...katolická. Je třeba rozlišovat, a to z jednoduchého důvodu. Kdyby(Przemysl de Nyestieyky píše:...Ale líbí se mi, že to neodsuzuješ hned jako falsifikát, jak to dělá zcela automaticky církev...

...katolická. Je třeba rozlišovat, a to z jednoduchého důvodu. Kdyby(Przemysl de Nyestieyky píše:...Ale líbí se mi, že to neodsuzuješ hned jako falsifikát, jak to dělá zcela automaticky církev...
Musím přiznat, že je téměř diametrální rozdíl mezi katolickou církví a ostatními. Přesto, když mluvím o církvi nebo slyším - "církev", z automatické setrvačnosti myšlenkových asociací se mi vybaví právě ta katolická.Jiøí Motyèka píše:...katolická. Je třeba rozlišovat...Przemysl de Nyestieyky píše:...jak to dělá zcela automaticky církev.
Právě proto ty ostatní církve, v nichž je daleko méně věřících, bychom taky neměli pouštět ze zřetele. Protestantizmus je neodmylitelně spjat s dějinami, a to nejen církevními a rovněž s historií středověku. Ale pozor! Je třeba si uvědomit, že se stále pohybujeme v oblasti křesťanských církví. A církve katolická i protestantské mají pochopitelně společný fundament, na němž stojí, a pilíře, o něž se opírají a to je základem i ekumeny. Toho, čím se odlišují, je méně.Przemysl de Nyestieyky píše:...Musím přiznat, že je téměř diametrální rozdíl mezi katolickou církví a ostatními...
Osobně si myslím, že celibát může existovat bez ohledu na to, zda Ježíš byl ženatý nebo ne. Přeci jen to byl člověk a jeho láska k někomu by jen zvyšovala jeho morální lidský kredit. Pokud přejdu do absurdismu, i kdyby cílem jeho osobní lásky nebyla Marie Magdalská, ale některý z jeho evangelijních druhů (!), pořád za tím nevidím diskreditaci církve jako takové.Jiøí Motyèka píše: Je však poctivé přiznat, že např. s tím, zda byl Ježíš ženatý, by se obtížně vyrovnávali i protestanti i když z jiných důvodů než katolíci, protože protestantské církve zrušily celibát svých kněží...
Naprosto souhlasím, vždyť přece Ježíš je v Písmu nazýván i Synem člověka. Celibát je však absurdní opatření "odvozované" z Nového zákona, ale nemající naprosto žádné opodstatnění ve Starém zákoně. Naopak. Už jsem se o tom zmiňoval. Celibát, jako eufemisticky řečeno nevhodný příkaz, vede u katolických kněží k "homosexualitě", ale co horšího k pedofilním sklonům. Příkladů za současnosti je mnoho.Przemysl de Nyestieyky píše:...Osobně si myslím, že celibát může existovat bez ohledu na to, zda Ježíš byl ženatý nebo ne. Přeci jen to byl člověk a jeho láska k někomu by jen zvyšovala jeho morální lidský kredit...
To já nevím. Proto by mě zajímalo ještě více než jejich obsah jejich historická geneze...Przemysl de Nyestieyky píše:...Ostatně, apokryfní evangelia se dochovala pouze pro to, že byla na dlouhou dobu ukryta.
Každý příkaz je z ideového hlediska nevhodný, protože je jen otázkou času, kdy bude porušen. Každý postoj má hodnotu teprve v tom stádiu, kdy do něj jedinec dospěl svým vlastním přesvědčením.Jiøí Motyèka píše:Celibát, jako eufemisticky řečeno nevhodný příkaz...
A pak se tedy nediv, že "jeho" evangelium nebylo zařazeno(!)... To bych ho patrně nezařadil ani já...Przemysl de Nyestieyky píše:... Je přesvědčeným átmanistou, ovlivněn tantrickým pohledem, odmítá starý zákon ....
Začal jsem právě tím evangeliem, jelikož je podstatněji odlišné od těch, která "kanonickou censurou prošla". Pro svoji filosofickou kvalitu je pro mě pro to nadřazenéJiøí Motyèka píše:A pak se tedy nediv, že "jeho" evangelium nebylo zařazeno(!)...
Jinými slovy; dohlíželi na to, jestli jsou řádně dodržována nařízení církve. Kontrolní orgán diktatury moci....Jiøí Motyèka píše:...úkolem dbát a dohlížet na to, zda kněží nekáží bludy nebo zda dokonce na místo kanonizovaných evagelijních textů nepoužívají texty apokryfní.
Ano, nařízení a kánon církve...Przemysl de Nyestieyky píše:...dohlíželi na to, jestli jsou řádně dodržována nařízení církve...
Ano a jsme obloukem jako na dráze letu bumerangu u KSč(M) a její "Kontrolní a revizni komise"...Przemysl de Nyestieyky píše:...Kontrolní orgán diktatury moci....
Na druhou stranu si musíme přiznat, že aby mohla bezpečně existovat jakákoli velká organizace, musí mít velice schopné a flexibilní složky, které jí zametají cestu a případně odstraňují překážky.Jiøí Motyèka píše:Ano a jsme obloukem jako na dráze letu bumerangu u KSč(M) a její "Kontrolní a revizni komise"...Przemysl de Nyestieyky píše:...Kontrolní orgán diktatury moci....
Zase se vam vsouvam do diskuse. Ale...Vcera jsem nahodne na National geografics sledovala porad o Marii Magdalene. Napadlo me u toho,jak rychle jsem tuto vzacnou zenu zde opustila a sla se venovat jinym. Jeste, ze nezarliJiøí Motyèka píše: Přiznám se ale upřímně, že se mne bytostně dotýká, byť i v náznacích to, že Ježíš Kristus byl homosexuál, či že byl ženat a měl děti. S tím, přiznám se upřímně, mám problém. Nemám problém s Jeho zmrtvýchvstáním, to je otázka víry.
Skoro se mi do toho Tveho prispevku ani dovnitr nechce psat a kazit ho, tak jsi si na nem dal zalezet. Tohle je zrejme takovy oficialni vyklad vsech vericich. Presne tohle mi asi pred vice jak 15 lety rekla moje kamaradka adventistka a pote zopakoval nezavisle na ni byvaly spoluzak, ktery byl, tusim, jehovista. Mozna je nasim problemem, ze o vsem moc premyslime a nedokazeme si uz vzit tradici jako axiom. Ja nicmene s timhle souhlasim, myslim, ze jsem to v nekterem z predchozich prispevku psala. Ja Jezisovi ( nebo bych spis mela slusne napsat Panu Jezisi,ale resime historii, nikoliv viru, tak to necham tak) rozumim. Komu ale nedokazu rozumet je Buh Otec. Tak a jsem v te vire, kde jsem byt nechtela.Jiøí Motyèka píše: Úvodem bych si dovolil špetku katecheze a homilie. Ježíš, Boží Syn a Syn člověka přišel na svět jako Spasitel, aby svojí smrtí vykoupil všechny lidi od hříchů včetně toho dědičného. Přestože Ježíš byl žid a ve Starém zákoně měli židé dokonce několik manželek a s nimi spoustu dětí, přesně věděl, jak dokládá biblické svědectví, proč byl na svět svým Otcem povolán a jaké je jeho poslání. Součástí tohoto Božího záměru a plánu manželství Syna člověka nebylo a ani nemohlo být. Základním poselstvím NZ je ztotožnění Boha s láskou, tedy jakési „popření“ starozákonní nesmiřitelnosti. Ježíšův akcent na lásku se NZ táhne jako červená nit. Ježíš věděl o svém úkolu, věděl, že musí zemřít, své bližní příkladně miloval, a to víc než sebe sama, a proto nechtěl tíhu svého úkolu rozložit ještě na manželku případně na děti.
Souhlasim.Jiøí Motyèka píše: Svému poslání se s pokorou před svým Otcem oddal sám. Proto zůstal dle biblického svědectví svobodný. A Marii z Magdaly musel opravdu mít rád, když se jí jako první po svém zmrtvýchvstání zjevil, o tom není sporu…
Myslis to, tak, ze by bylo krestanstvi pak postaveno na "bludu"? Ale ono je postaveno na vire v zmrtvychvstani pana Jezise (tady se to tyka viry) a to by se s tim, ze byl nebo nebyl zenat nezmenilo ! Ale to uz jsme zase v jine dimenzi a tohle je historicke forum. Ja jdu radeji psat o te pani z Lipe, tomu snad rozumim. Tady zase budu radeji jen cist, to mi jde lip.Jiøí Motyèka píše: Pokud by to historicky bylo poněkud jinak a tyto skutečnosti by se ukázaly jako doložené, (nikoli však apokryfními texty), dalo by se pochopit, proč apokryfní evangelia nebyla zařazena do kánonu. A nyní pronesu arcikacířskou myšlenku – křesťanské společenství by pak mělo asi problém…
Bůh tak moc miloval svá stvoření – lidi, že obětoval svého Syna jako Beránka Božího, aby vykoupil jejich hříchy. Nakonec věděl, že za „odměnu“ usedne po Jeho pravici…elizabeth píše:...Komu ale nedokazu rozumet je Buh Otec. Tak a jsem v te vire, kde jsem byt nechtela. ...
No to je opravdu silné slovo. Dovolil bych si ho nahradit slůvkem (neúmyslná?) „nevědomost“. Vyjděme z hypotézyelizabeth píše:... Myslis to, tak, ze by bylo krestanstvi pak postaveno na "bludu"?...
Tomu rozumim, ale presto nerozumim tomu proc vsemohouci Buh neco takoveho musel udelat. Proc to proste nevyresil jinak. Asi se na to divam moc jako matka, ktera by mela obetovat syna ( jehoz dosud nemam). Kolega vedle me( jak mi cte pres rameno) rika, ze prece nakonec vse dopadlo a Jezis vstal z mrtvych. A ze nam to ma pripominat, ze at uz jsme na tom jakkoliv spatne vzdy je nekdo, kdo nas ma rad a kdo nam chce pomoci.A o tom je take ta Bozi vsemohoucnost. Ale do tohohle bodu jsem se tady dostat vubec nechtela, takze se vratime zpet z teologicke rozpravy, u ktere nicmene doufam budeme nekdy pokracovat "na zivo", k historii nebo alespon k historicke casti Bible.Ji?í Moty?ka píše:B?h tak moc miloval svá stvo?ení ? lidi, ?e ob?toval svého Syna jako Beránka Bo?ího, aby vykoupil jejich h?íchy. Nakonec v?d?l, ?e za ?odm?nu? usedne po Jeho pravici?
Neboj se, chapu to. I kdyz me osobne vubec nevadi, v tomto smeru, ani "agitace" (pouzila jsem blbe slovo, ale lepsi si nemohu vzpomenout).Ji?í Moty?ka píše: A pozor! Tyto moje ?teologické? p?ísp?vky nejsou o náboru mezi v??ící, i kdy? to tak m??e vypadat. To ani náhodou. Mou ambicí je pouze poukázat na d?le?ité souvislosti a u Je?í?e je?t? d?sledn? odd?lit jeho pozemský ?ivot od v?rou?ných aspekt??
To je jiste lepsi.Ji?í Moty?ka píše: Dovolil bych si ho nahradit sl?vkem (neúmyslná?) ?nev?domost?.
Takze, vse spatne je k necemu dobre.Ji?í Moty?ka píše:
Vyjd?me z hypotézy, ?e relevantní prameny nebo prameny potvrzující historickou v?rohodnost apokryfních text? by dolo?ily, ?e Je?í? byl ?enatý, p?ípadn?, ?e m?l i d?ti. V ?em by tedy pak spo?íval problém? Ne v jeho pozemském man?elském ?ivot?. Na tom by nic nebylo, pokud by d?ti byly man?elské. Potí? by byla s textem Písma, jmenovit? Nového zákona a jeho kánonu. Se?el by se ekumenický koncil, ten by vydal dodatek, který by se tiskl k milion?m a milion?m výtisk? biblí v mnoha jazycích po celém sv?t?? Koncil by zkonstatoval ?sorry?, vloudila se ?chybi?ka?, ?napravíme ji? a jedeme po dvou tisíciletích ?trochu? jinak. V tom by byl dle mého názoru obrovský problém!
No a jinak Je?í?ovo man?elství by snad kone?n? pomohlo odstranit zavedený celibát v katolické církvi.![]()
Ja to nebudu, svuj nazor na tohle jsem jiz napsala. Ciste me zajimalo v cem Ty a potazmo cirkev vidi problem, coz jsi zodpovedel.Ji?í Moty?ka píše: P.S. Byl bych velice nerad, aby m? te? n?kdo lacin? chytil za slovo a ?objevil Ameriku? tím, ?e práv? proto musí k?es?anské církve ututlat, jak to bylo s Je?í?ovým pozemským ?ivotem a pravdu zadupat do zem?. Tak tomu, p?átelé, není?
Ano. A tak jsme se dostali velkým obloukem opět k meritu věci.elizabeth píše:... knihy, ktere posud podavaly svedectvi a povazovali jsme je za velmi hodnoverne by najednou zamlcely dulezite skutecnosti.
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Common Crawl Bot, DotBot a 1 host