Kde je Wogastisburg?

Hradiště, hrady, tvrze a jiná sídla nobility. Dnešní propagace a obnova.

Moderátor: Zany

KOMOŃ
Vévoda
Příspěvky: 871
Registrován: 22 dub 2007 12:41
Bydliště: na slamniku/pod stolem

Nový příspěvek od KOMOŃ »

Já bych jen zdůraznil že význam slova "burg" nemusí patřit jen pro kamenný hrad. :palec:
Bez piva to není ono.
Bertoldus, frater Templi
Zeman
Příspěvky: 80
Registrován: 10 led 2008 21:03

Nový příspěvek od Bertoldus, frater Templi »

Mně připdají vcelku logické snahy jít na to lingvisticky, ovšem ne způsobem Wogast=Tuhoš=Unhoš a podobně. Co je v té době burc, ale v první fázi je třeba zkoumat autora příslušného pramene a jeho informační zázemí. Teprve pak děšlat nějaké konstrukce. To je ale stejné s celoutzv, Sámovou říší. Ví se o tom, dámy prominou, prd.
Uživatelský avatar
gabriel79
Panoš
Příspěvky: 63
Registrován: 06 led 2008 23:08
Bydliště: Nova Bana, Slovensko

Nový příspěvek od gabriel79 »

Znate nekdo publikaci starou pul roku --- DEVINgrad od mgr. Eleny Subjakove ?

Je v nem mnoho novinek, mimo jine i Metoduv biskupsky nahrobni kamen, ktery se nasel presne na miste, kde jej umistnuje i text " Zivota Konstantina a Metoda " - sprave o mieste hrobu Sv. Metoda pre putnikov "

"{ hrob Sv. Metoda} lezi vo velkom chrame moravskom z lavej strany v stene za oltarom Bohorodicky ."

Tento nahrobny kamen sa nasiel v starom biskupskom katedralnom chrame, zasvatenom povodne Panne Marii Vitaznej Laureacensis, - nieje mozna zhoda s Laurentianskym biskupstvom? Kamen sa nasiel presne na mieste kde sa popisuje v ziti Svateho Konstantina a Metoda.

Dnes je to hlavny kostol v Devine. { presvateny na kostol sv. Kriza }

Pre Devin ako Wogatisburg sa tam uvadza viacero dokazov, napr. ze sa na Devine krizuje Jantarova s Hodvabnou cestou.

Devin pola najnovsich vyzkumov nieje odvodene od pohanskeho bozstva Dowina, ale prave od mena Dewa - co znaci v preklade Panna , cize Panna Maria. Tomu by zodpovedalo aj povodne zasvatenie kostola { nie katedraly v areali dnesneho hradu , ktora ako biskupsky chram ma aj bapitsterium } ale chram v dnesnej dedinke , bol zasvateny Panne Marie Vitaznej.

Pre tuto moznost svedcia aj tieto dokumenty --- Fuldske analy - " Kral Ludovit ... vytiahol ... za Dunaj obklucil Rastica v akomsi meste { civitas } ktore sa v jazykju onoho ludu nazyva Dowina, to jest dievca.

Stary cirkevny nazov Devina je CIVITAS LAUREACENSIS. --- MESTO PANNY MARIE VITAZNEJ.

Kostol v Devine bol este v 10. tom storoci zasvateny Panne Marii Vitaznej.

Starosloviensky Zdravas Maria === " ...Bogorodice DEVO , radujsia ".

V dnesnom Devine sa kazdy mesiac pocas Velkej Moravy konaly tri dni trhy. - mesto kupcov - Wagatisburg.

Je to velmi zaujimava studia, kazdemu odporucam !!!!
Naposledy upravil(a) gabriel79 dne 30 led 2008 14:53, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
gabriel79
Panoš
Příspěvky: 63
Registrován: 06 led 2008 23:08
Bydliště: Nova Bana, Slovensko

Nový příspěvek od gabriel79 »

Fuldske analy hovoria o Devine ako

855 - najbezpecnejsi val
864 - Rastislavovo mesto Dowina
869 - ono nesmierne velke opevnenie a nevyslovna pevnost Rastislavova od vsetkych starodavnych opevneni sa lisiaca
871 - starobile mesto Rastislavovo { urbs antiqua Rastizi ]
Uživatelský avatar
Peacemaker
Zeman
Příspěvky: 107
Registrován: 29 říj 2007 20:25
Bydliště: Ducatus Nitraensis

Nový příspěvek od Peacemaker »

Človeče toto sú velmi zaujímavé informácie čo si tu uviedol. Ešte som sa s nimi nikdy nestretol. A to som toho prečítal veru dos. Čiže v podstate to asi nahráva na tú moju teóriu, čo som spomínal vyššie. Gast=hos, kupec. Aj keď tam sa nespomína ani tak Devín,ale okolie Bratislavy. Ano viem, aj Devín je okolie Bratislavy, ale predsa aj Devín mal vtedy svoje meno ale v análoch sa konkrétne nespomína.
Uživatelský avatar
Ježek
Král
Příspěvky: 3927
Registrován: 01 lis 2005 19:01
Bydliště: Železné Hory/Praha
Has thanked: 38 times
Been thanked: 13 times

Nový příspěvek od Ježek »

Peacemaker píše:Ježek mi trocha vyššie nahral. Ak teda nadviažem na neho, tak ako už spomenul, centrum Samovej ríše bol na rozhraní hraníc Moravy-Slovenska-Rakúska.
Ano, ale to znamená, že Wogastisburc byl západním okrajem této sídelní oblasti - první větší pevností, nebo místem, kde by se dalo Frankům postavit, aby se zamezilo vyplenění zmíněné sídelní oblasti.
Takže klidně Rakousko, možná Čechy, spíš ne Morava, ani Slovensko
Historia to relacja, większością kłamliwa, ze zdarzeń, większością nieistotnych, zdawana nam przez historyków, większością durniów.
Uživatelský avatar
gabriel79
Panoš
Příspěvky: 63
Registrován: 06 led 2008 23:08
Bydliště: Nova Bana, Slovensko

Nový příspěvek od gabriel79 »

ta praca , ktoru som spominal je velmi neortodoxna a zaujimava. Da sa este kupit, ale skor v predajniach s devocionaliami, nez v normalnom obchode.

DEVINgrad - dedicstvo nasich otcov
mgr.elena subjakova
vydalo - zdruzenie ZIVA VODA TURZOVKY
Bratislava 2007
Uživatelský avatar
Viola
Královna
Příspěvky: 2707
Registrován: 02 led 2007 15:55
Has thanked: 4 times
Been thanked: 3 times

Nový příspěvek od Viola »

KOMOÑ píše:A co je ještě nejzávažnější...Fredegarda totiž nikdo nezná.Jistej fredegard se připomíná až v 16 nebo 17 století.Nevim teď přesně.
Je docela i možné,že tohle všechno se nikdy neodehrálo :lol: Přeci je,králův kronikář je docela významná osoba na to aby o něm všechny dostupné prameny mlčeli.Je mto hodně moc zvlaštní.
Našla jsem, že se jménem kronikáře je to sice jako s naším Dalimilem, objevuje se až v 16. století, s kronikou samotnou, která byla napsána asi v 60. letech v Burgundsku, zřejmě nikdo nepochybuje. Datace je odvozena od vlády Chlotara poměrně přesně...
stýv
Měšťan
Příspěvky: 21
Registrován: 04 pro 2008 12:24
Bydliště: Kadaò

Nový příspěvek od stýv »

KOMOŃ
Vévoda
Příspěvky: 871
Registrován: 22 dub 2007 12:41
Bydliště: na slamniku/pod stolem

Nový příspěvek od KOMOŃ »

Spíš nějaké výzkumy, pokud nějaké jsou od doby mojeho posledního zájmu :wink:
Bez piva to není ono.
stýv
Měšťan
Příspěvky: 21
Registrován: 04 pro 2008 12:24
Bydliště: Kadaò

Nový příspěvek od stýv »

Archeol.průzkum se tu dělal.jen malý , ale k bitvě došlo mezi Úhoštěm a Hradcem u Kadaně .Dělal se tu jen průzkum psychotronický..několik psychotroniků nezávisle na sobě.
Práci jednoho z nich můžu zaslat na mail.
KOMOŃ
Vévoda
Příspěvky: 871
Registrován: 22 dub 2007 12:41
Bydliště: na slamniku/pod stolem

Nový příspěvek od KOMOŃ »

stýv píše:Archeol.průzkum se tu dělal.jen malý , ale k bitvě došlo mezi Úhoštěm a Hradcem u Kadaně .Dělal se tu jen průzkum psychotronický..několik psychotroniků nezávisle na sobě.
Práci jednoho z nich můžu zaslat na mail.
Ok.Pošlu ti adresu.
A velikost opevnění?Taky musela přijít posila, odkud?
Bez piva to není ono.
stýv
Měšťan
Příspěvky: 21
Registrován: 04 pro 2008 12:24
Bydliště: Kadaò

Nový příspěvek od stýv »

V té době tu bylo jen malé hradiště, ale hora je ze tří stran nepřístupná do dnes,takže stačily jen záseky apod.Hradec u kadaně je od Úhoště asi 3km přímo nad řekou , tam bylo hradiště i v té době ,viditelnost na¡Úhoš je přímá.Zde bylo shromaždiště a zde čekali .To hlavní hradiště bylo skutečně na dnešním Rubínu, v té době strážní a obchodní hradiště.
/asi 25 km daleko/.ale Rubín je dost malý, vrchol má asi 140/60 metrů a dal se klidně obejít , což u Ohře asi nešlo .
KOMOŃ
Vévoda
Příspěvky: 871
Registrován: 22 dub 2007 12:41
Bydliště: na slamniku/pod stolem

Nový příspěvek od KOMOŃ »

stýv píše:V té době tu bylo jen malé hradiště, ale hora je ze tří stran nepřístupná do dnes,takže stačily jen záseky apod.Hradec u kadaně je od Úhoště asi 3km přímo nad řekou , tam bylo hradiště i v té době ,viditelnost na¡Úhoš je přímá.Zde bylo shromaždiště a zde čekali .To hlavní hradiště bylo skutečně na dnešním Rubínu, v té době strážní a obchodní hradiště.
/asi 25 km daleko/.ale Rubín je dost malý, vrchol má asi 140/60 metrů a dal se klidně obejít , což u Ohře asi nešlo .
Musím se zase pochválit, bo jsem něco takového myslel.Dokonce jsem o tom psal článek ale nedal jsem ho sem.Jak prozíravé...

Ale stopy po boji, hlavně těla, zbroj atd.není?
Bez piva to není ono.
stýv
Měšťan
Příspěvky: 21
Registrován: 04 pro 2008 12:24
Bydliště: Kadaò

Nový příspěvek od stýv »

Na Úhošti se toho našlo málo , protože se tu nějaký velký průzkum nedělal, prokazatelně tu byli Kelti , doba bronzová,slovani -9.stol.
Na Hradci je to podobně,hradiště zaniklo velkým požárem po boji pravděpodobně po bitvě na Tursku, jako jedno z center Lučanů, takže ze starší doby se toho najde asi málo .
slavicekvac
Král
Příspěvky: 1791
Registrován: 28 říj 2009 11:55
Bydliště: Kladno
Been thanked: 1 time

Re:

Nový příspěvek od slavicekvac »

KOMOŃ píše:Po dlouhé době se pokusím aktualizovat tuhle starou diskuzy.
Sice tady neprozradím kde Wogastisbrug najdete ale spíš řeknu proč ho jen tak někdo nenajde. :lol:
del
Pokud připustíme ,že Wogastisburg ležel někde v západních Čechách tak to určitě velké hradište být nemohlo.Pokud nebylo znovuosídleno po předcích z laténské kultury.I to je možné.
del
patrné obranné prvky být nemusejí...A chodit od kopce ke kopci v západních Čchach není skutečně v silách žádného archeologa...Dalším problémem který má přímou souvislost domnělého hradiště je především ten ,že neznáme ani přesné hranice Sámovi říše.
del
(Wogastisbrug) narychlo zhotovené.O faktu, že Wogastisbrug byla nějaká velká pevnost silně pochybuji.Žádný válečník by nevedl v nejistém terénu vojsko přímo na velkou pevnost.Zkušenost spíše velí takovému místo se obloukem vyhnout!Proto nejspíš Dagobert(byl li oním vůdcem vojska)o Wogastisburgu vůbec nevěděl a nečekané zátarasy ho překvapily stejně jako provizorní pevnost u nich.
del
Na takovém rovnoměrném rozložení sil je založena naše Přemyslovská hradišnísoustava a musím zdůraznit, že na takové taktice si vylámal u nás i sám Karel Veliký.
Proto sem si téměř jistý že to takhle skutečně mohlo být a Wogastisburg nebyla velká pevnost ale spíš provizorní hradiště (zcela určitě ze dřeva).Proto jí nemůžeme najít a třeba není ani v Česku.
Děkuju za pozornost.
1) V západních Čechách toto velké hradiště ja a zřejmě v dotčené době bylo. Zabrušany. Kdosi zde napsal cosi o dvojhradišti, i to je pravda, je rozděleno dvěma valy na dvojhradiště.
trochu zřejmě sedí i Dagobertova cesta kolem vody - nejspíš kolem Ohře. Proudy vojsk jsou též myslitelné od Chebu i přes Krušné Hory.
2)strategie a záseky: Myslím, že je iluze o obraně na hranicích v horách. Záseky tam mohly mít jen funkci malého zdržení, ale skutečná obrana musela být v podkrušnohoří. Zkuste se zamyslet, proč Boleslav I. postavil své hrady ( asi 6 ) na Ohři, na pravém břehu. TO byla skutečná obranná linie. Za Sáma mohly být i jiné hrady než Zabrušany, ale ty byly jasně největší. S výpadem na útočící vojska vřele souhlasím, taky jde o zásobování. Nepříteli se nechala spálená země, obyvatelé byli v hradech. A vojska pak vyrazila na zeslabené útočné proudy se znalostí země. V tom mohl hrát podstatnou roli jak Rubín, tak Zabrušany, ale i jiné, které už jsme vydolovali :-(
3) Dnešní archeolog nemusí zvednout zadek od PC a najde si hradiště s přehledem na Google Earth, či ortho mapách obcí. A pak si může a má udělat dohlídku na místě.
4) Jazykovědná studie nás nemusí vůbec nikam dovést, například u Zabrušan najít ekvivalent na Wogastisburk neumím, krom té keltské etymologie dva hrady.. Možná tam je ale nějaké zapomenuté pomístní jméno německé, které jsme exportovali se sudetskými Němci.
5) Zabrušany nebyly řádně zkoumány, ale starší fáze tam zřejmě je, pak starohradištní, středněhradištní, mladohradištní, slovanské, saské?
6) Moje vlastní prohlídka snímků a na místě je hypotéza: Je tam rotunda, mezi vnitřními dělícími valy, směrem k Zabrušanům vsi, a saský kostel v jižní části děleného hradiště, směrem k Bílině. Z obojích míst jsou kameny zřetelné, rotunda opuka, saský kostel jakýsi čedič. Jinak je hradiště z velmi červeného sopečně přepáleného jílu s kamínky.
7) Zabrušany mě zcela uchvátily. Moje žena se vyjádřila - dyť tam nic není vidět :-)
KOMOŃ
Vévoda
Příspěvky: 871
Registrován: 22 dub 2007 12:41
Bydliště: na slamniku/pod stolem

Re: Re:

Nový příspěvek od KOMOŃ »

O těch Zábrušanech jsem už také lecos slyšel a zkusím se ještě někam podívat.Rubín by mohl být favorit a stejně i Kadaň, jak se můžeme dočíst...
Já jsem na mapách seznamu a googlu našel rovněž hodně zajímavých věci, sice se netýkají Wogastisburgu, ale to nevadí, potvrdil mi je i pan Gojda :) , je ještě hodně věcí, které čekají na nalezení.

Se zásobováním je to tak, jak píšeš.Nejvíc mi vadí, že nemáme absolutně představu o síle vojska.Z toho by se dalo lecos usoudit....
Pokud to bylo nějaké stálé hradiště, tak které?, totiž je jeden paradox...Nemáme (zatím) jediné hradiště v krušnohorsku, o kterém můžeme jasně napsat, že je přímo z doby Sáma, zatím žádný důkaz.Navíc stopy po bojišti by asi našel nějaký detektorář-všichni nejsou tak zlí...

Možná hledáme prostě špatně , nebo Sámo neexistoval? :?:
Bez piva to není ono.
KOMOŃ
Vévoda
Příspěvky: 871
Registrován: 22 dub 2007 12:41
Bydliště: na slamniku/pod stolem

Re: Re:

Nový příspěvek od KOMOŃ »

Potom mi pošli odkaz na té mapě.Na mápách od seznamuu nic moc nevidím, mimo hradišť.:-(
Bez piva to není ono.
KOMOŃ
Vévoda
Příspěvky: 871
Registrován: 22 dub 2007 12:41
Bydliště: na slamniku/pod stolem

Re: Re:

Nový příspěvek od KOMOŃ »

KOMOŃ píše:Potom mi pošli odkaz na té mapě.Na mápách od seznamuu nic moc nevidím, mimo hradišť.:-(
Tak stěma Zábrušanama je to problém.Všechny valové opevnění jsou z 9-10 století, takže to neodpovídá.

Jiná situace je i v Bílině.O kostelu se ví, nemohou ho ale archeologicky prokázat.
Bez piva to není ono.
slavicekvac
Král
Příspěvky: 1791
Registrován: 28 říj 2009 11:55
Bydliště: Kladno
Been thanked: 1 time

Re: Re:

Nový příspěvek od slavicekvac »

KOMOŃ píše:
KOMOŃ píše:Potom mi pošli odkaz na té mapě.Na mápách od seznamuu nic moc nevidím, mimo hradišť.:-(
Tak stěma Zábrušanama je to problém.Všechny valové opevnění jsou z 9-10 století, takže to neodpovídá.

Jiná situace je i v Bílině.O kostelu se ví, nemohou ho ale archeologicky prokázat.
To říká kdo? Já znám jen sondu Lutovského na jednom místě. A v jiném popisku je, že tam bylo mnohem starší hradiště. Je to nekopané, vyloučit Sáma nelze. Nehledě k tomu, že za Sáma to mohlo být jen ze dřeva a dávno spálené. Na to postavené obvyklé hlinitodřevěné starohradištní, nebo s plentou mladší. Řekl bych, že jsou třeba obě věci jak negativní vymezení ( nic jsme nenašli) - tak pozitivní průkaz, třeba keramika. Dneska už se keramiká dá fyzikálně datovat zcela přesně - viz jacísi angláni, nevím kde a nevím kdo :-) Podle vypalování se dá změřit čas, kdy bylo vypáleno. Na základě úbytku vody vázané v keramice. Pokud jsem pochopil dobře. Takže žádné spory, ze kdy hrneček je - udělá se to přesně na rok!

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Common Crawl Bot a 0 hostů