Páni z Ludanic

Šlechtické rody i jednotliví šlechtici. Šlechtická kultura, heraldika, genealogie, ...

Moderátor: elizabeth

Pepa123
Zeman
Příspěvky: 107
Registrován: 14 črc 2022 09:06
Been thanked: 1 time

Re: Páni z Ludanic

Nový příspěvek od Pepa123 »

mmac píše: 31 srp 2023 04:47
Samozřejmě neznám text listiny ale roku 1466 jde nepochybně o příbuzenský vztah osob : Hynek (syn Janův a synovec Petrův) + Petrovi potomci (Hynkovi - ipsus patruelem).
Už to sedí ??
Na listině nejspíš nejsou děti uvedený. Petr neměl ze prvního svého manželství žádné potomky, nebo snad jen Ladislava. V té době se oženil podruhé s Kateřinou Haťnanskou z Hatného. Proto sepsal tu listinu. A jeho děti se údajně podle Lukačky připomínanají 1470 (kromě Jana). Potom se všechny vyskytují roku 1481 v listině, ale vůbec jsem nepochopil jestli vůbec Ladislav a Jan žijou.
mmac píše: 31 srp 2023 04:47 Podle výše uvedeného kajícně uznávám, že se opravdu jednalo jen o jednoho Petra, Ladislavova syna a otce Anny ... je mi ale podezřelý jeho věk. Roku 1412 byl plnoletý, způsobilý k právním úkonům (tedy minimálně 16-ti letý) a podle Lukačky zemřel roku 1475. Tedy minimálně ve věku 79 let. Buď je někde chyba v dataci nebo byl na svou dobu rekordman ... ale budiž, možné to samozřejmě je. Svého bratra by tak přežil o cca 40 let ...
Já furt nevím jestli to vůbec sedí časově.
1) Tomáš, jako nejstarší syn se narodil nejpozději 1362, aby se mohl 1397 stát biskupem. Synko byl snad druhorozený (někdy je zase uváděn na místě čtvrtém. Tak snad se narodil někdy okolo 1360-5.
2) Jako mohl do roku 1481 stihnout Ladislava, aby on stihl Petra roku 1496 (nebyl ale nejstarší). Ale přijde mi to nepravděpodobné- muži se spíš ženili později.
mmac
Pán
Příspěvky: 226
Registrován: 22 kvě 2015 19:15
Bydliště: Holešov
Been thanked: 6 times

Re: Páni z Ludanic

Nový příspěvek od mmac »

Vycházím z : Rodomneň pánov z Ludaníc v podaní J. Lukačku (opravdu je tam rodomneň) uvedený v Michal Neber : Uhorskí šľachtici Mikuláš z Perina, Stibor zo Stiboríc a Ladislav z Ludaníc vo víre husitských bojov (magisterská diplomová práce, 2010 (ten odkaz uvedený zde v diskuzi na str. 2 bohužel nějak nefunguje ale na str. 3 je uvedený znovu a tam se to načte) ...
Je tam (gen.3) Synko 1327 - 1350 (syn Vitka 1283 - 1291), následují (gen.4) bratři Peter (otec biskupa Tomáše) a Synko 1394 - 1400 (synové Synka 1327 - 1350), dál (gen.5) pokračuje Ladislav 1425 - 1433 (syn Synka 1394 - 1400) a pak (gen.6) jsou tam ti Ladislavovi synové Ján, Juraj a Peter, kde Ján je tím Janem I. z Rokytnice, od roku (asi) 1412 manželem Kateřiny z Rataj ... Že se podle Lukačky Jánův otec nepřipomíná před rokem 1425 přece neznamená, že před tím rokem neexistoval ... mohl se v pramenech objevit už jako dědek.
Jako bratři biskupa Tomáše jsou uvedeni Štefan 1401 - 1406 a Ladislav starší 1401 - 1433 (hejtman na Uherském Hradišti) ... tito tři bratři (gen.5) byli bratranci Ladislava mladšího 1425 - 1433. Nevím, kde Lukačka nabral ty letopočty, ale nevěřím v jeho neomylnost ...
Nemůžu se zbavit dojmu, že mluvíme každý o jiném Ladislavovi ... Rozlišujeme správně Ladislava staršího, syna Petrova (toho hejtmana na Hradišti), a Ladislava mladšího, syna Synkova ?? Protože já mam celou dobu na mysli toho mladšího ...
Pepa123
Zeman
Příspěvky: 107
Registrován: 14 črc 2022 09:06
Been thanked: 1 time

Re: Páni z Ludanic

Nový příspěvek od Pepa123 »

mmac píše: 31 srp 2023 10:47 Vycházím z : Rodomneň pánov z Ludaníc v podaní J. Lukačku (opravdu je tam rodomneň) uvedený v Michal Neber : Uhorskí šľachtici Mikuláš z Perina, Stibor zo Stiboríc a Ladislav z Ludaníc vo víre husitských bojov (magisterská diplomová práce, 2010 (ten odkaz uvedený zde v diskuzi na str. 2 bohužel nějak nefunguje ale na str. 3 je uvedený znovu a tam se to načte) ...
Je tam (gen.3) Synko 1327 - 1350 (syn Vitka 1283 - 1291), následují (gen.4) bratři Peter (otec biskupa Tomáše) a Synko 1394 - 1400 (synové Synka 1327 - 1350), dál (gen.5) pokračuje Ladislav 1425 - 1433 (syn Synka 1394 - 1400) a pak (gen.6) jsou tam ti Ladislavovi synové Ján, Juraj a Peter, kde Ján je tím Janem I. z Rokytnice, od roku (asi) 1412 manželem Kateřiny z Rataj ... Že se podle Lukačky Jánův otec nepřipomíná před rokem 1425 přece neznamená, že před tím rokem neexistoval ... mohl se v pramenech objevit už jako dědek.
Jako bratři biskupa Tomáše jsou uvedeni Štefan 1401 - 1406 a Ladislav starší 1401 - 1433 (hejtman na Uherském Hradišti) ... tito tři bratři (gen.5) byli bratranci Ladislava mladšího 1425 - 1433. Nevím, kde Lukačka nabral ty letopočty, ale nevěřím v jeho neomylnost ...
Nemůžu se zbavit dojmu, že mluvíme každý o jiném Ladislavovi ... Rozlišujeme správně Ladislava staršího, syna Petrova (toho hejtmana na Hradišti), a Ladislava mladšího, syna Synkova ?? Protože já mam celou dobu na mysli toho mladšího ...
J.Lukačka, Blatnica v rukách Ludanickovcov
"Začiatkom 15. stor. prestalo patriť Blatnické
panstvo pôvodným majiteľom. Dôvody tejto zmeny nepoznáme, ale opevnený hrádok a jeho 3 dediny sa ocitli v rukách šľachticov z blízkych Ludaníc,
konkrétne jágerského biskupa Tomáša a jeho bratov
Štefana, Ladislava a Synka ..." (zdroj D.Dvořáková?)

J. Lukačka, Páni z Ludaníc
"... Peter Ludanický zanechal po sobě čtyři syny: Tomáše, Synka, Ladislava a Štefana ..."

1351, 16. Listopadu, Budín
"I.] Lajos király kinyilvánítja, hogy a Synka fia: Péternek általa visszaadott Ludan ..."
Král bere na milost Synkova syna Petra, o jeho údajném synovi Synkovi zase ani vidu ani slechu.

mmac píše: 31 srp 2023 10:47 Nemůžu se zbavit dojmu, že mluvíme každý o jiném Ladislavovi ... Rozlišujeme správně Ladislava staršího, syna Petrova (toho hejtmana na Hradišti), a Ladislava mladšího, syna Synkova ?? Protože já mam celou dobu na mysli toho mladšího ...
Já také.
mmac
Pán
Příspěvky: 226
Registrován: 22 kvě 2015 19:15
Bydliště: Holešov
Been thanked: 6 times

Re: Páni z Ludanic

Nový příspěvek od mmac »

No budiž ... V tom případě je ale ten rodokmen (Rodomneň pánov z Ludaníc v podaní J. Lukačku) uplně špatně a můžu ho vyřadit ...
Budu tedy vycházet z toho, že Petr z Ludanic měl čtyři syny.
Shodneme se na tom, že otec tohoto Petra se jmenoval Synko ? (Král bere na milost Synkova syna Petra ...)
Pepa123
Zeman
Příspěvky: 107
Registrován: 14 črc 2022 09:06
Been thanked: 1 time

Re: Páni z Ludanic

Nový příspěvek od Pepa123 »

mmac píše: 31 srp 2023 12:39 No budiž ... V tom případě je ale ten rodokmen (Rodomneň pánov z Ludaníc v podaní J. Lukačku) uplně špatně a můžu ho vyřadit ...
Budu tedy vycházet z toho, že Petr z Ludanic měl čtyři syny.
Shodneme se na tom, že otec tohoto Petra se jmenoval Synko ? (Král bere na milost Synkova syna Petra ...)
Jojo, souhlasím.
mmac
Pán
Příspěvky: 226
Registrován: 22 kvě 2015 19:15
Bydliště: Holešov
Been thanked: 6 times

Re: Páni z Ludanic

Nový příspěvek od mmac »

Někde jsem tady viděl odkaz na nějakou obdarovací listinu pro kohosi -generi Ludan- z roku 1280 ... mělo to být snad za službu na Moravském poli nebo tak něco a bylo tam něco v maďarštině ... NEMŮŽU TO NAJÍT !! ... už sem to tu několikrát prolistoval tam a zpátky ...
Viděl to tu někdo ? ... nebo to bylo jinde ...
Uživatelský avatar
Ježek
Král
Příspěvky: 4115
Registrován: 01 lis 2005 19:01
Bydliště: Železné Hory/Praha
Has thanked: 113 times
Been thanked: 28 times

Re: Páni z Ludanic

Nový příspěvek od Ježek »

mmac píše: 01 zář 2023 08:04 Někde jsem tady viděl odkaz na nějakou obdarovací listinu pro kohosi -generi Ludan- z roku 1280 ... mělo to být snad za službu na Moravském poli nebo tak něco a bylo tam něco v maďarštině ... NEMŮŽU TO NAJÍT !! ... už sem to tu několikrát prolistoval tam a zpátky ...
Viděl to tu někdo ? ... nebo to bylo jinde ...
Předchozí strana, tady odkaz na listinu https://library.hungaricana.hu/en/view/ ... 5&layout=s
Historia to relacja, większością kłamliwa, ze zdarzeń, większością nieistotnych, zdawana nam przez historyków, większością durniów.
mmac
Pán
Příspěvky: 226
Registrován: 22 kvě 2015 19:15
Bydliště: Holešov
Been thanked: 6 times

Re: Páni z Ludanic

Nový příspěvek od mmac »

Ježiš fakt !! :o ... předchozí strana !! :doh: ... asi sem byl unavenej :roll: ... dik moc

no ale když už sme u toho ... Lukačka zmiňuje nejakou konfirmační listinu od László királynak z roku 1274 ... neni to tam taky nekde ?
no vlasně to mužu prolistovat sam ...

hups ... nenašel ... :think:
Pepa123
Zeman
Příspěvky: 107
Registrován: 14 črc 2022 09:06
Been thanked: 1 time

Re: Páni z Ludanic

Nový příspěvek od Pepa123 »

mmac píše: 01 zář 2023 13:14 Ježiš fakt !! :o ... předchozí strana !! :doh: ... asi sem byl unavenej :roll: ... dik moc

no ale když už sme u toho ... Lukačka zmiňuje nejakou konfirmační listinu od László királynak z roku 1274 ... neni to tam taky nekde ?
no vlasně to mužu prolistovat sam ...

hups ... nenašel ... :think:
Lukačka píše, že originální listina vydaná 1246 králem Bélou se nedochovala, ale právě v té konfirmaci Ladislava roku 1274. Já mám jenom snad plné znění něčeho o darování z roku 1246 , ale zda se o toto jedná, netuším.

[IV.] Béla király (H, Da, C, Ra, Se, G, L, Co) tudtul adja, hogy Ludan nembeli Zabazlaus
fia: Wytk ~ Witk már gyermekkorában is mellette volt, háborúban és békében egyaránt
hűségesen szolgált, különösen, amikor Csehországba és Oroszországba (Ruthenia) követségbe küldte, és amikor a tatárok az országra rontottak, akkor Wythk a családja gondját
hátrahagyva vele tartott a tengerpartra. Mindezekért az uralkodó neki és örököseinek adományozza a nyitrai vár alól felmentett Chatar nevű, 18 ekényi földet minden tartozékával
együtt. A birtokba való bevezetésre az uralkodó Móric királyi asztalnokmestert, nyitrai
comes-t küldte ki. Határjárás Móric comes jelentése szerint: Lodan föld szomszédságában
két határjel, Hymilich föld szomszédságában három határjel, folyamatosan lehelyezett határjelek, a Witk comes és frater-ei tulajdonában lévő Bodoch föld szomszédságában három
határjel, három sarok-határjel a Beles-i nemesek földjénél, három határjel a bozótosban,
völgyben Duor föld szomszédságában két határjel, a Witk comes tulajdonában lévő Vrmyn
föld szomszédságában lévő bozótosban két határjel. Minderről az uralkodó kettőspecsétjével megerősített oklevelet bocsát ki. D. a. d. 1246., uralkodásának 12. évében. Arenga
mmac
Pán
Příspěvky: 226
Registrován: 22 kvě 2015 19:15
Bydliště: Holešov
Been thanked: 6 times

Re: Páni z Ludanic

Nový příspěvek od mmac »

he he ... dobrý :clap: klidně by to mohlo byt čínsky a vyšlo by to nastejno :doh: nicméně jsou k rozeznání jména hlavních protagonistů, takže je to určitě něco k tématu ... Lukačka tvrdí, že ona listina je falzum snad z poloviny 14. století, kdy Ludanicové žádali navrácení majetků, které ztratili nejspíš při čistkách po smrti Matúše Čáka ... problém byl ale v tom, že k těm majetkům neměli žádné papíry, tak dali vyhotovit toto ...
Předpokládal bych tedy nějaký soupis majetků, ale názvy vesnic znám jenom ve slovenštině a maďarsky se to jmenuje většinou uplně nějak jinak. Něco v tom smyslu by tam snad i bylo, co by se mohlo týkat několika málo jednotlivých lokalit, ale je to spíš tušení ... Ale když už byli v ráži, tak takových listin mohli nechat vyrobit víc pro vícero lokalit ...
Takže taky nevim :think:
Jinak velký obdiv, že schraňujete kdejakou kravinu ... ale hlavně obdiv, že to najdete když je potřeba. Já si taky zapisuju kde co, ale když to potřebuju, tak to nenajdu ...

Ta listina z roku 1280 se nepochybně týká janíkovské větve rodu, konkrétně Petera, syna Sebeslava z Vekých Janíkovců (v těsném jihovýchodním sousedství města Nitry ... co je tam letiště)
Uživatelský avatar
Ježek
Král
Příspěvky: 4115
Registrován: 01 lis 2005 19:01
Bydliště: Železné Hory/Praha
Has thanked: 113 times
Been thanked: 28 times

Re: Páni z Ludanic

Nový příspěvek od Ježek »

Překlad od Roberta:
Kráľ Bela IV (H,Da,C, Ra, Sl, G,L,Co) dáva na známosť,že syn Zabazlausa z rodu Ludon Wyth – Witk bol s ním už v detsve v mieri i vojne, slúžil verne, hlavne keď ho poslal ako vyslanca do Česka a Ruska (Ruthenie), a keď Tatári vtrhli do krajiny, tak Witk zanechajúc svoje rodinné zaležitosti išiel s ním (kráľom) na breh mora. Za toto všetko panovník jemu a jeho potomkom dáva do večného užívania (vlastníctva) spod moci Nitrianskeho hradu vyňatých pôdu o veľkosti 18 pluhov (orieb ?) menom Chatar so všetkým príslušenstvom.
Na uvedenie vlastníctva vyslal panovník comesa Mórica, kráľovského čašníka ( majstra stolovania).Podľa hlasenia obchadzky hraníc (chotára) comesa Mórica: V susedstve zeme Ladon 2 hraničné značky (kamene ?), v susedstve zeme Hymlich 3 priebžne uložené (vytýčene ?) hraničné značky, vo vlastníctve comesa Witka a jeho fraterov (bratov ?) v susedstve zeme Bodoch 3 hraničné značky, 3 rohové hraničné značky pri zemi šlachticov
z Belesu, 3 hraničné značky v krovinách v susedstve údolia Duor. 2 hraničné značky vo vlastnictve comesa Witka pri zemi Vrmin v kroviskách..
O všetkom tomto vydal panovník pečaťou potvrdenú listinu (D.a.d.1246) v 12 roku jeho panovania.
Historia to relacja, większością kłamliwa, ze zdarzeń, większością nieistotnych, zdawana nam przez historyków, większością durniów.
mmac
Pán
Příspěvky: 226
Registrován: 22 kvě 2015 19:15
Bydliště: Holešov
Been thanked: 6 times

Re: Páni z Ludanic

Nový příspěvek od mmac »

no tak to bude nejspíš to, co popisuje Lukačka : Vítko (Wytk) ... bla bla bla ... Osvědčil se jako královský vyslanec do Čech a do Haliče a statečně se zachoval i v čase tatarského vpádu do Uher. Jako odměnu za prokázané služby mu král Béla IV. roku 1246 daroval královský majetek Horní Štitáry (západně od Ludanic) v rozsahu 18 popluží. Při ohraničování darovaného majetku se uvádí, že kromě samotných Ludanic patřili Vítkovi a jeho bratrům také Horní Obdokovce a Urmince (obojí v sousedství Horních Štitár) ...
Takže je to ono ... :clap:
mmac
Pán
Příspěvky: 226
Registrován: 22 kvě 2015 19:15
Bydliště: Holešov
Been thanked: 6 times

Re: Páni z Ludanic

Nový příspěvek od mmac »

Nemá někdo z vás čirou náhodou toto - Daniela Dvořáková : Šľachtici z Ludaníc a kráľ Žigmund Luxemburský (Historický časopis, roč. 48, č. 1, Bratislava 2000, str. 35 – 44) ?? Nejspíš ale většinu z toho napasovala do toho Daniela Dvořáková – Rytier a jeho kráľ, 2010 ...
mmac
Pán
Příspěvky: 226
Registrován: 22 kvě 2015 19:15
Bydliště: Holešov
Been thanked: 6 times

Re: Páni z Ludanic

Nový příspěvek od mmac »

Pepa tady 29 srp 2023 13:48 zmiňoval : 1433, 27.1. Lwdan-i Péter fia Lászlónak ... víme k tomu nějaký podrobnosti ? Kterého Petra se to vlastně týká ?
Pepa123
Zeman
Příspěvky: 107
Registrován: 14 črc 2022 09:06
Been thanked: 1 time

Re: Páni z Ludanic

Nový příspěvek od Pepa123 »

mmac píše: 05 zář 2023 07:20 Pepa tady 29 srp 2023 13:48 zmiňoval : 1433, 27.1. Lwdan-i Péter fia Lászlónak ... víme k tomu nějaký podrobnosti ? Kterého Petra se to vlastně týká ?
Je to z listiny, tady z překladače:

Král Zikmund pověřuje syna Istvána Parvuse z Kazzy Pétera, aby splatil půjčku 800 zlatých forintů a 720 100 forintů, kterou Tamás, biskup z Egeru, dal svému otci Istvánu Parvusovi po biskupově smrti svému bratru? Petrovi z Lwdanu , synovi Ladislava (tady si nejsem jistý, píšou tam Lwdan-i-peter fia Lázslonák), protože to potřebuje k vyplacení odměny. (Komplet.) Papír, vzadu tištěný zlomek pečeti. Soukromá půjčka, šilink, zlatý forint, 100-šilinkový forint.

Týká se to Petra II (+1475).

Lukačka má někde použitý zdroj Daniela Dvořáková, Páni z Ludaníc.
mmac
Pán
Příspěvky: 226
Registrován: 22 kvě 2015 19:15
Bydliště: Holešov
Been thanked: 6 times

Re: Páni z Ludanic

Nový příspěvek od mmac »

aha aha ... tak to bude to jak píše Lukačka že ... Ladislav (starší) obrátil se tehdy na krále Zikmunda se stížností na své švagry, syny Štefana Malého z Košece, že mu ani na opakované prosby nechtějí vydat zlato v hodnotě 800 zl. a drobné mince v hodnotě dalších 720 zl. Šlo o peníze, které si u jejich otce kdysi uschoval biskup Tomáš (jak to potřeboval na vykoupení ze zajetí) ... přilonil bych se spíš k tomu, že je to myšlený opačně Petrův syn Ladislav ...


jak se sem vkládá obrázek ??
Pepa123
Zeman
Příspěvky: 107
Registrován: 14 črc 2022 09:06
Been thanked: 1 time

Re: Páni z Ludanic

Nový příspěvek od Pepa123 »

mmac píše: 05 zář 2023 15:51 aha aha ... tak to bude to jak píše Lukačka že ... Ladislav (starší) obrátil se tehdy na krále Zikmunda se stížností na své švagry, syny Štefana Malého z Košece, že mu ani na opakované prosby nechtějí vydat zlato v hodnotě 800 zl. a drobné mince v hodnotě dalších 720 zl. Šlo o peníze, které si u jejich otce kdysi uschoval biskup Tomáš (jak to potřeboval na vykoupení ze zajetí) ... přilonil bych se spíš k tomu, že je to myšlený opačně Petrův syn Ladislav ...


jak se sem vkládá obrázek ??
Jojo, koukal jsem se do listiny a nejspíš to omylem přehodili.

Obrázek se vkládá do přílohy.

Tady je kousek článku, jehož zdroj je DVOŘÁKOVÁ, Daniela. Šľachtici z Ludaníc a kráľ Žigmund Luxemburský. Historický časopis 48, 2000, s. 36.
21 Tamže, s. 38

Začiatkom 15. stor. prestalo patriť Blatnické
panstvo pôvodným majiteľom. Dôvody tejto zmeny nepoznáme, ale opevnený hrádok a jeho 3 dediny sa ocitli v rukách šľachticov z blízkych Ludaníc, konkrétne jágerského biskupa Tomáša a jeho bratov Štefana, Ladislava a Synka. Ludanickovci sa však v rokoch 1403 - 1404 zaplietli do vzbury proti kráľovi Žigmundovi. Najmä biskup Tomáš patril k najaktívnejším a najvytrvalejším odbojníkom. Po porážke povstalcov im kráľ zhabal všetky majetky (medzi nimi aj hrádky v Ludaniciach a Nitrianskej Blatnici) a dal ich do zálohu za sumu 2000 kôp českých grošov Poliakovi Doninovi zo Skrzynna, ktorý bol vzdialeným príbuzným Štibora zo Štiboríc a Beckova a sídlil v Nitrianskej Strede.
mmac
Pán
Příspěvky: 226
Registrován: 22 kvě 2015 19:15
Bydliště: Holešov
Been thanked: 6 times

Re: Páni z Ludanic

Nový příspěvek od mmac »

rodokmen Ludanic 01.png
aha ... může to byt takto ? ... je to podle toho článku.

OPRAVA : ten letopočet u bratrů Synka, Štefana a ten první u Ladislava samozřejmě není 1491, ale 1391 :doh:
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Naposledy upravil(a) mmac dne 16 zář 2023 23:12, celkem upraveno 2 x.
mmac
Pán
Příspěvky: 226
Registrován: 22 kvě 2015 19:15
Bydliště: Holešov
Been thanked: 6 times

Re: Páni z Ludanic

Nový příspěvek od mmac »

Tak už jsem to našel ... posílal to Laurentius 7. 9. 2022 (už před rokem !! :doh: )
http://images.monasterium.net/pics/CZ-S ... ic03_r.jpg
Tak tuhle listinu určitě neinicioval Petr z Ludanic. Je to listina krále Matyáše pro Hinkonis de Ludan et de Rokythnicz ... samotný Petr o této listině ani nemusel vědět ... (samozřejmě to netvrdím, jen teoreticky).
Lukačka píše, že roku 1465 zemřel Petr z Ludanic, syn Ladislava staršího, a veškerý majetek se soustředil v rukách Petra, syna Ladislava mladšího. Pokud Hynek žádal roku 1466 krále o povolení dědit uherské majetky, musel být informovaný o tamějších poměrech. Petr (Hynkův strýc) byl pravděpodobně už velmi starý a asi už nikdo nepočítal s jeho dalším potomstvem. Ale jeho syn Ladislav, který měl pocházet z Petrova, prvního manželství, byl zcela jistě naživu. Ale i tento Ladislav už mohl být ve věku na umření a nejspíš neměl potomky (ani není zmíněna nějaká jeho manželka), nebo mohl být chatrného zdraví, nebo nějaký mrzák, nebo ... nebo cokoliv jinýho :think: . Nakonec se ale situace vyvinula jinak a Petr se ještě znovu oženil ... Onoho roku 1466 byli ale na Ludanicích naživu jenom starý strýc Petr a jeho syn Ladislav ...
Je nanejvýš podivné, že se v té listině Petrův syn Ladislav nejmenuje, protože právě ON BYL HYNKOVÝM BRATRANCEM.
Dokázal by někdo celou tu větu z listiny přeložit tak, abysme měli jistotu, koho se týká to slovo "patruelem" ?? ... Jestli Petra samotného nebo nejmenovaného Hynkova bratrance Ladislava, Petrova syna ...
Uživatelský avatar
Ježek
Král
Příspěvky: 4115
Registrován: 01 lis 2005 19:01
Bydliště: Železné Hory/Praha
Has thanked: 113 times
Been thanked: 28 times

Re: Páni z Ludanic

Nový příspěvek od Ježek »

Historia to relacja, większością kłamliwa, ze zdarzeń, większością nieistotnych, zdawana nam przez historyków, większością durniów.
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Common Crawl Bot a 147 hostů