Mojmírovsko-Arpádovská dynastia?

Dějiny do roku 1197 (druhý nástup Přemysla I.) - stěhování národů, Sámova říše, Velká Morava, české knížectví a nedědičné království (Vratislav a Vladislav). Světové dějiny do konce 12. století

Moderátor: Ježek

Uživatelský avatar
Peacemaker
Zeman
Příspěvky: 107
Registrován: 29 říj 2007 20:25
Bydliště: Ducatus Nitraensis

Mojmírovsko-Arpádovská dynastia?

Nový příspěvek od Peacemaker »

Podla najnovších kníh ktoré práve študujem sa znovu objavuje na scéne teória, ktorú hlásal koncom 19st historik Ján Hložanský. A síce, že Mojmír II vydal svoju dcéru za Žolta z rodu Arpádovcov. Po náhlej smrti Mojmíra II nezanechal dediča, tak sa išlo podla najbližšej vetvy, čiže jeho dcéra + Žolt. Vzniká tak nová Mojmírovsko-Arpádovská dynastia. Dokazuje to aj kronika byzantského cisára Konštantína Porfyrogeneta. Tam sa uvádza, že družina okolo bývalého kniežaa Mojmíra II sa priatelia a ženia s maďarskými ženami a naopak. Tak isto to podporuje aj fakt, že z toho obdobia neexistuje jedna jediná správa,či záznam o čo i len jeden jediný pokus nitrianskych Slovienov o akýkolvek odpor proti narastajúcej politickej moci Arpádovskej dynastie resp Mojmírovsko-Arpádovskej. To dokazuje aj to, že táto dynastia sa tu nepociovala ako cudzia,lež naopak ako domáca. Dokazujú to aj najnovšie archeologické nálezy, ktoré dosvedčujú,že Nitriansko počas celého 10.storočia nestratilo kontinuitu. Tak isto pamätná bitka z roku 907 o ktorej píšu Altaišské anály a opisujú ju ako velkú bitku maďarských vojsk proti inej velkej armáde, ako bitku Maďarov a Bavorov. Zaujímalo by ma, či ste na niečo podobné narazili pri študovaní prác českých historikov.
Uživatelský avatar
Tekla
Vévodkyně
Příspěvky: 341
Registrován: 16 bře 2006 18:34
Bydliště: Praha

Re: Mojmírovsko-Arpádovská dynastia?

Nový příspěvek od Tekla »

Peacemaker píše:Zaujímalo by ma, či ste na niečo podobné narazili pri študovaní prác českých historikov.