu se Bernarda.Má støedovìké myšlení.Byl prostì odchován jiným prostøedím než my.

Všechno je jinak.
Poznávej cesty Páně.
Poznávej cesty Páně.
-
- Král
- Posts: 1175
- Joined: 29 Jun 2006 20:29
- Location: Budíkov
protestantští kacíøi
Ano, Johanka, aniž chudera vìdìla, o co kráèí, ráznì vystoupila proti zlým husitùm, èeským kacíøùm a udìlala na nì bu, bu, bu... Za toto i jiná rázná vystoupení se jí dostalo podobné „odmìny“, jako kacíøi Husovi v Kostnici. Ano, i takových paradoxù se dopouštìli køesané ve svých dìjinách.Bernard Gui wrote:Chci tim rici ze uz i Johanka poukazovala na zlociny husitu. Vy si snad myslite ze Zizka nemel na svedomi nikoho? Vy opravdu verite tem osvicenskym lzim, podle kterych byli nevinni? ...
Ano, husité byli jedni z nejvìtších kacíøù v dìjinách lidstva, které bylo tøeba nièit ohnìm a meèem. Navzdory této nenávisti jdoucí až za hrob, si èeská reformace dokázala proklestit vítìznou cestu aspoò na území Èech a Moravy.
To z luteránskými a kalvínskými kacíøi to dopadlo již zcela jinak. Druhá reformace nastoupila vítìznou cestu na celém svìtì. Navzdory Bartolomìjské noci a navzdory 30leté válce. Pokrokové myšlenky jevící se z "jiného"

-
- Panoš
- Posts: 69
- Joined: 08 Nov 2008 10:14
Re: protestantští kacíøi
no, abychom uèinili historii po právu, tak je nutno øíct, že k tomu vítìzství lutherství a kalvinismu, v nìkterých zemích nedošlo ani tak pro pokrokovost myšlenek, ale spíše z politických dùvodù. A hlavnì se knížatùm v tìchto krajích náramnì zamlouval církevní majetek. Obyvatel se na jejich názor a vyznání nikdo neptal, prostì byli donuceni pøijmout "pokrokové náboženství" spoleènì s vladaøem. Cuius regio, eius religio. A tìch planoucích hranic a hromadného vraždìní bylo ze strany protestantù také více než dost - ti nemají co vyèítat, jen se k té omluvì zatím ještì neodhodlaliJiøí Motyèka wrote:Ano, Johanka, aniž chudera vìdìla, o co kráèí, ráznì vystoupila proti zlým husitùm, èeským kacíøùm a udìlala na nì bu, bu, bu... Za toto i jiná rázná vystoupení se jí dostalo podobné „odmìny“, jako kacíøi Husovi v Kostnici. Ano, i takových paradoxù se dopouštìli køesané ve svých dìjinách.Bernard Gui wrote:Chci tim rici ze uz i Johanka poukazovala na zlociny husitu. Vy si snad myslite ze Zizka nemel na svedomi nikoho? Vy opravdu verite tem osvicenskym lzim, podle kterych byli nevinni? ...
Ano, husité byli jedni z nejvìtších kacíøù v dìjinách lidstva, které bylo tøeba nièit ohnìm a meèem. Navzdory této nenávisti jdoucí až za hrob, si èeská reformace dokázala proklestit vítìznou cestu aspoò na území Èech a Moravy.
To z luteránskými a kalvínskými kacíøi to dopadlo již zcela jinak. Druhá reformace nastoupila vítìznou cestu na celém svìtì. Navzdory Bartolomìjské noci a navzdory 30leté válce. Pokrokové myšlenky jevící se z "jiného"pohledu jako kacíøské, se totiž nedají umlèet zbranìmi, hromadnými vraždami a plápolajícími hranicemi ...

-
- Král
- Posts: 1175
- Joined: 29 Jun 2006 20:29
- Location: Budíkov
Re: protestantští kacíøi
... ale to bìhem husitských válek taky.Paulus Minutus wrote:...no, abychom uèinili historii po právu, tak je nutno øíct, že k tomu vítìzství lutherství a kalvinismu, v nìkterých zemích nedošlo ani tak pro pokrokovost myšlenek, ale spíše z politických dùvodù. A hlavnì se knížatùm v tìchto krajích náramnì zamlouval církevní majetek...

Kdo se domnívá, že 30letá válka byla náboženským konfliktem, "ponìkud" se mýlí, neb to byla klasická imperiální válka za nové pøerozdìlení územních ziskù. Rozdílné konfese válèících stran, tj. katolické Ligy a protestantské Unie, byly jen záminkou. Ale to se dostáváme ponìkud OT ...

Dejme tomu. Možná je to tím - aniž bych se z toho chtìl lacinì vyvléci - že protestantských konfesí je hafo a nejsou zastøešeny jedním "protestantským papežem". Nemohu si ale v této souvislosti odpustit pøipomenutí toho, že omluvu papaže Jana Pavla II. jsi ruku v ruce zpochybnil ty s Bernardem. Zatímco já ji plnì respektuji ...Paulus Minutus wrote:...A tìch planoucích hranic a hromadného vraždìní bylo ze strany protestantù také více než dost - ti nemají co vyèítat, jen se k té omluvì zatím ještì neodhodlali ...

Last edited by Jiří Motyčka on 08 Dec 2008 12:20, edited 1 time in total.
-
- Panoš
- Posts: 69
- Joined: 08 Nov 2008 10:14
-
- Král
- Posts: 1250
- Joined: 07 Oct 2007 19:37
- Location: Praha
- Has thanked: 1 time
Re: Filip II., Jindøich III., Servet a Kalvín
To bezpochyby, èlánek jsem samozøejmì èetl a o Francii té doby mám myslím docela slušný pøehled z mnoha jiných zdrojù, zrovna nedávno jsem tøeba èetl biografii Kateøiny Medicejské. I tvé sympatie k jejimu milovanému Jindøichovi sdílím.elizabeth wrote:S náboženskýma válkama ve Francii je trošku problém, doporuèuji si pøeèíst mùj, snad objektivní, èlánek o Jindøichu III. I když nezastírám, že mé sympatie jsou zcela na stranì krále "sodomity".
-
- Knìžna
- Posts: 220
- Joined: 05 May 2007 13:32
- Location: Praha
Re: Filip II., Jindøich III., Servet a Kalvín
elizabeth wrote:jenže ona byla aspoò nešastná bezdìtná ženská, už od dìtství se svou matkou Kateøinou Aragonskou ( sestrou Karla V. a Filipovou tetou) šibovaná sem a tam a ponížená z princezny dìdièky na úplnou nulu
Jako ženu ji také lituji, ale byla královna, která musela poèítát s tím, že její osobní život nebude lehký, manželský život /pokud se v pøípadì jejich manželství dá vùbec mluvit o spoleèném životì/ s Filipem byl také problémový, ale to ji ještì neomlouvá, že dala volnou ruku k takovému bìsnìní.duli wrote:Mary já osobnì taky lituju pro její osobní život, plný potratù, porodù mrtvých dìtí a neschopnost dát dìdice.
Minulost není tøeba milovat, staèí jí rozumìt a nezapomenout, že konèí v budoucnosti. M.Ivanov
-
- Král
- Posts: 1175
- Joined: 29 Jun 2006 20:29
- Location: Budíkov
zpìt ke kacíøství ...
elizabeth wrote:...jenže ona byla aspoò nešastná bezdìtná ženská, už od dìtství se svou matkou Kateøinou Aragonskou ... šibovaná sem a tam a ponížená z princezny dìdièky na úplnou nulu...
duli wrote:Mary já osobnì taky lituju ...
Milé dámy, je dojemné až k slzám, jak vám jí je ve vzácné shodì líto a až pùjdou okolo Bernard nebo Paulus, jistì se k vám také pøidají.Dagmar wrote:Jako ženu ji také lituji...

Ano, nebo toto téma, jestli mì nešálí zrak, je o kacíøích v kapitole o církvi.elizabeth wrote:... Á, už jsem zase mimo téma (neboli OT, jak by øekli ostatní).
Tak by bylo nanejvýš vhodné se zamìøit na to, èím se tato persona a eufemicky øeèeno fanatická katolièka v dìjinách pøedevším "proslavila". Tøeba by bylo vhodné zaèít jejími zostøenými opatøeními proti kacíøùm, které si nechala potvrdit legislativnì, a pak pokraèovat pogromy proti "kacíøùm" z episkopální anglikánské církve, kterou s takovou vehemencí zakládal její táta ...


-
- Král
- Posts: 1175
- Joined: 29 Jun 2006 20:29
- Location: Budíkov
dva úhly pohledu na "stejnou vìc" ...
Uvedu dva pøíklady, aby ani Bernard nemìl pocit, že toto fórum je jaksi „konfesnì“ nevyvážené.
Napø. katolickým Prachaticím, které se r. 1420 odmítly vzdát a z hradeb se obležení pošklebovali husitskému vojsku a knìzi, jenž stál v popøedí s posvìcenou hostií, Žižka slíbil, že pokud se nevzdají, tak až mìsto dobude, nikoho živit nebude. Nevzdali se a Žižka mìsto dobyl. Nakonec ženy a dìti byly ušetøeny a muži skonèili v kostele, který byl zapálen.
Druhý pøíklad je z Arnoštovic, kde ve stejném roce vojáci Albrechta Habsburského bojující pod korouhvemi s køížem upálili faráøe podobojí, jeho vikáøe, tøi sedláky a ètyøi naprosto nevinné dìti, jejichž jedinou "vinou" bylo to, že mìly tu smùlu a byly v nesprávný èas na nesprávném místì. Byly totiž na faøe v dobì, kdy byl faráø, kterého udali jeho katoliètí kolegové, zastižen jako pastýø se svými ètyømi malými oveèkami. A nechtìl pøestoupit na tu "pravou" víru ...
Pozn.: Obì události nám vylíèil kronikáø Vavøinec z Bøezové žijící v oné dobì, takže tím chci zdùraznit, že události nezaznamenával pozdìji, s èasovým odstupem.
No, a když takového nebo podobného nešastníka pøedala svìtskému rameni k vykonání tohoto krutého ortelu inkvizice, tak už bylo úplnì vše v naprostém poøádku, neb to bylo "podle práva". Ano, to nám patrnì chtìl Bernard naznaèit ...
Napø. katolickým Prachaticím, které se r. 1420 odmítly vzdát a z hradeb se obležení pošklebovali husitskému vojsku a knìzi, jenž stál v popøedí s posvìcenou hostií, Žižka slíbil, že pokud se nevzdají, tak až mìsto dobude, nikoho živit nebude. Nevzdali se a Žižka mìsto dobyl. Nakonec ženy a dìti byly ušetøeny a muži skonèili v kostele, který byl zapálen.
Druhý pøíklad je z Arnoštovic, kde ve stejném roce vojáci Albrechta Habsburského bojující pod korouhvemi s køížem upálili faráøe podobojí, jeho vikáøe, tøi sedláky a ètyøi naprosto nevinné dìti, jejichž jedinou "vinou" bylo to, že mìly tu smùlu a byly v nesprávný èas na nesprávném místì. Byly totiž na faøe v dobì, kdy byl faráø, kterého udali jeho katoliètí kolegové, zastižen jako pastýø se svými ètyømi malými oveèkami. A nechtìl pøestoupit na tu "pravou" víru ...
Pozn.: Obì události nám vylíèil kronikáø Vavøinec z Bøezové žijící v oné dobì, takže tím chci zdùraznit, že události nezaznamenával pozdìji, s èasovým odstupem.
On nám totiž Bernard chtìl naznaèit, že katolíky upalované v ohni to strašnì pálilo, bolelo a že to byla pro nì strašná smrt, zatímco pro ty ostatní, odmítající tu "správnou" víru, pro ty ètyøi malé, nevinné dìti byla smrt v plamenech dobrodiním pro spásu jejich duše.Viola wrote:Jsem ráda, že to øíkáte zrovna Vy, Bernarde.Bernard Gui wrote:Myslite si snad ze je hezka smrt byt umlacen cepem na kasi? Nebo upalen v dome zaziva? Proc nic za nic, jen protoze jste jine viry..
No, a když takového nebo podobného nešastníka pøedala svìtskému rameni k vykonání tohoto krutého ortelu inkvizice, tak už bylo úplnì vše v naprostém poøádku, neb to bylo "podle práva". Ano, to nám patrnì chtìl Bernard naznaèit ...

-
- Královna
- Posts: 1151
- Joined: 19 Aug 2006 00:38
Křižácká bula pro Oldřicha z Hradce 1340
Prožitek není to, co se vám stane, prožitek je to, jak naložíte s tím, co se vám stalo!