Páni z Ceblovic – rod erbu beraních rohů

Šlechtické rody i jednotliví šlechtici. Šlechtická kultura, heraldika, genealogie, ...

Moderátor: elizabeth

Uživatelský avatar
Laurentius
Vévoda
Příspěvky: 952
Registrován: 03 úno 2009 19:14
Been thanked: 5 times

Re: Nové knihy

Nový příspěvek od Laurentius »

Jestli do toho můžu ještě trochu vrtat, protože se o toto období zajímám. Rod hrabat ze Schauenburku by měl být z Dolního Saska. Holštýn získali lénem.
Je to dobře vidět i na družině olomouckého biskupa Bruna, kde převažují rytíři z Dolního Saska a Vestfálska. Heinrich z Rottorfu, Rudger z Bardeleben, Herman z Wertinghusenu, Heinrich z Emsu, Konrad z Landsbergu. Asi bych dohledal další.
Uživatelský avatar
Ježek
Král
Příspěvky: 4115
Registrován: 01 lis 2005 19:01
Bydliště: Železné Hory/Praha
Has thanked: 113 times
Been thanked: 28 times

Re: Nové knihy

Nový příspěvek od Ježek »

Laurentius píše: Zajímavé je, že je celkem dobře znám Hartman z Holštejna a jeho bratr Bohuše. Trochu zapomenutá je ovšem i významná druhá větev rodu, kterou zastupují moravští podkomoří Hartleb a Černín z Popovic.
Kde je doložena jejich příbuznost?
Historia to relacja, większością kłamliwa, ze zdarzeń, większością nieistotnych, zdawana nam przez historyków, większością durniów.
Uživatelský avatar
Laurentius
Vévoda
Příspěvky: 952
Registrován: 03 úno 2009 19:14
Been thanked: 5 times

Re: Nové knihy

Nový příspěvek od Laurentius »

Přesné příbuzenské vztahy mezi Crhou a Častolovem a mezi Věcenem neznáme. V další generaci (Bohuše, Hartman, Petr - Hartleb, Černín, Bolibor) také ne. Důkazem příbuznosti je tak pro mě hlavně stejný erb (dva beraní rohy). Například pečeť Hartmana z Holštejna a Hartleba je skoro stejná. A potom také členové rodu vlastní majetky na Rosicku (Ceblovice, Vysoké Popovice, Příbram na Moravě).
filipek
Sedlák
Příspěvky: 9
Registrován: 19 črc 2013 13:39

Re: Páni z Ceblovic – rod erbu beraních rohù

Nový příspěvek od filipek »

Pány z Čeblovic (aj. - také erbu beraních rohů) se zabývám dlouho, především Okrouhlickými z Kněnic. Ale ty "Čeblovické" apod. z Jedovnice - bádá a skvěle Ing. Plch na www.plch.info.
Mám i rtůzné obrázky erbů, ale nevím přesně, jak sem poslat.
hibou píše:ctěl bych sem napsat něco málo o rodu, který mne zajímá a co jsem se o něm dozvěděl. Budu rád, když mé případné omyly opravíte, či ještě doplníte o jiné poznatky.Na webu jsem našel erb pouze na Zanyho stránkách a tak sem s dovolením na něj dám odkaz

http://hrady.dejiny.cz/holstejn/004_s.gif

Tento rod se psal po zaniklé vesnici na Rosicku, jihozápadně od Brna.
Prvními doloženými členy rodu byli bratři(?) Častolov, uváděn v listinách v letech 1228 až 1240 a Crha(Cyril?). O Častolovovi toho moc nevíme, ale Crha byl osobou známou a pravděpodobně i významnou. O tom kdo byli jejich rodiče a odkud se rod vzal není nic známo. Jisto ovšem je, že roku 1228 je Crha uváděn v listinách jako truksas. Od roku 1244 až do roku 1250 je pak purkrabím na královském hraničním hradě Děvičky. V letech 1250 až 1251 je kastelánem Olomouckým. V tomto roce, 1251, umírá. Jak je vidět podle úřadů, které zastával, nebyl to člověk bezvýznamný, ba dokonce požíval velké důvěry krále Přemysla Otakara II. Na Moravsko-Rakouské hranici docházelo v té době k častému potýkání a výpravy za hranici nebyly cizí jedné ani druhé straně. Při jedné takové akci v roce 1246 však purkrabí Crha padl do rukou Rakušanů. Ti si byli vědomi, že je to dobrá šance získat hrad Děvičky.Přitáhli proto i se zajatcem k hradu a nutili ho, aby přikázal otevřít bránu a vydati hradu. Purkrabí Crha však projevil osobní statečnost a věrnost a ani přes mučení, bylo mi vypíchnuto levé oko, hradu nevydal. Jak se Crha s této šlamastiky dostal nevíme, nicméně je jasné, že projev takovéto věrnosti nemohl zůstat bez panovníkovy pozornosti. Asi v této době získal pro sebe a své potomky území na Drahanské vrchovině a sídlo rodu bylo teď na tvrzi v Jedovnici. Navíc získal v roce 1250 prestižní a jistě i výnosný úřad Olomouckého kastelána.
V roce 1251 Crha z Ceblovic a na Jedovnici umírá.
Kladný vztah však Přemysl Otakar II. přenesl i na Crhovy syny Bohuše a Hartmana. Třetí syn Petr byl řeholníkem v Brně.
Bohuš se v roce 1251 zůčastnil Přemyslovy jízdy při přebírání dědictví babenberského. Byl rovněž přítomen na svatbě Přemysla Otakara II. s Markétou Bábenberskou v roce 1252. Bohuš si pravděpodobně získal takovou důvěru panovníka, že mu tento svěřil v letech 1252 až 1254 úřad purkrabího na důležitém rakouském pohraničním hradě a městě Láva.
Někdy v této době získal druhý Crhův syn Hartman v této oblasti pozemkové majetky. Dopomohl mu k nim pravděpodobně bratr Buhuš. Oba bratři pak přivedli na Drahanskou vrchovinu z tohot prostoru německy mluvící kolonisty.Tito přistěhovalci založili asi 16 vesnic, které se později staly základem pro Holštejnské panství.
Bohuš z Čeblovic a na Jedovnici se i v následujících letech těšil přízni Přemysla Otakara II. a v letech 1263 – 1266 zastával úřad kastalána v Přerově. V letech 1266 až 1281 pak byl Moravským maršálkem. Někdy kolem roku 1266 se Bohuš přesouvá z Jedovnice na přerovsko. Zřejmě to bylo díky výnosnému místu přerovského kastelána a roku 1269 získává panství Drahotuš. Zde budeje hrad stejného jména a stává se praotcem rodu pánů z Drahotuš, který vymírá až v 17. století.
Na Jedovnici zůstává Hartman a tvrz mu přestává stačit. Buduje si proto nový hrad jménem Holštejn. Ten vzniká před 5. březnem 1268. Na listině s tímto datem pro zábrdovický klášter je totiž Hartman poprvé uveden s novým predikátem. Rovněž Hartman, stejně jako jeho bratr, zastával důležité úřady. V letech 1278 až 1286 je uváděn jako brněnský komorník. Hartman z Holštejna se naposledy vyskytuje v listině z roku 1302, ve které svědčíl pro Bluda a Jindřicha z Příbora. Hartmanův syn Crha se připomíná v listinách z let 1288 až 1308. Ve sporech mezi Jindřichem Korutanským a Friedrichem Habsburským vystupuje jako straník Habsburků. Snad pro provázanost otce a strýce na rakouské majetky. 14. srpna 1308 se Crha z Holštejna uvádí jako zástavní držitel královského města Podivína na jižní Moravě. Rudolf Habsburský vládl v Čechách v letech 1306 – 1307. Po změně poměrů v zemi se Crha jako exponent Habsburků stahuje do ústraní v Rakousku, nebo velmi brzo umírá. Stopa po něm totiž mizí. Crh z Holštejna umírá bez dědiců.
Ještě jednou, a to v roce 1315, se objevuje listina signována Hartmanem z Holštejna. Kdyby to měl být Crhův otec byl by už na tehdejší dobu velmi starý. Pro existenci Crhova syna neexistují žádné důkazy. Byly vysloveny i doměnky o tom, že Crha z Holštejna byl příslušníkem řádu johanitů, ale to podle posledních studií v knize Davida Papajíka – Páni z Holštejna, se nejeví jako pravděpodobné. Tato kniha se však zabývá druhými pány z Holštejna, kteří před rokem 1321 získali Vokem hrad a panství a patřili do rozrodu Hrutoviců.
filipek
Sedlák
Příspěvky: 9
Registrován: 19 črc 2013 13:39

Re: Páni z Ceblovic – rod erbu beraních rohù

Nový příspěvek od filipek »

Tak se pokusím poslat ony pečetě. Vše mám od Ing. Plcha.
Snad se podařilo.
Laurentius píše:To by bylo fajn. Vložit obrázek by měl jít při psaní příspěvku. Dole je v nabídce možnost - Procházet ... Přiložit soubor.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Uživatelský avatar
Laurentius
Vévoda
Příspěvky: 952
Registrován: 03 úno 2009 19:14
Been thanked: 5 times

Re: Páni z Ceblovic – rod erbu beraních rohù

Nový příspěvek od Laurentius »

Zaseknul jsem se hned u druhé. Ten Bohuše z Bítova :?: bude trochu oříšek. To se opravdu špatně čte. Hned mě zarazilo mimo predikátu "z Bítova" :?: , proč jsou písmena / čtení obráceně?

Tak jsem našel tu pečeť u listiny z ledna 1278 ze známého soudu v Brně (CDB V., č.857 ). U listiny jsou celkem tři pečetě vydavatelů listiny a to: Harthlibus camerarius de Vetow; Bohusso, marechalcus terre Morauie, et Scheborius, quondam filius Egidii de Swebniz, iudices a serenissimo rege Bohemie delegati (...Hartleb, bítovský komorník, Bohuše, moravský maršálek a Všebor, syn kdysi Idíka ze Švábenic...)
Podle listiny je to opravdu pečeť moravského maršálka Bohuše z Drahotuš. Hartlebova pečeť (tzv. list kopřivy) je vedle a špatně dochovaná pečeť Všebora by vypadala jinak. Ono i u Hartleba má Sedláček zřejmě chybné čtení "Brušperk" správně "Pfansberk" (tj. asi přímo Dubno) na pečeti "+S ..TLIBI.. PH.ANSPE.CH".

Když vezmu v jakém je ta pečeť stavu, tak bych se stejně přiklonil s trochou fantazie raději ke čtení Bohuš z Drahotuš nebo přímo Bohuše maršálek Moravy. Rozhodně ne z Bítova. Možná ho zmátlo na listině, že Hartleb z Dubna byl v té době bítovským komorníkem.

Na jiné pečeti z roku 1280 má Bohuše přibližně tento opis: +BOHUSII MARSALCI MORAVIE
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Uživatelský avatar
Laurentius
Vévoda
Příspěvky: 952
Registrován: 03 úno 2009 19:14
Been thanked: 5 times

Re: Páni z Ceblovic – rod erbu beraních rohù

Nový příspěvek od Laurentius »

Ta třetí pečeť vůbec nevypadá na člena rodu pánů z Ceblovic. To nejsou takové klasické beraní rohy, ale nějaké rohaté zvíře co používám i já tady na fóru :). Ta podoba.
filipek
Sedlák
Příspěvky: 9
Registrován: 19 črc 2013 13:39

Re: Páni z Ceblovic – rod erbu beraních rohù

Nový příspěvek od filipek »

No nevím... při zvětšení to jako beraní rohy vypadá. Ale popravdě - mne tyto rody zajímají z toho důvodu, že bádám rod Okrouhlických z Kněnic, kteří měli údajně být spřízněni s Drahotušskými.Snažím se o to již pár let, ale pořád nějak i přes velké množství informací, se nemůžu dobrat cíle, tedy kdeže byly ony Kněnice.
Laurentius píše:Ta třetí pečeť vůbec nevypadá na člena rodu pánů z Ceblovic. To nejsou takové klasické beraní rohy, ale nějaké rohaté zvíře co používám i já tady na fóru :). Ta podoba.
Uživatelský avatar
Laurentius
Vévoda
Příspěvky: 952
Registrován: 03 úno 2009 19:14
Been thanked: 5 times

Re: Páni z Ceblovic – rod erbu beraních rohù

Nový příspěvek od Laurentius »

Doufám, že mluvíme o stejné pečeti. Obrázek pečeti označený jako "Bořivoj z Bítova" vypadá rozhodně na jiný rod než páni z Drahotuš. Myslím, že znak rodu z Drahotuš má pouze beraní rohy. Hlavu zvířete (vola a kozla) používají v značném množství v erbu na jižní Moravě jiné rody už od 13. století.
Zajímám se hlavně o 13. a 14. století a Okrouhličtí už jsou uváděni trochu pozdě. Tomek z Kněnic jak jsem se dočetl někdy v polovině 15. století. Když vezmu dochované erby rodu (jasné beraní rohy), tak to podle erbu opravdu vypadá opravdu na větev a možné příbuzenství s jedním z nejstarším moravských rodů s majetky na Brněnsku (z Drahotuš, Holštejna, Popovic apod.).
Ale pozor, podobné zmatky jsou i okolo moravského rodu ze Švábenic. Původní znak pánů ze Švábenic začal později používat i další vladycký rod, který neměl s tím původním toho moc společného.

Kněnice můžou být teoreticky i nějaké dnešní Knínice. Knínic je bohužel na Moravě větší množství (Miroslavské Knínice, Moravské Knínice. Knínice u Boskovic, Veverské Knínice, Knínice u Telče). Právě podle Miroslavských Knínic se podle mě psal rod erbu kozí hlavy z krkem. K jeho nejstarším předkům patří Jaroslav z Knínic, ale psalo se to i z Kněnic (Iaroslaus de Chnehniz, Jaroslaus de Knenicz).
Z jeho členů proslul zejména Jan Sokol z Lamberka. S tímto názorem nesouhlasí Ježek a za sídlo rodu považuje myslím Knínice (u Telče)
nebo Veverské Knínice.

Knínice (u Telče) spíš držel ve 13. století rod Ranožírovců, stejně jako sousední Krasonice. Psal se podle nich Jaroš z Knínic, bratr Smila z Bílkova.
filipek
Sedlák
Příspěvky: 9
Registrován: 19 črc 2013 13:39

Re: Páni z Ceblovic – rod erbu beraních rohù

Nový příspěvek od filipek »

Tak ano - moje chyba, samozřejmě jde-li u tuto pečeť, tak to beraní rohy nejsou :)
Jinak díky za info - jak Ranožírovce, tak Kněnické s vojevůdcem Sokolem mám zmapované (co šlo...), ale ať vezmu Sedláčka či ost., tak situují Kněnice do Čech (Čáslavsko...). Mám silné pochybnosti a pracuji na verzi, že se jedná o Kněnice ve Slezsku.
Na základě dost slušných polských zdrojů zatím můžu říct toto stručné resumé:
"Tomasz zv. Jawor, potomek Jana de clenodio Romany (Romanczow) – wojta wolbromského, dostává od bratra Mikolaje ves Książnice na Śląsku (pravděpodobně u Gdowa, K. je zde také více)."
Nakolik se blížím pravdě - toť samozřejmě obrovská otázka. Ale i ti velcí rodopisci se mohli mýlit - objevili jsme např. chybu u manželky Bohuše O. z K. (takto přisouzenou Sedláčkem a tím pádem i dalšími), která však byla 1. manželkou jeho bratra Václava st. O.z K.
Ještě malá odbočka - zde mne zaujal příspěvěk od "JirkaK2" ohledně Voračických a Okrouhlických, ale nevím, jak se s dotyčným zkontaktovat, škoda.
Laurentius píše:Doufám, že mluvíme o stejné pečeti. Obrázek pečeti označený jako "Bořivoj z Bítova" vypadá rozhodně na jiný rod než páni z Drahotuš. Myslím, že znak rodu z Drahotuš má pouze beraní rohy. Hlavu zvířete (vola a kozla) používají v značném množství v erbu na jižní Moravě jiné rody už od 13. století.
Zajímám se hlavně o 13. a 14. století a Okrouhličtí už jsou uváděni trochu pozdě. Tomek z Kněnic jak jsem se dočetl někdy v polovině 15. století. Když vezmu dochované erby rodu (jasné beraní rohy), tak to podle erbu opravdu vypadá opravdu na větev a možné příbuzenství s jedním z nejstarším moravských rodů s majetky na Brněnsku (z Drahotuš, Holštejna, Popovic apod.).
Ale pozor, podobné zmatky jsou i okolo moravského rodu ze Švábenic. Původní znak pánů ze Švábenic začal později používat i další vladycký rod, který neměl s tím původním toho moc společného.

Kněnice můžou být teoreticky i nějaké dnešní Knínice. Knínic je bohužel na Moravě větší množství (Miroslavské Knínice, Moravské Knínice. Knínice u Boskovic, Veverské Knínice, Knínice u Telče). Právě podle Miroslavských Knínic se podle mě psal rod erbu kozí hlavy z krkem. K jeho nejstarším předkům patří Jaroslav z Knínic, ale psalo se to i z Kněnic (Iaroslaus de Chnehniz, Jaroslaus de Knenicz).
Z jeho členů proslul zejména Jan Sokol z Lamberka. S tímto názorem nesouhlasí Ježek a za sídlo rodu považuje myslím Knínice (u Telče) nebo Veverské Knínice.

Knínice (u Telče) spíš držel ve 13. století rod Ranožírovců, stejně jako sousední Krasonice. Psal se podle nich Jaroš z Knínic, bratr Smila z Bílkova.
Uživatelský avatar
Ježek
Král
Příspěvky: 4115
Registrován: 01 lis 2005 19:01
Bydliště: Železné Hory/Praha
Has thanked: 113 times
Been thanked: 28 times

Re: Páni z Ceblovic – rod erbu beraních rohù

Nový příspěvek od Ježek »

filipek píše:Mám silné pochybnosti a pracuji na verzi, že se jedná o Kněnice ve Slezsku.
Na základě dost slušných polských zdrojů zatím můžu říct toto stručné resumé:
"Tomasz zv. Jawor, potomek Jana de clenodio Romany (Romanczow) – wojta wolbromského, dostává od bratra Mikolaje ves Książnice na Śląsku (pravděpodobně u Gdowa, K. je zde také více)."
To nemusí být Kněnice - książ je polsky kníže.

Zpracoval jsem podle laurentiových podkladů rodokmeny pánů z Čeblovic (u pánů z Drahotuš jen k roku 1278)
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Historia to relacja, większością kłamliwa, ze zdarzeń, większością nieistotnych, zdawana nam przez historyków, większością durniów.
Uživatelský avatar
Ježek
Král
Příspěvky: 4115
Registrován: 01 lis 2005 19:01
Bydliště: Železné Hory/Praha
Has thanked: 113 times
Been thanked: 28 times

Re: Páni z Ceblovic – rod erbu beraních rohù

Nový příspěvek od Ježek »

Můj objev: http://cs.wikipedia.org/wiki/Jan_Tova%C ... z_Cimburka" onclick="window.open(this.href);return false;
Byl synem Albrechta a Žofie z Drahotuš - LCS I, č. 860, s. 327: http://147.231.53.91/src/index.php?s=v& ... button=%21" onclick="window.open(this.href);return false;

Herart bude Heralt (Erhart z Drahotuš), kterého mám zatím doloženého 1376 - 1390, syn Kuníka na Libosváru. Je to logičtější než páni ze západočeského Herštejna, i když musím říct, že Heralt a Kuník byli již poměrně vzdálení příbuzní. Kuníkův otec byl Friduš (1358 - 86), kterého nedokážu napojit na známou linii
Historia to relacja, większością kłamliwa, ze zdarzeń, większością nieistotnych, zdawana nam przez historyków, większością durniów.
Uživatelský avatar
Laurentius
Vévoda
Příspěvky: 952
Registrován: 03 úno 2009 19:14
Been thanked: 5 times

Re: Páni z Ceblovic – rod erbu beraních rohù

Nový příspěvek od Laurentius »

Já jsem měl jako manželku Albrechta z Cimburka nějakou Anežku z Herštejna. Tak jsem jí škrtnul a naspal jsem si tam tu Žofii z Drahotuš. Ta Anežka z Herštejna bude spíš manželkou asi jeho strýce Albrechta z Cimburka (na Sehradicích). U něho jsem měl Anežku z Velhartic, ale asi to bude totožná osoba.
Uživatelský avatar
Ježek
Král
Příspěvky: 4115
Registrován: 01 lis 2005 19:01
Bydliště: Železné Hory/Praha
Has thanked: 113 times
Been thanked: 28 times

Re: Páni z Ceblovic – rod erbu beraních rohù

Nový příspěvek od Ježek »

drahotuse1.jpg
Hlavní linie. Zde je sporný přiražení Archleba a nevím, jestli děti Erharta byly ze 2 manželek. Manželka Jaroše by mohla být z některé z vedlejších linií Kunštátů.
drahotuse2.jpg
drahotuse3.jpg
drahotuse4.jpg
U Friduše podle jména tuším matku z Linavy. Od ní by získal majetky na jih od Přerova. Jeho manželka Anna z Rokytnice byla dcera Herše, který byl v té době olomouckým sudím.

V rodokmenu chybí abatyše Markéta od augustiniánek sv. Jakuba v Olomouci (1353) a Jaroš, farář v Senici (1401)

Rodokmeny končí před husitskými válkami.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Historia to relacja, większością kłamliwa, ze zdarzeń, większością nieistotnych, zdawana nam przez historyków, większością durniów.
Uživatelský avatar
Laurentius
Vévoda
Příspěvky: 952
Registrován: 03 úno 2009 19:14
Been thanked: 5 times

Re: Páni z Ceblovic – rod erbu beraních rohù

Nový příspěvek od Laurentius »

Dík Ježku za přínosné informace. Díval jsem se na ten majetek v Rakousku (Harras a Patzmannsdorf) a myslím, že to bylo přes Alžbětu, manželku Hartmana z Holštejna. V tom případě by teorie o jejím rakouském původu byla pravdivá. Navíc bych odhadoval, že by mohla být z rodu pánů z Baumgartenu. Považuji je za větev ministeriálního rakouského rodu Kadolticů - Seefeldů.
1288 (září) - bratři Albert a Dietmar z Baumgartenu a jejich synovci Wichard a Kadolt dávají polovinu beneficia v Harrasu johanitské komendě v Mailbergu.
1290 (15. březen) - Dietmar (starší) z Baumgartenu a jeho synové Dietmar a Dietrich postupují komturovi a komendě johanitů v Mailbergu lán v Patzmannsdorfu, polovinu lánu v Pernhofenu atd.
Uživatelský avatar
Ježek
Král
Příspěvky: 4115
Registrován: 01 lis 2005 19:01
Bydliště: Železné Hory/Praha
Has thanked: 113 times
Been thanked: 28 times

Re: Páni z Ceblovic – rod erbu beraních rohù

Nový příspěvek od Ježek »

V listinách z lichtenštejnského archivu k roku 1374 se uvádí 1374, že Jan II Opavský potvrzuje, že Jindřich z Domance prodal Jarošovi z Drahotuš Neplachovice a uděluje mu je v léno.

A druhé zjištění. Manželka Erharta z Drahotuš, nebyla z Kraví Hory (tam se provdala), ale z Kněžic.
Historia to relacja, większością kłamliwa, ze zdarzeń, większością nieistotnych, zdawana nam przez historyków, większością durniów.
filipek
Sedlák
Příspěvky: 9
Registrován: 19 črc 2013 13:39

Re: Páni z Ceblovic – rod erbu beraních rohù

Nový příspěvek od filipek »

... z Kněžic ... prosím z kterých Kněžic, resp. kde se nacházejí. Díky moc!
Uživatelský avatar
Ježek
Král
Příspěvky: 4115
Registrován: 01 lis 2005 19:01
Bydliště: Železné Hory/Praha
Has thanked: 113 times
Been thanked: 28 times

Re: Páni z Ceblovic – rod erbu beraních rohù

Nový příspěvek od Ježek »

Mezi Jihlavou a Třebíčí
Historia to relacja, większością kłamliwa, ze zdarzeń, większością nieistotnych, zdawana nam przez historyków, większością durniów.
filipek
Sedlák
Příspěvky: 9
Registrován: 19 črc 2013 13:39

Re: Páni z Ceblovic – rod erbu beraních rohù

Nový příspěvek od filipek »

Díky za info.
Již několik let se snažím přijít na ty "Kněnice" - viz výše, možná, že to nakonec by mohly být i Kněžice. Snad prapůvod jména je stejný, nevím....
Uživatelský avatar
Ježek
Král
Příspěvky: 4115
Registrován: 01 lis 2005 19:01
Bydliště: Železné Hory/Praha
Has thanked: 113 times
Been thanked: 28 times

Re: Páni z Ceblovic – rod erbu beraních rohù

Nový příspěvek od Ježek »

Herta, dcera Bohuše z Drahotuš žila v roce 1280 a byla oslavanskou jeptiškou. Její otec klášteru věnoval ves Zbýšov. To není zaneseno ani v rodokmenu, ani v mapě.
Historia to relacja, większością kłamliwa, ze zdarzeń, większością nieistotnych, zdawana nam przez historyków, większością durniów.
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Common Crawl Bot a 146 hostů