Budiž, ale pak je zvláštní, že jako bernou minci beru odbornou literaturu asi jen z 30%.KOMOÑ wrote:..vnímáš pøíšernì dogmaticky.(Co je psáno to je dáno)...
Já si myslím, že stezka do hor, smìrem k Vysokému je dílo druhé poloviny 13. století! A také si myslím, že tato cesta nebyla nijak významná po celý støedovìk. Jistou zkratkou hodnou zájmu se stala až na konci støedovìku, ale nikdy nedosáhla vìtšího efektu v jakémkoli užití. (Pokud je toto dogmatické, pak prosím, jsem dogmatik!)
- O praktickém vytyèování smìru cest jsme se už myslím bavili. Ano, cesty nevznikaly umìle a teoreticky, ale cílenì a prakticky. Jenže støedovìké cesty nevedly rovnì a nezkracovaly si svùj cíl za každou cenu. Pokud odmítáš odborné práce na toto téma, pak se vydej do terénu, jestli je budeš schopen vyvrátit. Støedovìké cesty respektovaly terén a volily co nejmenší námahu pøi pøevýšení. Rozšiøování cest, zkvalitòování a zkracování délky trasy jsou tendence mnohem mladší.
- Také je nutno oddìlovat nìkolik typù cest a stezek, což pravdìpodobnì - soudì dle Tvého pøíspìvku, vùbec nerozlišuješ. Pokud by se´s cestami zabýval, asi by´s je potom všechny neházel do jednoho pytle.
Cest totiž bylo takové množství, že by na mapì nezbylo bílé místo.
Ale nìkdy se mùžem na Navarovì sejít a detaily ujasnit, autem to tam mám nìkolik minut, pojedu-li po novodobé cestì a nìkolik hodin, zvolím-li støedovìkou.
- Také je nutno oddìlovat nìkolik typù cest a stezek, což pravdìpodobnì - soudì dle Tvého pøíspìvku, vùbec nerozlišuješ. Pokud by se´s cestami zabýval, asi by´s je potom všechny neházel do jednoho pytle.