A jaký je konkrétní důvod nepřípustnosti piety?
K otázce lidství a tělesnosti Ježíše Krista je toho hodně. Janovo evangelium začíná tím známým "Na počátku bylo Slovo, to Slovo bylo u Boha a to Slovo byl Bůh". A pokračuje to "
A Slovo se stalo tělem a přebývalo mezi námi. Spatřili jsem jeho slávu, slávu, jakou má od Otce jednorozený Syn, plný milosti a pravdy". (1, 14)
Tímto Slovem (řecky Logem) je míněn samozřejmě Kristus a toto Slovo se stalo tělem.. (Nějak se to rozebíralo i ve Francii v 12. stol. -
https://www.oikoymenh.cz/product_info.p ... cts_id=312" onclick="window.open(this.href);return false;) A to tělo pak mohlo být smrtelné i mrtvé, já v tom pořád nevidím rozpor, ani důvod k nepřípustnosti piety.
Další otázka je, jakým tělem se Kristus stal, resp. jaké na sebe vzal.. Třeba doketismus odmítal hmotný svět jakožto hříšný, a tím pádem podle něj i Kristus nemohl mít hmotné, hříšné tělo..
Když se vzkříšený Kristus ukázal učedníkům, nemohli ho poznat, až musel nevěřící Tomáš sáhnout na jeho ránu na boku.. Jsou názory, že se Kristus objevil v nějakém nadsmyslovém těle, jaké mají zesnulí, proto by nebyl taky hned k poznání..